Jak se stát realitním makléřem, když nemám moc peněz

Jak se stát realitním makléřem, když nemám moc peněz
Doba čtení: 5 minut

Když začínáte podnikat, potřebujete určitý kapitál. A práce makléře podnikáním je. Jako makléř můžete začít, i když nemáte statisíce na start. Co potřebujete vědět, když jsou vaše finanční možnosti omezené?

Začít podnikat s kapitálem je mnohem snazší. Uděláte si web, spustíte reklamní kampaně, a ty vám začnou generovat zákazníky. Ale i když nemáte slušný finanční kapitál, nejste ztraceni. Váš kapitál totiž může být čas a energie, kterou věnujete získávání nových klientů.

I já jsem takhle začínal podnikat v realitách. Bylo mi 27 let. Neměl jsem skoro žádné peníze, ale byl jsem mladý, měl hodně času a hlavně spoustu energie, vůle stát se úspěšným makléřem a prorazit ve světě podnikání.

Mít hodně energie a času je často větším kapitálem než jen samotné tučné konto v bance.

Ale abych vás neuvedl v omyl. Neznamená to, že můžete začít s absolutní nulou peněz na účtu. Potřebujete peníze pro získání vázané živnosti, státní makléřské zkoušky a peníze na přežití pro prvních několik hubených měsíců. Výsledek však stojí za to. V realitách se totiž dají vydělat velmi slušné peníze. Úspěch ovšem vyžaduje čas.

1. Rychlé peníze nabízí pronájmy

Zkušení makléři pronájmy moc nechtějí dělat, protože se kolem nich netočí tolik peněz. Jejich výhodou však je, že jsou to rychlé peníze. Jeden měsíc byt na pronájem naberete a druhý měsíc už máte příjem. Pro začínající makléře s malým kapitálem je to obrovská výhoda. Na rozdíl od prodeje, kde jeden měsíc nemovitost naberete, ale dokončíte obchod až za několik měsíců.

Proto zvažte, že se budete zpočátku věnovat pronájmům. Pomohou vám překonat první hubené měsíce a dají cenné zkušenosti. Pokud totiž jednou budete chtít investovat a pronajímat své nemovitosti, budete čerpat ze zkušeností, které jste získali při zprostředkování pronájmů.

Více v článku Jak snadno a rychle nabrat byty na pronájem.

2. Strategie KKK

Strategie KKK je pro začínající makléře jak ulitá. Pomáhá začínajícím i zkušeným makléřům. Zkratkou KKK jsem pojmenoval svoji strategii získávání zakázek a znamená to, že můžete zakázky získávat Kdekoli, Kdykoli, s Kýmkoli.

Zjednodušeně řešeno, vyrazte do terénu a bavte se s lidmi. Všude, s kýmkoli budete chtít a neustále. Všem říkejte, že pomáháte lidem prodávat nemovitosti, bavte se s lidmi o realitním trhu a ukazujte jim své nadšení, zápal do práce a také to, jak pracujete. A rozdávejte u toho vizitky, spoustu vizitek.

Naslouchejte lidem, pokládejte správné otázky a čtěte mezi řádky, co říkají. Dívejte se kolem sebe, uvidíte plachty na prodej od samoprodejců i opuštěné nemovitosti. Kontaktujte majitele těchto nemovitostí.

To vše stojí sice čas, ale nestojí to ani korunu. Dělal jsem to jako začínající makléř dlouho a vím, jak mě zprvu překvapovalo, kolik je venku obchodních příležitostí. Buďte aktivní a nebojte se říct si o práci. Věřte mi, nebude trvat dlouho, než se objeví klienti, které váš zápal a chuť prodávat přesvědčí a svěří vám na prodej své nemovitosti.

Více informací najdete v článku Způsoby náboru nemovitostí

3. Informujte své přátele a známé

Nemáte-li peníze, zavolejte všem svým přátelům a známým a informujte je, že jste se stali realitním makléřem. Řekněte jim, že kdyby někdy potřebovali prodat či pronajmout svou nemovitost, tak jim velmi rádi pomůžete. Řekněte jim také, že budete rádi, když vám doporučí někoho ze svých známých, který by chtěl prodat či pronajmout nemovitost. A nabídněte jim za doporučení odměnu z uzavřeného obchodu.

Přidejte si také všechny své přátele a známé do svých přátel na Facebooku a dalších sociálních sítích a pravidelně tam publikujte příspěvky (články, videa, fotky) s realitní tématikou. Důležité je, aby všichni z vašeho okolí věděli, že děláte reality a vzpomněli si na vás ve chvíli, kdy budou vědět o někom, kdo by mohl ocenit vaše realitní služby.

4. Studená volání

Jako makléř jsem odkojený na studených voláních. I když to pro mě bylo ze začátku těžké, svůj byznys jsem díky tomu velmi dobře nastartoval i s malými finančními rezervami a získal velmi cenné zkušenosti v mezilidské a obchodní komunikaci. Studená volání mě mentálně zocelila a ztratil jsem díky nim ostych.

Nemáte-li peníze na marketing, začněte dělat studená volání. Zaberou čas, ale jsou levná. Makléřům nabízíme mobilní tarify, ve kterých získají neomezená volání za 265 Kč měsíčně. Z toho finančně nevykrvácíte.

Máme sice hodně makléřů, kteří jsou velmi úspěšní, aniž by udělali jediný studený kontakt, jenže jim rozjezd trval déle a museli investovat více peněz do marketingu.

5. Spojte se s dalšími podnikateli

Spojte se s dalšími podnikateli, se kterými si nekonkurujete. Ideální je, když jsou k vaší činnosti komplementární, doplňují se (není však podmínkou). Scházejte se s nimi pravidelně a vzájemně si své služby podporujte a doporučujte. Může to mít neformální přátelskou podobu, když zajdete na kávu, pivko atd. Držte se však cíle setkání: Vzájemná podpora podnikání. „Já doporučím byznys tobě a ty mně. Spokojení jsme oba“.

6. Mějte na začátku vedlejší práci

Někteří začínající makléři se bojí startu v oboru, o němž neví, co od něj mohou očekávat. Anebo je absence příjmu může velmi stresovat. V takovém případě zvažte i nějakou formu brigády či vedlejšího příjmu. Není to sice ideální, ale je to pořád lepší, než se v noci probouzet hrůzou, že nebudete mít na zaplacení měsíčních nákladů. Hodně úspěšných makléřů takto začínalo. Důležité je, aby tím neutrpěla kvalita realitních služeb, které poskytujete.

Závěr

Začátky v realitách nejsou procházka růžovou zahradou, ale výsledek stojí za to. Úspěšní makléři jsou pány svého času a velmi dobře vydělávají. To všechno můžete získat také, pokud vystoupíte ze své komfortní zóny. V realitách je nejtěžší právě první rok. Když ho překonáte, každý další rok by měl být lepší a lepší, protože začnou přibývat zakázky na doporučení od vašich spokojených klientů.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu