Proaktivní vs reaktivní makléř. Proč ti proaktivní vydělávají víc?

<thrive_headline click tho-post-16210 tho-test-60>Proaktivní vs reaktivní makléř. Proč ti proaktivní vydělávají víc?</thrive_headline>
Doba čtení: 2 minuty

Buďte proaktivním makléřem a nebudete mít nouzy o klienty. A díky tomu si budete více vydělávat. Jak se liší proaktivní a reaktivní makléři? Udělejte si kvíz, jak jste na tom vy.

Kdo je proaktivní makléř?

Proaktivní makléř svým proaktivním přístupem dává věci do pohybu. Je iniciativní a aktivní při komunikaci s klienty, sjednávání schůzek, uzavírání obchodů a řešení problémů.

Kdo je reaktivní makléř?

Reaktivní makléři se vyznačují se větší pasivitou. Jsou často ve vleku událostí než aktivním tahounem. Mohou být dokonce brzdou postupu. Věci často posouvají dopředu, až když jsou tlačeni okolnostmi, termíny, klienty, manažerem. Při komunikaci je klienti musí uhánět, sami nevyvíjí dostatek iniciativy.

Reaktivní makléři neposkytují dobré realitní služby. Jsou líní a tak nemají šanci dlouhodobě uspět. Přesto je takových makléřů stále hodně.

Jste proaktivním nebo reaktivním makléřem?

Podívejte se na několik následujících pracovních situací. Jak byste v nich reagovali?

Kvíz: Jste proaktivní nebo reaktivní makléř?
Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Je třeba domluvit schůzku. Jak budete postupovat?
Ptáte se klienta na adresu prodávané nemovitosti. Jak budete postupovat?
Co vás lépe charakterizuje?
Jak reagujete, když nastává nějaký problém při prodeji?
Co uděláte, když nestíháte schůzku s klientem?
Co uděláte, když od klienta potřebujete něco zajistit. Např. na stavebním úřadě atd.
Jak se zajímáte o potřeby klientů?

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Jak vidíte z kvízu, reaktivní makléři se poznají velmi rychle. Často hned při prvním telefonátu.

Nedávno mi napsala zájemkyně o práci makléřky. Zavolal jsem ji. Řekla, že je u doktora a jestli ji mohu zavolat později. Hned na úvod komunikace se identifikovala, jako reaktivní makléřka. Už jsem ji nezavolal. Oproti tomu, proaktivní makléř by mohl odpovědět např. takto: „Jsem u doktora, nemohu mluvit, ale ozvu se vám ihned, jakmile skončím“. A pak také aktivně sám zavolá.

Možná si řeknete, že na její odpovědi není nic špatného, slýcháte to běžně. Když vám paní na úřadě řekne, ať zavoláte později, tak si to může dovolit, protože vy potřebujete ji, ne ona vás. A když už nezavoláte, její plat to nesníží. V obchodní komunikaci je to však špatně. Absence proaktivního přístupu vás připraví o klienty a i peníze.

Buďte proaktivní a klienti se na vás budou lepit

Klienti milují proaktivní makléře, protože díky jejich příspuje prodej probíhá svižně, problémy se řeší a nakonec díky nim dobře prodají. Buďte proaktivní, hýčkejte si klienty, aby se s vámi cítili dobře, neúkolujte je ničím, pokud to není nezbytně nutné a nebudete mít nouzy o zakázky. V takovém případě v realitách dlouhodobě uspějete. Do Alfy přijímáme pouze proaktivně smýšlející makléře.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu