Jak rozběhnout online marketing v realitách. Kde začít?

Jak rozběhnout online marketing v realitách. Kde začít?
Doba čtení: 7 minut

Když chcete nabírat nemovitosti a klienty z internetu, potřebujete se zaměřit na těchto 7 klíčových bodů.

V dnešním článku shrnu 7 hlavních okruhů, na které se musíte zaměřit, pokud chcete rozjet online marketing v realitách. Některé aktivity můžete udělat sami, ale na některé si budete muset najmout webmastera (správce webu) či IT specialistu. Neděste se proto, pokud některým věcem nebudete rozumět. Webmaster jim rozumět bude. A pokud se stanete makléřem v Alfě, všechny body níže vám pomůže, v případě vašeho zájmu, implementovat náš firemní webmaster.

1. Webové stránky

Abyste nabírali nemovitosti z internetu, potřebujete k tomu kvalitní webové stránky. Vaše webové stránky jsou takovým středobodem veškerých vašich online marketingových aktivit. Webové stránky vám pomohou získat nové klienty, a pokud s nimi budete dobře pracovat, tak vám i usnadní práci při obchodních jednáních.

Vytvořit kvalitní webové stránky může stát i několik desítek tisíc Kč. Pro začínající makléře to může být hodně peněz.

Nechali jsme vytvořit kvalitní plnohodnotné webové stránky na WordPressu, zaplatili vývoj a našim makléřům je nabízíme zdarma. Makléři platí IT firmě jen poplatek za konfiguraci systému. A v případě zájmu si mohou u našeho webmastera i objednat průběžnou správu.

WordPressové webové stránky, které nabízíme, nejsou žádné okleštěné řešení. Je to komplexní modulární platforma, kterou můžete dál rozšiřovat, jako skládačku. Stránky, které od nás získáte, jsou plně ve vašem vlastnictví. A zůstávají vaše, i kdybyste z Alfy odešli. Demo verzi stránek si můžete prohlédnout v článku Webové stránky pro realitní makléře.

2. Tvorba obsahu

Na svých webových stránkách musíte mít obsah. Bez něj nikoho nezaujmete a nevybudujete žádné pozice ve vyhledávačích.

Obsah je král a jeho tvorba bude z velké části na vás. Můžete sice zčásti do jeho tvorby zapojit svého copywritera (tvůrce obsahu), SEO specialistu nebo webmastera, ale vaše role je stěžejní a nezastupitelná.

Obsah se dá rozdělit do čtyř hlavních samostatných částí.

Služby – co nabízíte

Chcete-li se prodat, popište služby, které nabízíte, kdo jste a jak pracujete. To je absolutní základ webových stránek.

Články – blog

Vytvářejte články, v nichž budete potenciální klienty informovat o nejrůznějších realitních tématech, radit jim či je bavit realitními tématy.

Nejlepší klienti jsou informovaní klienti. S nimi se vám bude lépe pracovat.

Videa – vlog

Podobnou funkci, jako články, mají videa. Baví vás natáčení videí? Tak potenciální klienty informujte prostřednictvím videí. Založte si svůj realitní kanál na Youtube, případně i na Vimeo.com a začněte na něm klienty informovat, nabízet nemovitosti či je bavit. Videa publikovaná na Youtube.com i Vimeo.com můžete jednoduše vložit i na své webové stránky.

Fotogalerie

Obrázky jsou za tisíc slov. Lidé je milují. Mějte na svém webu obrázky nemovitostí, které prodáváte nebo které jste prodali. Ukažte lidem, jak nemovitosti připravujete na prodej a jak je prezentujete.

Našim makléřům nabízíme zdarma výborný plugin (doplněk) pro tvorbu galerií, obrázkových a video sliderů Soliloquy ve verzi VIP.

Podrobnosti o Soliloquy najdete v článku Vytvářejte atraktivní fotogalerie.

Na vašem webu určitě nesmí chybět ani plugin pro srovnání fotek před a po. Díky němu můžete vašim potenciálním klientům např. ukázat, jak připravujete nemovitost na prodej a ukázat jim fotky před přípravou a po přípravě. Napíšu o něm příště.

3. Kontaktní formuláře

Kontaktní formuláře jsou velmi důležitou součástí vašich stránek, protože vám pomohou efektivněji získávat klienty. Kvalitní kontaktní formuláře mají celou řadu funkcí, které jsem shrnul v samostatném článku Kontaktní formuláře pro web makléře. K nejdůležitějším funkcím patří to, že potenciální klienty (prospekty) na stránce vedou, sbírají o něm informace a měří konverze.

Pokud máte na stránkách pouze telefon nebo email, konverze nezměříte a vaše online marketingové aktivity budou neefektivní. Dají se přirovnat ke střílení naslepo. Navíc uveřejněním emailové adresy jen přitahujete spammery.

Makléřům Alfy nabízíme kontaktní formuláře WPForms v nejvyšší verzi Elite zdarma.


4. Měřící kódy

Abyste mohli měřit návštěvnost vašeho webu, vyhodnocovat zájem o váš obsah, měli byste na váš web vložit kód Google Analytics.

Pro měření efektivity vašich reklamních kampaní budete potřebovat vložit i remarketingové a konverzní kódy např. Google Ads, Sklik.cz a Facebooku.

Kódů můžete používat hodně, proto je pro efektivní správu kódů ideální, když je budete spravovat přes Google tag manager. Je to výborná aplikace od Googlu a navíc je zdarma. O jejích výhodách jsem napsal samostatný článek Google tag manager. Proč ho používat.

5. Propagace, SEO

Chcete-li, aby vám web skutečně generoval zákazníky, musíte ho začít propagovat. Máte-li velké plány, začněte i budovat pozice ve vyhledávačích. A aby vaše investice do marketingu byly úspěšné, neobejdete se bez kvalitního obsahu.

Bez kvalitního obsahu jsou investice do marketingu neefektivní. Absence kvalitního obsahu je také důvodem, proč makléři nevyužijí potenciál online marketingu v plné síle. Proto také tolik makléřských webů nakonec skončí jen jako osobní online vizitka makléřů. To je však stále lepší, než nemít žádné stránky.

Online marketing není jediný zdroj získávání zakázek. Pokud makléři generují byznys z jiných zdrojů, viz článek 19 způsobů náboru nemovitostí, tak i online vizitka splní svoji roli.

Pro online propagaci potřebujete mít inzertní účty Google Ads (pro vyhledávací a obsahovou síť Google, kam patří i Youtube), Sklik.cz (pro vyhledávací a obsahovou reklamu v síti Seznam.cz). Chcete-li inzerovat i na sociálních sítích Facebook a Instagram, pak byste měli mít i Meta Business Suite.

Makléři, kteří to myslí s tvorbou obsahu vážně, by měli přemýšlet i o budování pozicích ve vyhledávačích. V takovém případě pak budou muset investovat i do SEO.

Naši makléři, kteří nechtějí vytvářet vlastní obsah, mohou přebírat obsah vytvořený na stránkách www.remaxalfa.cz.

6. Automatizace

Automatizace je klíč k úspoře času a efektivitě reklamních aktivit.

Dnes můžete automatizovat spoustu věcí a ušetřit tak hodně času na rutinních úkolech, které jsou nezbytné, ale zbytečně zabijí čas.

Automatizovat můžete např. zpracování kontaktů. Kontaktní formuláře WPForms, které makléřům nabízíme zdarma ve verzi Elite, umí automaticky přenášet kontakty do CRM systému (našim makléřům nabízíme zdarma Business Booster) a desítek emailingových platforem, registrovat k odběru newsletterů nebo rovnou exportovat přes Zapier.com do Google Ads a na Facebook, kde na uložené kontakty můžete cílit online reklamu.

Automatizovat můžete i spoustu drobných rutinních úkolů. Například všimněte si, že v úvodu tohoto článku je „shrnutý obsah s hypertextovými odkazy na jednotlivé kapitoly tohoto článku“. Google miluje, když články mají v úvodu „Obsah článku“. Takové články mají lepší pozici ve vyhledávačích. A lidé ho mají rádi, protože dlouhé články jsou pro ně přehlednější. Dřív jsme ho zpracovávali ručně a zabralo nám to třeba 20 minut. Teď je to otázka několika sekund.

Automatizovat můžete vy nebo váš webmaster zálohování webu, aktualizace a rutinní úkoly.

Naučte se automatizovat, co se dá. Váš online marketing tak bude mnohem efektivnější.

7. Bezpečnost, zálohování

Vytvoření webových stránek a tvorba obsahu je časově náročná aktivita. A proto asi nebudete chtít o vaše webové stránky přijít při nějakém hackerském útoku, které jsou na internetu běžné. Na téma Bezpečnost webových stránek jsem napsal samostatný článek.

Závěr

Vytvořit funkční systém pro online marketing není snadné. Jeho pilování je de facto nikdy nekončící proces. Výsledek však rozhodně stojí za to. Vybudujete-li funkční online strategii, budete generovat více byznysu a snadněji. Bez podpory od někoho zkušeného se budete dopouštět spousty chyb. Zbytečně.

Základy už znáte. Přečtěte si také navazující informace v článku Online reklama. Co musíte znát, když chcete začít inzerovat?

Staňte se naším makléřem a pomůžeme vám rozjet online marketing, který vám bude generovat klienty.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA od Google s ochranou soukromí

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu