Google Tag Manager. Proč ho používat

Google Tag Manager. Proč ho používat
Doba čtení: 3 minuty

Google Tag Manager je velmi užitečný systém, který potřebujete, pokud chcete získávat klienty díky online marketingu. Navíc je úplně zdarma.

Co je to Google Tag Manager

​​Google Tag Manager (manažer značek neboli kódů) je nástroj pro správu měřících kódů.

Díky němu můžete na vašich webových stránkách mít kódy nejrůznějších aplikací. Zřejmě nejčastěji ho využijete ke správě kódů Google Analytics, remarketingové a konverzní kódy Google Ads, Sklik.cz a Facebooku.

Tím to ale nekončí. Možná jako makléři využijete napojení na další zajímavé aplikace, které se vám v online marketingu hodí. Jmenuji pár zajímavých. Např. Hotjar.com nebo česká alternativa Smartlook.com, Smartupp.com atd.

Princip je, že na vaše webové stránky umístíte pouze kód Google Tag Managera. Žádný další. Všechny další měřící kódy již vkládáte v systému Google Tag Managera, nikoli přímo na svůj web.

Pokud patříte mezi méně IT zdatné makléře, tak vás mohu uklidnit. Google Tag Manager není nástroj, se kterým se musíte učit pracovat. Stačí ho jen mít. Je to nástroj, kam nahrajete kódy vy nebo váš online specialista, pokud ho máte, a nemusíte do něj chodit, jak je rok dlouhý.

V čem jsou výhody Google Tag Managera

Pokud chcete dělat online marketing efektivně, musíte na svých stránkách mít Google Tag Managera. Vložte si ho tam vy nebo váš webmaster hned, jakmile spustíte své webové stránky.

Vaše stránky se tak budou návštěvníkům rychleji načítat, protože se při načítání stránek načítá jen kód Google Tag Managera a nikoli všechny kódy, které používáte. Všechny kódy se spouští prostřednictvím Google Tag Managera asynchronně.

Další výhodou je, že kódy jsou přehledně uloženy ve správci kódů, kde nad nimi máte vy a váš specialista na online marketing kontrolu. Bez Tag Managera byste všechny kódy museli vkládat do zdrojového kódu vašeho webu a časem byste v tom měli zmatek. Navíc to není jednoduché, je to práce pro webmastera. Vkládání kódů přímo do zdrojového kódu byste vždy museli řešit vy nebo váš specialista na marketing s vaším webmasterem. Tím se práce zbytečně protahuje a prodražuje.

Vytvoření a nasdílení účtu

Doporučuji vám, abyste vložení Google Tag Managera nechali na vašem webmasterovi. Ušetříte si tím čas.

Jen si založte účet na Tagmanager.google.com a ve správě uživatelů nasdílejte svému webmasterovi přístup.

Mít vlastní účet Google Tag Managera doporučuji, protože jste vlastníkem účtu. Pokud změníte webmastera či online specialistu, budete mít svůj účet a data stále pod kontrolou.

Chcete se dozvědět více informací, jak se stát úspěšným realitním makléřem?

Kontaktujte nás

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA od Google s ochranou soukromí

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu