19 způsobů náboru nemovitostí

19 způsobů náboru nemovitostí

Jedna z nejčastějších otázek, které nám pokládají zájemci o práci makléře, je, jak získávat do nabídky nemovitosti na prodej.

Seznámím vás s 19 základními způsoby, jak nemovitosti získávat do nabídky. Ty se potom dají rozvětvovat do desítek dalších činností. Proto se také můžete setkat s úspěšnými makléři, kteří vám řeknou, že mají 30, 40 i více činností, jak nabírají nemovitosti.

Pojďme se na ně podívat.

1. Nábory z klientského centra

K nejsnadnějším náborům nemovitostí patří nábory z klientského centra realitní kanceláře. Pokud je klientské centrum na frekventovaném místě a kancelář má dobrou pověst, můžete si nábory nemovitostí doslova „vysedět“. Na klientském centru můžete dělat svoji práci a mimoto čas od času nabere i nemovitost.

V Alfě budujeme klientská centra na frekventovaných místech a usilujeme o max. kvalitní služby našich makléřů, které do nich přilákají více klientů.

REMAX Alfa Praha 10 Uhřiněves
REMAX Alfa Praha 8 - Kobylisy
REMAX Alfa Brno Židenice
RE/MAX Alfa - Český Brod

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá

2. Studená volání

Studená volání prodávajícím patří k nejznámější, ale také někdy nejvíc nenáviděnou strategií náboru nemovitostí. Často studená volání dělají začínající makléři, kteří nemají peníze na dražší marketingové aktivity, ale i někdy i velmi zkušení makléři, protože je baví komunikace. Ke studenému volání nepotřebujete žádná sofistikovaná marketingová řešení. Stačí vám telefon, ochota telefonovat a komunikační dovednosti.

Volejte na inzeráty lidí, kteří si nemovitost zkouší prodat sami svépomocí (tzv. samoprodejci) a těmto lidem nabídněte své realitní služby. Běžně samoprodejci inzerují na internetu, v tisku, na plachtě na svém domě atd. Můžete takto oslovovat i majitele opuštěných nemovitostí (bytů, domů, pozemků), u nichž je vyšší pravděpodobnost, že nemají pro nemovitost využití a budou ji chtít prodat.

Cca 50 % prodávajících nemovitosti inzeruje sami, ale jen necelá polovina z nich uspěje. Nadpoloviční většinu prodávajících přestane prodávání bavit, zjistí, že prodat nemovitost není tak jednoduché, jak se domnívali a prodej nakonec svěří makléři či více makléřům.

Studená volání nejsou jen levným a relativně rychlým zdrojem náboru nemovitostí, jsou i výbornou školou obchodní komunikace, argumentace, překonávání námitek a mentální odolnosti. Jejich nevýhodou je vyšší mentální náročnost. Studená volání nejsou pro každého. Někteří naši makléři rozběhli své podnikání bez jediného studeného telefonátu díky dalším možnostem, které existují.

Mentální náročnost: vysoká
Rychlost náboru: krátkodobá (v řádech několika měsíců)

3. Nábor od kupujících

Někteří kupující financují nákup nemovitosti z prodeje jiné nemovitosti. Pokud budete správně pracovat s poptávkami, začnete získávat i nemovitosti na prodej.

Proto se vždy ptejte všech kupujících, kteří mají zájem o prohlídku vámi nabízených nemovitostí, jakým způsobem chtějí nákup financovat.

Pomůže vám to:

  • odhalit jejich připravenost k nákupu,
  • občas získáte další nemovitosti do nabídky.

Možná se budete divit, kolik makléřů na tyto otázky zapomíná a připravují se tak o příležitosti.

Abyste mohli takto nemovitosti začít nabírat, musíme již mít co prodávat. Říkáme tomu řetězení zakázek.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá (v řádech několika měsíců)

4. Budování vztahů s majiteli nemovitostí 

Budujte dlouhodobé vztahy s majiteli činžovních domů, investory, majiteli bytů, rodinných domů, pracovníků developerských společností atd.

Primárně budujte vztahy s lidmi, kteří vlastní nemovitosti či působí ve vaší expertní oblasti. Expertní oblast je lokalita, kde působíte, a kterou dobře znáte.

Mentální náročnost: střední
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá (v řádech měsíců i let)

5. Dny otevřených dveří

Organizujte dny otevřených dveří na nemovitostech, které prodáváte. Zvěte na ně lidi z okolí a své potenciální klienty. Dny otevřených dveří vám nemusí jen pomoci s prodejem, můžete na nich poznat nové lidi, kteří vás uvidí v akci a stanou se vašimi prodávajícími klienty. 

Byl den otevřených dveří úspěšný, přišlo na něj více lidí a vy jste díky tomu prodali? Informujte o tom formou letáků či dopisů obyvatele v domě a okolí se zprávou, že lidé, kteří na den otevřených dveří přišli, mají zájem v dané ulici koupit nemovitost. Vyzvěte je, ať vám zavolají, pokud chtějí svůj byt nebo dům také prodat. 

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá (v řádech měsíců)

6. Obchodní databáze

Budujte systematicky a dlouhodobě obchodní databázi a dělejte kampaně. Práce s obchodní databází je nákladově nejefektivnější způsob, jak získávat zakázky.

Na začátku si při volbě systému pro správu kontaktů můžete vystačit s jednoduchými kontaktními systémy jako je například Outlook nebo Google kontakty. Jakmile však vaše databáze bude narůstat, budete potřebovat systém, který vám pomůže se v ní lépe orientovat, ale hlavně který usnadní komunikaci a zjednoduší práci např. díky nastavení automatizovaných kampaní. Můžete si vyzkoušet například Business Booster.

Máte-li databázi můžete vytvářet cílené kampaně, jako např. dopisy či emaily.

Telefonní čísla a emaily z vaší obchodní databáze můžete také naimportovat do správce kampaní na Facebooku, Google Ads a Sklik.cz a následně na ně cílit online reklamu.

Upozornění: Chcete-li dělat emailové kampaně, musíte mít souhlas příjemců se zasíláním. Nikdy neposílejte nevyžádané emaily, je to nezákonné. 

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až dlouhodobá (v řádech několika měsíců až let)

7. Online marketing

Online marketing je nákladově také velmi efektivní. Můžete díky němu oslovit vaše cílové publikum s minimálními náklady.

Aby byly vaše online kampaně úspěšné, budete potřebovat vlastní webové stránky. Bez nich nebude online marketing efektivní. Vytvoření kvalitních webových stránek je otázkou několika měsíců práce a investice v řádech desítek tisíc Kč.

Pro naše makléře jsme zakoupili řešení webových stránek a nabízíme ho zdarma. Jediné, co platí je konfigurace webových stránek, kterou si účtuje IT Firma. Na demoverzi nabízených stránek se můžete podívat v článku Webové stránky pro realitní makléře.

V začátku vám pomohou i profily, které získáte, když se stanete makléřem REMAX Alfa.

a) Profil na www.remax-czech.cz

Jako makléř RE/MAXu byste získali profil na stránkách www.remax-czech.cz, tj. pro začátek velmi dobrý základ.

RE/MAX ČR investuje hodně peněz do propagace a optimalizace těchto stránek. Návštěvnost je cca 300.000 návštěv měsíčně. Vaše osobní prezentace zde vám pomůže, aby vás klienti snadněji našli.

b) Profil na www.remaxalfa.cz/realitni-makleri

Jako makléř Alfy získáte i prezentaci na www.remaxalfa.cz/realitni-makleri. Váš profil bude ve formátu www.remaxalfa.cz/jmeno-maklere. Webové stránky i profily propagujeme, což vám v náboru nemovitostí také pomůže.

c) Osobní webové stránky

Skutečné efektivní kampaně můžete dělat, až když budete mít vlastní osobní webové stránky. Na nich můžete prezentovat své realitní služby, poskytovat informačně z informačně hodnotný obsah (články, videa) o tom, co nabízíte, jak pracujete atd. Pokud budete své stránky dobře spravovat a propagovat, získáte tak nové klienty.

Udržujte své osobní stránky a všechny vaše profily na dobré úrovni, neustále aktualizované. Kvalitní osobní fotografie, videa, aktualizovaný obsah, to vše vypovídá o vaší pečlivosti, které vám pomohou zakázky získat. Špatně vedené stránky a profily mohou naopak klienty odrazovat.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (v řádech měsíců až let)

8. Sociální sítě

Marketing na sociálních sítích je také online marketingem, ale vzhledem k možnostem, které nabízejí, je uvádím jako samostatný pilíř. V ČR nejlépe fungují Facebook, Youtube, Linkedin, Instagram a nyní i Tik tok. Budujte vaši obchodní databázi i na sociálních sítích. Základem je, abyste na Facebooku měli, jak osobní profil, ale tak byznys stránky. Mějte váš osobní realitní kanál na Youtube a profil na Linkedin.

Budujte obchodní databázi na sociálních sítích, respektive spojujte se online s ostatními lidmi. Sociální sítě definují online spojení takto:

  • získávání “přátel” na Facebooku
  • sbírání “liků” na Facebook byznys stránkách
  • navazování “spojení” na Linkedin
  • získávání “odběratelů” na Youtube
  • získávání “sledujících” na Instagramu.

Publikujte na sociálních sítích zajímavé články a videa o realitách, svých službách atd. Dávejte o sobě vědět, aby všichni lidé, kteří jsou s vámi na sociálních sítích ve spojení, věděli, že zprostředkováváte prodej či pronájem nemovitostí.

Nemusíte psát a publikovat na sociálních sítích jen vámi vytvořený obsah, sdílejte obsah i od dalších autorů (například od renomovaných vydavatelů zaměřujících se realitní témata), sdílejte fotografie s realitní tématikou. Pokud použijete články, fotografie a videa jiných autorů, připojte k nim i vaše komentáře.

Správa mnoha účtů na sociálních sítích může být náročná. Je dobré dodat, že nemusíte být všude, abyste dělali dobrý byznys. Vyberte si ty, které vás baví.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (v řádech měsíců až let)

9. Klasický marketing

Z klasického marketingu je mezi makléři nejrozšířenější tisková reklama (letáky, časopisy, plachty, billboardy, reklama na autě). I když ohlas z letáků a časopisů již zdaleka není tak dobrý, jako byl v minulosti, na vaše podnikání může mít stále pozitivní dopad, a to zejména pokud ho budete dělat systematicky a dlouhodobě.

Stejně tak prodejní plachty v místě vašeho působení jsou zajímavým, a přitom levným zdrojem náboru. Nehovořím jen o plachtách, na kterých inzerujete nemovitosti na prodej, ale i o plachtách, na kterých můžete inzerovat své služby zaměřené na nábor nemovitostí. Pokud budete na všech plachtách umísťovat své jméno s fotografií, klienti si vás snadněji zapamatují a reklama bude efektivnější. Podobně funguje i reklama na autě.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (zpravidla min. 6 měsíců a déle)

10. Referenční marketing

Referenční marketing je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak nabírat nemovitosti. Podstatou je doporučování obchodních příležitostí od lidí, které znáte (tj. přátel, známých, rodinných příslušníků, obchodních partnerů, realitních makléřů z jiných regionů atd.).

Podmínkou je, abyste trvale a systematicky budovali vztahy s lidmi. Záměrně neříkám jen obchodní vztahy, ale kvalitní mezilidské vztahy.

Vyvíjejte úsilí, aby všichni, které znáte, věděli, že pracujete v realitní branži, a pomáháte lidem prodávat nemovitosti. Ukažte lidem, že jste aktivní, dokažte jim svým postojem a jednáním, že jste spolehlivý člověk, který své práci rozumí, dělá ji kvalitně, zodpovědně a s klienty jedná vždy férově a upřímně. To je velmi důležitá podmínka.

Nebudou-li lidé, které znáte přesvědčeni o vašich kvalitách, nikdy vám nebudou doporučovat další klienty, a to ani kdybyste jim slibovali vysoké odměny za doporučení.

Až se u vás referenční marketing stane stabilním zdrojem zakázek, zjistíte, že práce realitního makléře je mnohem snazší, rychlejší a zábavnější. Více informací se dozvíte v článku: Co je to referenční marketing.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: dlouhodobá (v řádech mnoha měsíců až let)

11. Reciproční marketing

Je marketing založený na doporučování zakázek převážně mezi obchodními partnery, kteří se k vašim službám doplňují (tj. mají komplementární povahu). Mezi činnosti, které se s realitními makléři doplňují, patří například právníci, notáři, hypoteční poradci, pojišťovací, finanční poradci atd.). Podmínka komplementarity nemusí být však vždy nezbytná.

Pomáhejte ostatním v jejich podnikání, tím, že je budete doporučovat a uvidíte, že i ostatní začnou doporučovat vás. Nečekejte až ostatní začnou a vy jim to oplatíte. Začněte nejdříve vy.

Nejlepší cesta k úspěchu je ta, když pomáháte k úspěchu ostatním. Dřív nebo později si lidé všimnou, že jste jim doporučili obchodní příležitosti a pak budou mít potřebu vám to oplatit.

Reciproční marketing není náročný. Kdykoli budete vědět o někom, kdo potřebuje službu, kterou poskytuje někdo kvalitní, koho znáte, spojte je dohromady. A když tak učiníte můžete se zmínit například “Kdybyste pro změnu vy zase věděl o někom, kdo prodává či kupuje nemovitost, budu rád, když se zmíníte i vy o mně ?

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: dlouhodobá (v řádech měsíců až let)

12. PR

PR (zkratka anglického výrazu Public relations) se dá přeložit, jako vztahy s veřejností. Jedná se o systematickou, cílevědomou a dlouhodobou snahu budovat vztahy s lidmi kolem vás a vytvářet dobré jméno vaší živnosti.

Dávejte o sobě světu vědět. Čím více budete vidět, tím dříve si lidé zapamatují, že obchodujete s realitami. Publikujte na internetu články, videa nebo začněte spolupracovat s novináři a odpovídejte jim na otázky. Budete-li lidem nejdříve nabízet poradenství, snáze si získáte jejich důvěru. Poradenstvím na internetu můžete lidem nenásilným způsobem dokázat, že své práci rozumíte.

Budete-li to dělat dobře, dříve či později si vás všimnout novináři. Budou se vás ptát na názory nebo vás dokonce pozvou do televize.

Nákup a prodej nemovitosti je velké životní rozhodnutí. Dříve, než se lidé rozhodnou k prodeji, sbírají informace. Tím, že lidem poskytujete informace v průběhu tohoto procesu, máte větší šanci je zaujmout a následně získat zakázku.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (v řádech měsíců až let)

13. Pořádání akcí

Pořádání akcí je velmi zajímavá, ale v Česku mezi makléři stále nevyužívaná cesta, jak získat zakázky. Můžete uspořádat například semináře pro prodávající, kupující, investory, společenské a sportovní akce pro klienty, přátele a známé.

V náboru nemovitostí vám může pomoci třeba organizování obchodních snídaní pro vaše obchodní přátele a jejich přátele. Necítíte-li se na organizování vlastních obchodních snídají, můžete se stát členem obchodních skupin, které je dělají profesionálně např. koncept “Business for breakfast” atd.

Pokud se stanete veřejně známým odborníkem, můžete pořádat semináře, za které vám lidé budou ochotni platit. A získat si nové klienty tak, že si zaplatí vstupné na seminář, který pořádáte, je také atraktivní způsob získávání klientů.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (v řádech let)

14. Strategie KKK

Obchodní příležitosti můžete objevit a realizovat Kdykoli, Kdekoli, s Kýmkoli, a to je princip této strategie.

Úspěšní makléři se poznají i tím, že vidí obchodní příležitosti tam, kde je průměrní a podprůměrní makléři vůbec nevidí. Vždy pamatujte na to, že každý člověk má realitní potřeby a pokud je nemá právě teď, může je mít v budoucnu. A také je velmi pravděpodobné, že čas od času ví o někom, kdo je má. Choďte mezi lidi. Je jedno, jestli jsou to sportovní nebo společenské akce. Kde jsou lidé, jsou i obchodní příležitosti.

Na akcích můžete navazovat nová přátelství, ale i obchodní spojení. Bavte se s lidmi o realitách, informujte je o dění na realitním trhu. Nemovitosti jsou atraktivní téma, lidé se o ně zajímají. Nabízejte poradenství v realitních otázkách. Drobné rady dávejte grátis.

Dělejte to, co vás baví. Pokud vás baví například potápění, jezděte na akce s potápěči. Hrajete volejbal? Choďte ho hrát s přáteli. Uspořádejte třídní sraz se spolužáky, s lidmi z bývalé práce. Dělejte, cokoli chcete, ale měli by tam být lidé. Čím více lidí, tím lépe. Pokud se věnujete jen párovým aktivitám, např. tenis, zúčastňujte se turnajů nebo klubových akcí, kde navážete nové konkakty.

Jen proboha nedělejte aktivity, které vás nebaví nebo k nim dokonce máte odpor, jen kvůli získávání nových obchodních partnerů. Slyšel jsem o lidech, kteří začali hrát golf, jen kvůli byznysu, ale přitom je moc nebaví. To je šílené. Pokud budete dělat aktivity, které vás nebaví, nebude vás to s těmi lidmi ani spojovat a získávání zakázek nebude fungovat příliš dobře.

Pokud budete aktivní ve své komunitě, je je otázkou času, kdy se objeví někdo, kdo bude potřebovat pomoc s prodejem či nákupem nemovitosti. Uděláte obchod, a ještě budete mezi lidmi, kteří mají podobné zájmy.

Mějte oči otevřené, čtěte mezi řádky, odvozujte z informací, které se dozvíte. 

Například, když člověk, se kterým se bavíte, v rozhovoru zmíní:

  • Úmrtí = potenciální vypořádání dědictví, potřeba prodat větší nemovitost a přestěhovat se do menší.
  • Rozvod, rozchod = potenciální vypořádání společného jmění manželů a nalezení nového domova.
  • Ztráta zaměstnání = hrozba neschopnosti splácet hypotéku a potřeba problém vyřešit prodejem nemovitosti.
  • Dobře placená práce = prosperita. Dotyčný může mít zájem investovat do nemovitostí.
  • Přírůstek v rodině = potenciální potřeba koupit větší nemovitost pro rodinu a prodat menší nemovitost.
  • Nespokojenost s životem v určité lokalitě = potenciální potřeba prodat a přestěhovat se jinam.

Kolem nás je neustále hodně obchodních příležitostí.

Složité životní situace jako jsou rozvody, úmrtí v rodině, ztráta zaměstnání, zadlužení jsou pro lidi velmi stresující, a proto je empatie velmi důležitá. Bez ní toho můžete opravdu hodně zkazit.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až dlouhodobá (v řádech několika měsíců až let)

15. Odhady tržní ceny nemovitosti

Prodávající často, než se rozhodnou nemovitost prodat, chtějí znát její tržní cenu. A tak začnou pátrat po informacích. Pokud budete nabízet bezplatné odhady tržní ceny nemovitosti, můžete snadno získat kontakt na prodávající v nejrannější fázi jejich rozhodování. Doba rozhodování může trvat mnoho měsíců i let. Je proto důležité, abyste udržovali s potenciálními prodávajícími kontakt, jinak na vás zapomenou. 

Systematickým a nenásilným udržováním kontaktu (můžete zakázku nakonec získat. Více informací o udržování kontaktu se dozvíte v článku Follow-up. Bez něj přicházíte o spousty klientů.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá (v řádech měsíců)

16. Odhady nemovitostí pro dědická řízení

Nemovitosti z pozůstalosti jsou někdy předmětem prodeje. Důvody prodeje jsou:

  • Dědici nemají pro prodej nemovitosti využití.
  • Dědici se nedokážou na společném užívání nemovitosti shodnout. Často společnému užívání brání špatné příbuzenské vztahy či odlišné názory na užívání a správu nemovitosti.
  • Jeden z dědiců, který má zájem o užívání nemovitosti, není schopen finančně vyplatit ostatní dědice.

Ve shora uvedených případech je prodej efektivní řešení.

Někdy rozhodnutí prodat přichází až jako poslední možnost po mnoha měsících i letech od dědického řízení. Stává se, že se dědicové nejdříve dohodnou např. na společném užívání nemovitosti a teprve po čase, kdy se ukáže, že společné užívání nebo správa způsobuje neshody, padne rozhodnutí prodat.  Proto je i tady důležitý Follow-up.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá (v řádech měsíců)

17. Výkupy nemovitostí

Některé majitele osloví nabídka přímého výkupu nemovitosti jako snadná a rychlá cesta jejího prodeje. Inzerujte proto výkup nemovitosti jako jednu z realitních služeb. Naše realitní kancelář je schopna nemovitost okamžitě vykoupit, ale díky propagaci výkupu nemovitosti můžete nabídnout i zprostředkování prodeje.

Výkup nemovitosti je pro prodávající vždy finančně méně atraktivní než zprostředkování prodeje. Jsme schopni nabídnout prodávajícím výkup za max. 80 % předpokládané tržní ceny nemovitosti. Nabídka výkupu je vhodná jen pro prodávající, kteří potřebují velmi rychle získat peníze z prodeje, např. z důvodů finančních problémů se splácením hypotéky, koupě jiné nemovitosti, hrozící exekuce atd.

Pro mnoho prodávajících není výkup finančně atraktivní. Nabízení výkupů vám však někdy pomůže získat prodávajícího, který před výkupem nakonec upřednostní klasické zprostředkování prodeje.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá (v řádech měsíců)

18. Expirované nabídky

Někdy se stává, že realitní makléři inzerují nemovitost na prodej a pak dojde ke stažení nabídky z trhu (tj. nabídka expiruje). Důvodů, proč se tak může stát, je celá řada. Monitorujte nabídky nemovitostí ve své expertní oblasti a pokud expirovanou nabídku objevíte, kontaktujte majitele. Od nich se pak pokuste zjistit příčinu stažení nemovitosti z trhu a pokud zjistíte, že zde existuje prostor pro spolupráci, nabídněte jim své realitní služby. 

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá (v řádech měsíců)

19. Nábor nemovitostí od konkurenčních makléřů

Nikdy se nepokoušejte přebírat nemovitosti konkurenčním makléřům, kteří mají výhradní smlouvu s prodávajícím. Nekontaktujte ani majitele takovýchto nemovitostí, jen s jednou jedinou výjimkou.

Takové jednání je neetické a je v rozporu s etickým kodexem RE/MAX.

I kdybyste měli kupujícího na nemovitost jiného makléře, vždy kontaktujte jeho realitního makléře.

Je-li to možné, vždy preferujte vzájemnou spolupráci mezi makléři.

Jsou však případy, kdy můžete oslovit prodávajícího s nabídkou svých realitních služeb.

Je to však možné pouze, když je nemovitost nabízena nevýhradně a konkurenční makléř ji inzeruje špatně, s chybami, anebo odmítá spolupráci mezi makléři.

a) Nemovitost je nabízena nevýhradně

Pokud realitní makléř nemovitost nabízí na základě nevýhradní zprostředkovatelské smlouvy, znamená to, že prodávající si může nemovitost nabízet sám či přes další realitní kanceláře. V takovém případě vám nic nebrání, abyste prodávajícímu nabídli své realitní služby.

Co znamená nevýhradní zprostředkovatelská smlouva

  • Nemá-li realitní makléř výhradní smlouvu, pravděpodobně není mezi prodávajícím a realitním makléřem 100% důvěra.
  • Bez výhradní smlouvy není makléř schopen poskytovat perfektní realitní služby a efektivně hájit zájmy prodávajícího. Důvody, proč tomu tak je, jsem popsal v článku Exkluzivní smlouva s realitní kanceláří. Výhody, nevýhody.

Makléři, kteří pracují nevýhradně jsou často začínajícími nebo podprůměrnými makléři a nechápou smysl a přidanou hodnotu výhradního zastupování prodávajících. Ti, kteří takto pracují, nezřídka přispívají ke špatné pověsti realitních makléřů.

Identifikujte nevýhradně nabízené nemovitosti a nabídněte jejich majitelům své realitní služby.  

b) Konkurenční makléř odmítá spolupráci

Vyhledáváte pro svého kupujícího klienta nemovitost a našli jste ji v nabídce jiného realitního makléře? Vždy kontaktujte tohoto makléře s nabídkou spolupráce. Pokud ale realitní makléř odmítá spolupráci s jinými makléři a tím kazí prodávajícímu příležitost svou nemovitost prodat, jedná se o velké makléřské selhání. Takových makléřů je bohužel stále hodně a někteří se za to nestydí. V takovém případě oslote přímo majitele nemovitosti.

Mentální náročnost: střední
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá

Synergie v náboru nemovitostí

Rozškatulkoval jsem způsoby náboru nemovitostí do jednotlivých částí, abyste se v nich snadněji zorientovali, ale asi jste si všimli, že se prolínají. Pokud se naučíte postupně používat více zdrojů náborů, zjistíte, že začnou mít synergický efekt. Ten vám nábor nemovitostí a klientů bude zjednodušovat.

Příklad

Pokud váš potenciální klient bude chodit kolem vašeho obrandovaného auta, občas narazí na vaše reklamní plachty na domech, do schránky mu přijde pozvánka na den otevřených dveří, který organizujete, pak uvidí vaše reklamy na internetu, přečte si váš článek nebo video na nějaké zajímavé realitní téma, tak si vás nakonec zapamatuje. A když se mu pak jednou zmíní jeho známý, že s vámi měl skvělou zkušenost při prodeji svého bytu, je vysoká pravděpodobnost, že to budete vy, na koho se obrátí, až bude jednou svou nemovitost prodávat?

Čím více marketingových aktivit budete dělat, tím větší synergický efekt získáte. Celý proces náboru nemovitosti pak bude postupem času mnohem jednodušší, než v prvním roce v realitách.

Nevěšte hlavu, pokud by vám na začátku realitní kariéry připadal nábor nemovitostí složitý. Postupem času budete snadněji získávat zakázky a vydělávat více.

Rozjezd podnikání je jak lokomotiva. Na začátku potřebujete vydávat velkou energii, abyste lokomotivu roztlačili. A když se vám ji podaří roztlačit, tak na udržení lokomotivy v chodu spotřebujete mnohem méně energie než pro rozjezd.  

Jaké pilíře náboru byste chtěli využívat vy?

Vyberte 1 až 3 pilíře, a ty implementujte. Konzultujte jejich výběr a způsob implementace se svým mentorem.

Jakmile budete schopni získávat nemovitosti z vybraných zdrojů, postupně přidávejte zdroje další, jeden po druhém, podle toho, jak velké budete mít ambice.

I když úspěšní makléři využívají více pilířů při náboru, bylo by velkou chybou, kdybyste se vrhli na všechny naráz. Mohlo by vám to zlomit vaz.

Hodně štěstí v náboru nemovitostí.

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Co o Alfě říkají naši makléři?

Načítání…

Články o práci makléřů

Načítání…
icon

Osobní růst a vzdělávání

Věříme, že jedním z klíčových bodů úspěchu obchodníka je dlouhodobé, kontinuální vzdělávání. Pro makléře zajišťujeme mentoring, koučing, pořádáme workshopy, semináře, na které zveme i hosty od konkurence či z jiných oborů. Naši makléři mají možnost účastnit se evropských či celosvětových RE/MAX Conventions, kde své know-how sdílejí ti nejlepší makléři z celého světa.

icon

Inspirativní prostředí

Pokud máte ambici stále se rozvíjet a patřit k nejlepším, Alfa je místo pro vás. O makléře se starají jen manažeři a mentoři, kteří v oboru dosáhli vynikajících výsledků. Naši makléři patří v oboru ke špičce - v současnosti již 8 našich makléřů patří do prestižní celosvětové RE/MAX síně slávy.

icon

Osobní svoboda

Naši realitní makléři jsou podnikatelé a svůj čas si řídí sami. Jak si naplánují vlastní denní program a kolik času stráví prací je jen na nich. Nezajímá nás vysedávání v kanceláři či vyplňování reportů, pro nás je klíčová především spokojenost a pozitivní zpětná vazba klientů.