Práce s databází pro začínající makléře

Práce s databází pro začínající makléře
Doba čtení: 4 minuty

Obchodní databáze, to je makléřské zlato. Její tvorba není náročná a může vám jednou generovat milónový byznys. Jak pracovat s databází, když jste jako makléř na úplně samém začátku? To se dozvíte v tomto článku na pokračování.

Nejlepší databáze je ta, co si vytvoříte

Nejdřív bych vás chtěl varovat, abyste si žádnou obchodní databázi nikde nekupovali. Nejlepší obchodní databáze je ta, kterou vytvoříte sami.

Hodnota obchodní databáze totiž není dána jen počtem kontaktů, telefonních čísel, emailových adres a dalších údajů. Hodnota databáze je určována kvalitou vztahu, které s lidmi z vaší databáze máte. A proto je databáze o 500 kontaktech s lidmi, které znáte a důvěřují vám, lepší, než databáze obsahující desítky tisíc jmen na lidi, které neznáte a oni vás.

Přečtěte si také Jak si vybudovat úspěšný realitní byznys díky doporučením

Kolik potřebujete mít v databázi kontaktů

S rostoucí počtem kontaktů v databázi a zároveň kvalitou vztahu, který s lidmi máte, roste její hodnota a pozitivní vliv na vaše podnikání.

Buďte však v klidu. Aby vám databáze začala generovat obchody, nepotřebujete tisíce nebo desetitisíce kontaktů. Už 500 kontaktů mám může generovat obchodní příležitosti.

Systémy na správu databáze

Aby vám obchodní databáze generovala byznys, musíte s ní aktivně pracovat. A k tomu potřebujete systémy na správu obchodní databáze. Systémů je spousty a mohou mít různé formy. Záměrně jsem použil systémy, protože jich k práci potřebujete mít systémů víc. Jaké systémy to jsou?

1. Aplikace na správu kontaktů

První a úplně nejjednodušší možnost, jak spravovat databázi kontaktů je vaše aplikace na správu kontaktů v telefonu či počítači. Mohou to být např. Google kontakty, kontakty v Outlooku Apple kontakty atd. Důležité je uchovat kontakty tam, kde jsou trvale zálohované či synchronizované v cloudu. Se ztrátou telefonu či počítače tak o své kontakty nepřijdete.

Aplikace na správu kontaktů jsou super, ale neumožní vám pokročilejší práci s databází či dokonce automatizaci. Pokud chcete s obchodní databází pracovat intenzivněji, potřebujete další systémy.

2. CRM Systém

CRM systém (CRM – Customer relationship management) je pokročilejší systém pro správu obchodní databáze, ve kterém můžete dělat mnohem více než v běžném programu pro správu kontaktů. V CRM systému můžete například

  • vést podrobnější informací o klientech
  • můžete vytvářet kampaně (např. emailové, sms či dopisní kampaně) a rovněž kampaně automatizovat
  • Můžete CRM propojit s vašimi webovými stránkami. Např. prostřednictvím kontaktních formulářů umístěných na vašich webových stránkách můžete načítat údaje do CRM systému.
  • A další.

CRM systém by vám práci s databází měl ulehčit a mnoho úkolů a komunikace s klienty automatizovat. Můžete vyzkoušet např. Business Booster, který máte, jako makléři RE/MAX Alfa zdarma.

3. Sociální sítě

Ano. Sociální sítě jsou určitou formou databází kontaktů, která výrazně rozšiřuje možnosti, jak dělat databázový (přímý) marketing.

Jste marketingový nováček? Přečtěte si také Co to je Přímý marketing a v čem jsou jeho výhody

Facebook profil

Na Facebooku je to např. databáze vašich přátel, známých a klientů, se kterými jste propojeni. Komunikujete s nimi formou příspěvků, které publikujete. Zobrazování vašich příspěvků přátelům můžete intenzivnit jejich propagací.

Facebook byznys stránka

Další možnosti nabízí Facebookové byznys stránky. Lidé, kteří vaší stránce dají “like” tvoří vaši obchodní databázi. Pokud publikujete na této stránce nějaký příspěvek, určitému počtu těchto lidí se zobrazí. Nicméně ne mnoha. Zvýšit dosah příspěvku mezi vašim likujícím obecenstvem můžete prostřednictvím reklamy. Reklamu samozřejme můžete cílit i na další publikům, než jen na ty, co vaši stránku už likovali.

Linkedin

S lidmi, se kterými se na Linkedinu propojíte, tvoří vaši obchodní databázi. Na rozdíl od Facebooku si můžete tuto kontakty z Linkedinu exportovat pro další zpracování nebo synchronizovat s Googlem či Outlookem. Provedete to v Nastavení mé sítě.

Youtube

Na Youtube tvoří vaši obchodní databázi odběratelé vašeho kanálu. Publikací zajímavého obsahu se klienti stanou vaším odběratelem a můžete s nimi komunikovat.

A další

Shora uvedenými možnostmi to samozřejmě nekončí. Instagram, Tiktok, komunitní či diskuzní skupiny nabízejí také vlastní formy databází.

Budování kontaktů z nuly

První den, kdy jste se stali makléřem již máte pravděpodobně databázi čítající stovky kontaktů. Proto nikdy nezačínáte z nuly. Pokud jste předtím pracovali s lidmi, např. v jiné obchodní profesi, možná máte databázi čítající tisíce lidí. Stačí se podívat do telefonu.

Není nic snazšího, než začít budovat databázi kontaktů s lidmi, které už znáte. I když se stěhujete do města, kde nikoho neznáte, ani v takové situaci nejste ztraceni.

Dozvíte se, jak databázi začít budovat, koho v ní evidovat a jak s ní pracovat, aby vám generovala zakázky.

Přečtěte si také Referenční marketing. Jak efektivněji získávat klienty

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu