Proaktivní vs reaktivní makléř. Proč ti proaktivní vydělávají víc?
Buďte proaktivním makléřem a nebudete mít nouzy o klienty. A díky tomu si budete více vydělávat. Jak se liší proaktivní a reaktivní makléři? Udělejte si kvíz, jak jste na tom vy.
Kdo je proaktivní makléř?
Proaktivní makléř svým proaktivním přístupem dává věci do pohybu. Je iniciativní a aktivní při komunikaci s klienty, sjednávání schůzek, uzavírání obchodů a řešení problémů.
Kdo je reaktivní makléř?
Reaktivní makléři se vyznačují se větší pasivitou. Jsou často ve vleku událostí než aktivním tahounem. Mohou být dokonce brzdou postupu. Věci často posouvají dopředu, až když jsou tlačeni okolnostmi, termíny, klienty, manažerem. Při komunikaci je klienti musí uhánět, sami nevyvíjí dostatek iniciativy.
Reaktivní makléři neposkytují dobré realitní služby. Jsou líní a tak nemají šanci dlouhodobě uspět. Přesto je takových makléřů stále hodně.
Jste proaktivním nebo reaktivním makléřem?
Podívejte se na několik následujících pracovních situací. Jak byste v nich reagovali?
Jak vidíte z kvízu, reaktivní makléři se poznají velmi rychle. Často hned při prvním telefonátu.
Nedávno mi napsala zájemkyně o práci makléřky. Zavolal jsem ji. Řekla, že je u doktora a jestli ji mohu zavolat později. Hned na úvod komunikace se identifikovala, jako reaktivní makléřka. Už jsem ji nezavolal. Oproti tomu, proaktivní makléř by mohl odpovědět např. takto: „Jsem u doktora, nemohu mluvit, ale ozvu se vám ihned, jakmile skončím“. A pak také aktivně sám zavolá.
Možná si řeknete, že na její odpovědi není nic špatného, slýcháte to běžně. Když vám paní na úřadě řekne, ať zavoláte později, tak si to může dovolit, protože vy potřebujete ji, ne ona vás. A když už nezavoláte, její plat to nesníží. V obchodní komunikaci je to však špatně. Absence proaktivního přístupu vás připraví o klienty a i peníze.
Buďte proaktivní a klienti se na vás budou lepit
Klienti milují proaktivní makléře, protože díky jejich příspuje prodej probíhá svižně, problémy se řeší a nakonec díky nim dobře prodají. Buďte proaktivní, hýčkejte si klienty, aby se s vámi cítili dobře, neúkolujte je ničím, pokud to není nezbytně nutné a nebudete mít nouzy o zakázky. V takovém případě v realitách dlouhodobě uspějete. Do Alfy přijímáme pouze proaktivně smýšlející makléře.
Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?