19 způsobů náboru nemovitostí

19 způsobů náboru nemovitostí
Premium obsah
Doba čtení: 19 minut

Jedna z nejčastějších otázek, které nám pokládají zájemci o práci makléře je, jak získávat do nabídky nemovitosti na prodej.

Seznámím vás s 19 základními způsoby, jak nemovitosti získávat do nabídky. Ty se potom dají rozvětvovat do desítek dalších činností. Proto se také můžete setkat s úspěšnými makléři, kteří vám řeknou, že mají 30, 40 i více činností, jak nabírají nemovitosti.

Pojďme se na ně podívat.

1. Nábory z klientského centra

K nejsnadnějším náborům nemovitostí patří nábory z klientského centra realitní kanceláře. Pokud je klientské centrum na frekventovaném místě a kancelář má dobrou pověst, můžete si nábory nemovitostí doslova "vysedět". Na klientském centru můžete dělat svoji práci a mimoto čas od času naberete i nemovitost.

V Alfě budujeme klientská centra na frekventovaných místech a usilujeme o max. kvalitní služby našich makléřů, které do nich přilákají více klientů.

REMAX Alfa Praha 10 Uhřiněves
REMAX Alfa Praha 8 - Kobylisy
REMAX Alfa Brno Židenice
RE/MAX Alfa - Český Brod

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá

2. Studená volání

Studená volání prodávajícím patří k nejznámější, ale také někdy nejvíc nenáviděnou strategií náboru nemovitostí. Často studená volání dělají začínající makléři, kteří nemají peníze na dražší marketingové aktivity, ale někdy i velmi zkušení makléři, protože je baví komunikace. Ke studenému volání nepotřebujete žádná sofistikovaná marketingová řešení. Stačí vám telefon, ochota telefonovat a komunikační dovednosti.

Volejte na inzeráty lidí, kteří si nemovitost zkouší prodat sami svépomocí (tzv. samoprodejci) a těmto lidem nabídněte své realitní služby. Běžně samoprodejci inzerují na internetu, v tisku, na plachtě na svém domě atd. Můžete takto oslovovat i majitele opuštěných nemovitostí (bytů, domů, pozemků), u nichž je vyšší pravděpodobnost, že nemají pro nemovitost využití a budou ji chtít prodat.

Cca 50 % prodávajících nemovitosti inzeruje sami, ale jen necelá polovina z nich uspěje. Nadpoloviční většinu prodávajících přestane prodávání bavit, zjistí, že prodat nemovitost není tak jednoduché, jak se domnívali a prodej nakonec svěří makléři či více makléřům.

Studená volání nejsou jen levným a relativně rychlým zdrojem náboru nemovitostí, jsou i výbornou školou obchodní komunikace, argumentace, překonávání námitek a mentální odolnosti. Jejich nevýhodou je vyšší mentální náročnost. Studená volání nejsou pro každého. Někteří naši makléři rozběhli své podnikání bez jediného studeného telefonátu díky dalším možnostem, které existují.

Mentální náročnost: vysoká
Rychlost náboru: krátkodobá (v řádech několika měsíců)

3. Nábor od kupujících

Někteří kupující financují nákup nemovitosti z prodeje jiné nemovitosti. Pokud budete správně pracovat s poptávkami, začnete získávat i nemovitosti na prodej.

Proto se vždy ptejte všech kupujících, kteří mají zájem o prohlídku vámi nabízených nemovitostí, jakým způsobem chtějí nákup financovat.

Pomůže vám to:

  • odhalit jejich připravenost k nákupu,
  • občas získáte další nemovitosti do nabídky.

Možná se budete divit, kolik makléřů na tyto otázky zapomíná a připravují se tak o příležitosti.

Abyste mohli takto nemovitosti začít nabírat, musíte již mít co prodávat. Říkáme tomu řetězení zakázek.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá (v řádech několika měsíců)

4. Budování vztahů s majiteli nemovitostí 

Budujte dlouhodobé vztahy s majiteli činžovních domů, investory, majiteli bytů, rodinných domů, pracovníků developerských společností atd.

Velkou příležitostí pro nábor nemovitostí na prodej je zprostředkovávání pronájmu nemovitostí. Čas od času pronajímatelé své nemovitosti prodávají. Poskytujete-li výborné služby pronajímatelům, máte vysokou šanci, že i prodej nemovitosti svěří právě vám.

Mentální náročnost: střední
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá (v řádech měsíců i let)

5. Prohlídky nemovitostí a dny otevřených dveří

Nemovitosti můžete také nabít na prohlídkách od kupujících, kteří chtějí koupit a zároveň prodat. Organizujte dny otevřených dveří na nemovitostech, které prodáváte. Zvěte na ně lidi z okolí a své potenciální klienty. Dny otevřených dveří vám nemusí jen pomoci s prodejem, můžete na nich poznat nové lidi, kteří vás uvidí v akci a stanou se vašimi prodávajícími klienty. 

Byl den otevřených dveří úspěšný? Přišlo na něj více lidí a vy jste díky tomu prodali? Informujte o tom formou letáků či dopisů obyvatele v domě a okolí se zprávou, že lidé, kteří na den otevřených dveří přišli, mají zájem v dané ulici koupit nemovitost. Vyzvěte je, ať vám zavolají, pokud chtějí svůj byt nebo dům také prodat. 

O náborech z prohlídek jsem napsal samostatný článek Jak nabírat nemovitosti od zájemců na prohlídkách nemovitostí

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až střednědobá (v řádech měsíců)

6. Obchodní databáze

Budujte systematicky a dlouhodobě obchodní databázi a dělejte kampaně. Práce s obchodní databází je nákladově nejefektivnější způsob, jak získávat zakázky.

Na začátku si při volbě systému pro správu kontaktů můžete vystačit s jednoduchými kontaktními systémy, jako je například Outlook nebo Google kontakty. Jakmile však vaše databáze bude narůstat, budete potřebovat systém, který vám pomůže se v ní lépe orientovat, ale hlavně, který usnadní komunikaci a zjednoduší práci např. díky nastavení automatizovaných kampaní. Můžete si vyzkoušet například Business Booster.

Máte-li databázi, můžete vytvářet cílené kampaně, jako např. dopisy či emaily.

Telefonní čísla a emaily z vaší obchodní databáze můžete také naimportovat do správce kampaní na Facebooku, Google Ads a Sklik.cz a následně na ně cílit online reklamu.

Upozornění: Chcete-li dělat emailové kampaně, musíte mít souhlas příjemců se zasíláním. Nikdy neposílejte nevyžádané emaily, je to nezákonné. 

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: krátkodobá až dlouhodobá (v řádech několika měsíců až let)

7. Online marketing

Online marketing je nákladově také velmi efektivní. Můžete díky němu oslovit vaše cílové publikum s minimálními náklady.

Aby byly vaše online kampaně úspěšné, budete potřebovat vlastní webové stránky. Bez nich nebude online marketing efektivní. Vytvoření kvalitních webových stránek je otázkou několika měsíců práce a investice v řádech desítek tisíc Kč.

Pro naše makléře jsme zakoupili řešení webových stránek a nabízíme ho zdarma. Jediné, co platí je konfigurace webových stránek, kterou si účtuje IT Firma. Na demoverzi nabízených stránek se můžete podívat v článku Webové stránky pro realitní makléře.

https://www.realitnikariera.cz/web-pro-maklere/

V začátku vám pomohou i profily, které získáte, když se stanete makléřem REMAX Alfa.

a) Profil na www.remax-czech.cz

Jako makléř RE/MAXu byste získali profil na stránkách www.remax-czech.cz, tj. pro začátek velmi dobrý základ.

RE/MAX ČR investuje hodně peněz do propagace a optimalizace těchto stránek. Návštěvnost je cca 300.000 návštěv měsíčně. Vaše osobní prezentace zde vám pomůže, aby vás klienti snadněji našli.

b) Profil na www.remaxalfa.cz/realitni-makleri

Jako makléř Alfy získáte i prezentaci na www.remaxalfa.cz/realitni-makleri. Váš profil bude ve formátu www.remaxalfa.cz/jmeno-maklere. Webové stránky i profily propagujeme, což vám v náboru nemovitostí také pomůže.

c) Osobní webové stránky

Skutečně efektivní kampaně můžete dělat, až když budete mít vlastní osobní webové stránky. Na nich můžete prezentovat své realitní služby, poskytovat informačně hodnotný obsah (články, videa) o tom, co nabízíte, jak pracujete atd. Pokud budete své stránky dobře spravovat a propagovat, získáte tak nové klienty.

Udržujte své osobní stránky a všechny vaše profily na dobré úrovni, neustále aktualizované. Kvalitní osobní fotografie, videa, aktualizovaný obsah, to vše vypovídá o vaší pečlivosti, která vám pomůže zakázky získat. Špatně vedené stránky a profily mohou naopak klienty odrazovat.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (v řádech měsíců až let)

8. Sociální sítě

Marketing na sociálních sítích je také online marketingem, ale vzhledem k možnostem, které nabízejí, je uvádím jako samostatný pilíř. V ČR nejlépe fungují Facebook, Youtube, Linkedin, Instagram a nyní i TikTok. Budujte vaši obchodní databázi i na sociálních sítích. Základem je, abyste na Facebooku měli, jak osobní profil, ale tak byznys stránky. Mějte váš osobní realitní kanál na Youtube a profil na Linkedin.

Budujte obchodní databázi na sociálních sítích, respektive spojujte se online s ostatními lidmi. Sociální sítě definují online spojení takto:

  • získávání “přátel” na Facebooku
  • sbírání “liků” na Facebook byznys stránkách
  • navazování “spojení” na Linkedin
  • získávání “odběratelů” na Youtube
  • získávání “sledujících” na Instagramu.

Publikujte na sociálních sítích zajímavé články a videa o realitách, svých službách atd. Dávejte o sobě vědět, aby všichni lidé, kteří jsou s vámi na sociálních sítích ve spojení, věděli, že zprostředkováváte prodej či pronájem nemovitostí.

Nemusíte psát a publikovat na sociálních sítích jen vámi vytvořený obsah, sdílejte obsah i od dalších autorů (například od renomovaných vydavatelů zaměřujících se na realitní témata), sdílejte fotografie s realitní tématikou. Pokud použijete články, fotografie a videa jiných autorů, připojte k ním i vaše komentáře.

Správa mnoha účtů na sociálních sítích může být náročná. Je dobré dodat, že nemusíte být všude, abyste dělali dobrý byznys. Vyberte si ty, které vás baví.

Mentální náročnost: nízká
Rychlost náboru: střednědobá až dlouhodobá (v řádech měsíců až let)

Celý příspěvek je určen pouze pro makléře RE/MAX Alfa.
Chcete se stát naším makléřem?
Kontaktujte nás
Jste-li naším makléřem, heslo najdete na firemním Google Disku.

Příspěvky v blogu