5 věcí na které se připravit, než začnete podnikat v realitách

5 věcí na které se připravit, než začnete podnikat v realitách

Uvažujete-li o kariéře realitního makléře, podívejte se na 5 věcí, nad kterými je dobré se zamyslet, než začnete rozesílat životopisy či obcházet realitní kanceláře.

1. Máte dostatečné úspory?

Začátky bývají složité v každém podnikání, reality nejsou výjimkou. Pokud přemýšlíte, jak začít podnikat v realitách, patrně nejdůležitější otázka, kterou byste si měli položit, je “Mám dostatek finančních prostředků na živobytí na začátek?“. Nejprve se budete muset naučit spoustu věcí, najít klienty a v neposlední řadě dokončení realitní transakce také nějakou dobu trvá. V prvních několika měsících s největší pravděpodobností nebudete vydělávat vůbec. Pokud se chystáte na kariéru realitního makléře, doporučuji mít zajištěné finance na alespoň 3 až 6 měsíců života.

2. Zbavte se zaměstnanecké mentality

Nikdo vám nebude říkat, co máte dělat, nikdo po vás nebude chtít, abyste byli ráno v určitou dobu v kanceláři. To zní dobře, ne? Patrně však jen do doby, než vám na konci měsíce přijde vyúčtování. Práce realitního makléře je extrémně dobře placená dřina, ale nejhůře placená flákárna. Bez určité stupně vnitřní motivace a schopnosti si samostatně a zodpovědně řídit čas to prostě nejde. Stejně tak jako mentální nastavení “od devíti do pěti a o víkendech volno“ budete muset s největší pravděpodobností přehodnotit.

3. Čekají vás náklady

Reality je podnikání se vším všudy, tedy s možností organizace vlastního času, neomezeného výdělku, ale i s náklady. Kromě povinných pojištění vás budou čekat náklady spojené s inzercí, marketingem, vzdělávacími kurzy, profesionálním fotografem a další.

4. Tajný agent

Pokud jste stydliví, neradi mluvíte s lidmi, je pro vás nemyslitelné oslovit cizího člověka či se třeba necítíte komfortně při nabízení čehokoliv, zvažte, jestli kariéra v realitách a obchodě obecně je pro vás to pravé. Aby makléř byl úspěšný, musí cílevědomě pracovat na propagaci svojí osobní značky a dám všem okolo vědět, co dělá. Pokud je makléř členem tenisového klubu, je potřeba, aby všichni v klubu věděli, že je profesionálním realitním makléřem a že se na něj mohou s klidem a jistotou obrátit. Tajní realitní agenti v konkurenčním prostředí mají jen velmi malou šanci na úspěch.

5. Vzdělávání

Vaše dokončené vzdělání není pro kariéru v realitách úplně to hlavní. Důležité je si uvědomit, že bude potřeba se na rychle měnícím trhu dlouhodobě vzdělávat. Každá lepší realitní kancelář by měla mít pro nové makléře připraven na začátek vzdělávací systém, díky kterému se naučíte nezbytné teoretické základy, stejně jako praktické informace zaměřené na to nejdůležitější. Propracovaný systém certifikací je jen bonusem. To je však jen začátek. Abyste mohli držet krok s konkurencí, či ji dokonce předhonili, budete muset dlouhodobě pracovat na sobě i na svých schopnostech a dovednostech.

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více? Kontaktujte nás.

Kontakt

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer REMAX Alfa
Tel. 603 426 237

Co o Alfě říkají naši makléři?

Načítání…

Články o práci makléřů

Načítání…
icon

Osobní růst a vzdělávání

Věříme, že jedním z klíčových bodů úspěchu obchodníka je dlouhodobé, kontinuální vzdělávání. Po makléře zajišťujeme mentoring, koučing, pořádáme workshopy, semináře, na které zveme i hosty od konkurence či z jiných oborů. Naši makléři mají možnost účastnit se evropských či celosvětových RE/MAX Conventions, kde své know-how sdílejí ti nejlepší makléři z celého světa.

icon

Inspirativní prostředí

Pokud máte ambici stále se rozvíjet a patřit k nejlepším, Alfa je místo pro vás. O makléře se starají jen manažeři a mentoři, kteří v oboru dosáhli vynikajících výsledků. Naši makléři patří v oboru ke špičce - v současnosti již 8 našich makléřů patří do prestižní celosvětové RE/MAX síně slávy.

icon

Osobní svoboda

Naši makléři jsou podnikatelé a svůj čas si řídí sami. Jak si naplánují vlastní denní program a kolik času stráví prací je jen na nich. Nezajímá nás vysedávání v kanceláři či vyplňování reportů, pro nás je klíčová především spokojenost a pozitivní zpětná vazba klientů.