V čem podnikat v roce 2022

V čem podnikat v roce 2022

Startovací kapitál je na začátku podnikání velkou výhodou, ale může být i nevýhodou.

Výhodou kapitálu je, že je spoustu věcí jednodušší. Můžete otevřít obchod, nakoupit zboží, auta, najmout lidi a podnikání pořádně rozjet.

Nevýhodou je, že o všechny peníze můžete přijít, pokud nemáte s podnikáním zkušenosti. Nebyli byste první, kdo opustil zaměstnání, vrhnul všechny úspory do podnikání a pak zkrachoval.

Pokud podnikat začínáte a nemáte kapitál nebo si nechcete vzít úvěr u banky, nejsou vaše šance vůbec ztraceny. Můžete své podnikání budovat téměř od nuly, krůček po krůčku sbírat zkušenosti a růst. Vaše podnikání možná poroste pomaleji než v prvním případě, ale může stát na pevnějších základech. Absence kapitálu se dá dohnat pracovitostí, sebekázní, nápady, iniciativou. I já jsem ve 20 letech začal podnikat z nuly.

Podnikání ve službách

Největší potenciál podnikání s minimální požadavky na kapitál a rizika nabízí služby.

Služby navíc mají velký potenciál růstu, tak jak poroste v Česku životní úroveň a bude se přibližovat západním zemím EU.

Služby (tzv. terciální sektor) zaměstnává v nejvyspělejších zemích světa největší počet lidí a má největší podíl na tvorbu hrubého domácího produktu.

Podíl sektoru služeb na celkovém HDP České republiky je stále pod průměrem EU a dalších nejvyspělejších zemích světa. Viz následující tabulku.

Služby tak mají v Česku velký potenciál růstu. S tím, jak roste v Česku životní úroveň, poroste i poptávka po službách. A nejen to, některé služby můžete nabídnout po celém světě, pokud umíte cizí řeči. Často si vystačíte jen s angličtinou.

HDP podle sektorůEU průměrUSAČeská republika
Primární (zemědělsví, lesnictví)1,5 %0,9 %2 %
Sekundární (průmysl a stavebnictví)23,8 %18,9 %36 %
Terciální (služby)74,7 %80,2 %62 %

Zdroj dat: Deilotte 2020 a Wikipedia: Economy of the EU, Wikipedia: Economy of the United States

1. Realitní makléř

Reality jsou velmi perspektivní obor. Každý rok v ČR změní vlastnictví přes 400.000 nemovitostí. Viz statistiky. Z toho odhadem cca 1/3 nemovitostí se prodá přes realitní kanceláře. Ve vyspělých zemích se prodává přes realitní kanceláře ještě větší počet nemovitostí. A proto se dá předpokládat, že s růstem životní úrovně a rostoucí kvalitou realitních makléřů poroste i objem obchodů zprostředkovaných přes realitní kanceláře. Budete-li poskytovat kvalitní realitní služby, můžete si v realitách vydělat dost peněz. Časem můžete začít investovat do nemovitostí, jak úspěšní makléři dělají a stát se realitním rentiérem. Chcete se dozvědět víc o práci makléře? Kontaktujte nás.

2. Reklamní agentura / Online marketing

Každá firma chce prodávat. A proto potřebuje dělat marketing. Jenže spoustu firem ho neumí dělat správně nebo na to nemají kapacity. A tady je prostor pro vás. Dělejte online marketing, spravujte pro ně sociální sítě atd.

3. Služby seniorům, pečovatelské služby

Populace stárne a služby seniorům budou nabývat na důležitosti. Skočit na nákup, uklidit, popovídat si s babičkou nebo ji dělat ji společnost na procházce a máte práce víc než dost. Roste počet seniorů, kterým chybí lidská společnost. Jste-li empatičtí a máte rádi lidi, tato práce může být pro vás. Nenechte se uchlácholit mediálními zprávami, že všichni senioři žijí v chudobě a nemohou si dovolit tyto služby. Někdy vám na tyto služby přispějí i jejich potomci, protože jsou třeba sami časově vytíženi nebo žijí v jiném městě a nemohou být svým rodičům neustále poblíž.

4. Zprostředkování obchodu, Affiliate marketing

Každá firma chce prodat své výrobky a mnohé nabízí partnerství freelancerům. Podívejte se na internetu, které firmy nabízejí affiliate marketing. Pokud jejich produktům věříte, kontaktujte je se zájmem o spolupráci.

5. Multilevel marketing, frančízing

Mnoho z vás asi zná Amway. Jenže je tu spousty dalších systémů pracujících na principu Multilevel marketingu. P

6. Tvůrce obsahu, blogger

V marketingu platí, že: „Obsah je král“. Čím dál více firem si to uvědomuje a na trhu roste poptávka po tvorbě obsahu. Např. vytváření a překlady textů, fotodokumentace. Hotely, autosalony, realitní kanceláře, eshopy, ti všichni potřebují kvalitní texty, fotky.

Můžete se živit i tím, že budete poskytovat zajímavý obsah na Youtube, mít vlastní blog a vytvářet obsah na témata, kterým rozumíte a živit se prodejem reklamy či propagací dalších výrobků. Můžete třeba jen fotit a prodávat fotky do fotobank, jako je Shutterstock.com, Canstockphoto.com a mnoho dalších.

7. Grafický design

Umíte pracovat ve Photoshopu, Corelu nebo dalších grafických editorech? Nabídněte své služby firmám. Poptávka po dobrých designérech je celosvětově velká. Nemusíte se vůbec orientovat na klienty jen v Česku, ale můžete si zákazníky hledat najít celém světě.

8. Zakázková výroba videí, vlogger

Ceny počítačů a programu pro editaci videa klesly tak, že si videa může tvořit skoro každý. Výhodou je samozřejmě vzdělání v oboru např. FAMu, ale není to rozhodně podmínkou. Je spoustu lidí, kteří se živí videotvorbou a naučili se to sami. Pokud jste kreativní, máte nadšení do práce, je to první předpoklad úspěchu. Samozřejmě musíte něco předvést, než si vás začnou najímat firmy, proto je důležité, abyste tvořili, tvořili a tvořili videa pro radost a časem prorazíte. Můžete sbírat zkušenosti při vytváření svého vloggu na Youtube.

9. Výuka, tvůrce výukových programů, poradce

Kromě vytváření obsahu, můžete podnikat, jako učitel, tvůrce výukových programů a poradce. Můžete učit lidi fyzicky, anebo online. Podmínkou je, abyste byly odborníkem v dané činnosti a uměli vaše dovednosti předávat ostatním. Může to být výuka jazyků, vyšívání, malování, prostě cokoli, co umíte. Spoustu lidí si v době Covidu zvykla na mítingy přes Zoom, Google Meet nebo Microsoft Teams. Výuka online se stala běžnou součástí našeho života a vy můžete klidně učit klienty přes internet a výrazně zvýšit váš dosah. Pokud k tomu ovládáte cizí jazyky, můžete lidi učit po celém světě. Můžete vytvářet online kurzy, psát knihy, e-kniny na témata, kterým rozumíte a prostřednictvím internetu (vlastní webové stránky, blogu nebo specializované online platformy) prodávat zákazníkům. Ještě nikdy to nebylo tak snadné, jako dnes.

10. Buďte trenér, mentor, kouč, sparring partner

Spoustu lidí chce něčeho dosáhnout, ale nemají disciplínu. Potřebují někoho, kdo na ně dohlédne a dá jim zpětnou vazbu. Můžete být trenérem nejen ve sportu, ale v i podnikání jiných lidem. Důležité je, abyste byli dobří v tom, co děláte a byli pro lidi inspirací. Rádi si vás pak najmou. Někdy ani nemusíte být špička v oboru a lidi si vás najmou, abyste si s nimi zahráli třeba tenis, protože nemají parťáka, který je na jejich úrovni.

11. Hypotéční makléř

Rozumíte financím a baví vás počítání? Staňte se hypotéčním makléřem pod hlavičkou některé z brokerských firem. Lidé budou neustále kupovat nemovitosti a pokud lidem budete umět zajistit financování, můžete se tím velmi dobře živit. Hypotéční makléře platí banky, jímž zajišťují klienty. Pokud navážete kontakty s dobrými realitními makléři, máte o přísun klientů postaráno.

12. Interiérový designér nebo homestager

Lidé chtějí hezky bydlet, ale ne každý má čas si byt či dům zařizovat sám. Některé lidi to nebaví a jiní třeba nemají cit a rádi si vás najmou. Mějte své webové stránky a přes ně prodávejte. Mějte tam ukázky svých prací, dávejte na nich lidem tipy a tím získávejte nové klienty.

Obdobou k interiérovým designerům je i homestager. Ten hlavně pracuje pro realitní makléře a pomáhá jim aranžovat byty a domy, aby se lépe prodaly. Homestaging je na vzestupu a ve velkých městech jako je Praha a Brno nabízí slušný potenciál výdělků.

13. Influencer

Máte charisma, jste sympatičtí? Spojte se se značkami a ukazujte lidem, jak mohou využívat nějaký konkrétní produkt. Když se vaše videa budou lidem líbit, vytvoříte si publikum a začnete vydělávat peníze.

14. Správce webu

Rozumíte WordPressu či dalším webovým platformám? Vytvářejte stránky a ty pak za paušál spravujte. Poptávka po dobrých správcích webu je velká a bude dál růst.

15. Správce sítě

Rozumíte a baví vás počítače? Spravujte počítače ve firmách. Malé firmy často nemají vlastní zaměstnance, ale najímají si externisty. Pomáhejte jejich zaměstnancům s problémy na počítači, nastavujte tiskárny, udržujte jejich počítačové sítě v bezpečí. Nasmlouvejte si klidně desítky firem, které vám budou platit paušál a klidně u toho můžete cestovat po světě. Správu totiž můžete často dělat ze svého počítače připojeného vzdáleně, jako je např. TeamViewer

16. Hlídání dětí nebo domácích mazlíčků

Máte rádi děti a domácí zvířata? Tak je hlídejte zaneprázdněným rodičům. Poptávka po chůvách a babysitkách je na vzestupu. Můžete takto podnikat i při vysoké škole. Ideální je to podnikání hlavně pro ženy.

17. Hodinový manžel, údržbář

Jste šikovným, zručným chlap? Staňte se profesionálním hodinovým manželem, údržbářem. Můžete takhle pomáhat montovat, seřizovat, udržovat cokoli lidé doma potřebují. A že práce je opravdu hodně. Můžete takto pracovat i pro menší firmy, kterým se nevyplatí mít na podobné práce zaměstnance.

18. Seznamovací konzultant

Nemáte problém navazovat vztahy s druhým pohlavím a rádi flirtujete? Věřte, že jsou tu i nesmělí lidé, kteří vaše dovednosti nemají a mají ze seznamování hrůzu. Dělejte seznamovacího konzultanta či profesionální garde dámu.

19. Agentura na zážitky, organizátor akcí

Společnosti čas od času organizují nějaké akce. Pro klienty, zaměstnance atd. Oslovte menší firmy, kterým se nevyplatí mít na tyto činnosti své kmenové zaměstnance. Uspořádejte pro jejich zaměstnance či obchodní partnery akce, na které jen tak nezapomenou a máte o dlouhodobé kontrakty postaráno.

20. Kosmetická poradkyně

Rozumíte kosmetice? Raďte ostatním ženám, jak se mají líčit a spojte to s prodejem výrobků, jejichž jste distributorem? Kosmetických firem, které nabízejí spolupráci je celá řada. Např. Mary Kay atd. Živí se tím např. moje žena. Kdybyste měli zájem o další informace, kontaktujte ji na tel. 732 887 959, Markéta Podlešáková

21. Zahradník

Jste rádi na čerstvém vzduchu? Dělejte zahradníka. Sekejte lidem trávu, pečujte o stromy, plejte jim záhony, aby měli krásný dům se zahradou. Od jara, do podzimu bude mít spoustu práce a v zimě můžete pracovat na akvizicích nových klientů.

22. Masér, masérka

Kouzlo lidského doteku je nenahraditelné. Můžete si otevřít masážní studio, pracovat z domova nebo za lidmi dojíždět. Kvalitní maséři/masérky nemají nouzi o zákazníky.

23. Průvodce

Znáte dobře své město, jeho historii, památky a dobré podniky? Pokud navíc umíte cizí jazyky, staňte se průvodcem a pracujte jako smluvní průvodce pro cestovní kanceláře či firmy na zážitky.

24. Osobní asistent /virtuální asistent

Mnoho podnikatelů potřebuje asistentku, ale někteří z nich ji nepotřebují na plný úvazek. Nabídněte těmto podnikatelům, že pro ně budete dělat virtuální asistentku. Důl na peníze to asi není, ale pokud vás baví zařizování, telefonování a psaní emailů, může to být práce právě pro vás.

25. Cateringové služby

Připravit nezapomenutelnou hostinu není jednoduché. Jsou firmy, rodiny a kluby, které si vás rádi najmou, pokud jim takovou hostinu připravíte na firemní oslavu, rodinnou sešlost, či svatbu nebo třeba na akci jejich sportovního klubu. Poptávka po těchto službách do budoucna poroste.

26. Vyklízecí a stěhovací služby

Jste silným chlapem, který má parťáka? Vyklízecí a stěhovací služby je stará, ale stále poptávaná služba. Nabídněte své služby ostatním. Je spoustu lidí, kteří se nebudou chtít tahat s těžkým nábytkem a najmou si radši stěhováky, jako vy.

27. Pronajímejte svůj hlas

Máte příjemný hlas? Nabídněte ho firmám. Váš hlas bude znít z jejich reklam, telefonních ústředen atd. Nahrajte si pár zvukových nahrávek a umístěte je např. na Stovkomat.cz. Když budete schopní, budou se na vás firmy obracet opakovaně. A jednou se můžete stát reklamní tváří firmy a vydělávat slušné peníze, jako např. Bohdan Tůma s jeho Alzákem.

Závěr

Vyberte si jeden obor, kterému se budete věnovat na 100 %. Některé podnikání může fungovat na částečný úvazek při škole, jako třeba hlídačky dětí. Nicméně, pokud chcete být v podnikání dobří, musíte se mu věnovat čas.

Nedělejte tu chybu, že budete rozjíždět více podnikání najednou. Skončí to tak, že budete ve všech oborech průměrní a vyhoříte. Ne nadarmo se říká „Desatero řemesel, jedenáctá bída“.

Začátky podnikání jsou často těžké, nehledě na obor, ve kterém podnikáte. Nejistota, náklady a strach z neúspěchu jsou přesně tím, co lidi od podnikání odrazuje. A proto zůstávají v zaměstnání, které je často neuspokojuje a kde se nemohou seberealizovat. A o jejich platu rozhoduje šéf. Tohle je něco, co jsem sám nikdy nedokázal přijmout.

Chtěl jsem být pánem svého života, rozhodovat si o tom, co budu dělat a jak to budu dělat. A proto jsem začal podnikat. V 27 letech jsem se stal realitním makléřem a po čase začal kupovat investiční nemovitosti, které pronajímám a mám z nich pasivní příjem.

Stále si myslím, že podnikání poskytuje mnohem lepší jistotu než zaměstnání. V zaměstnání máte 100 % vašeho příjmu od jednoho zaměstnavatele. Když vás propustí, jste na pracáku. kdežto v podnikání máte příjmy od více klientů. Když ztratíte jednoho klienta, máte další klienty.

Kdybych se měl rozhodnout znovu jestli začít podnikat nebo být zaměstnancem, ani na sekundu bych neváhat a stal se opět podnikatelem. Jako začínající podnikatel jsem se v 90. letech dopouštěl mnoha chyb. Neměl jsem se od koho učit. Vy však nemusíte, je tu spousty informací a lidí, od kterých se můžete učit. Pokud se rozhodnete pro podnikání v realitách pod hlavičkou REMAX Alfa, dáme vám podporu a zázemí, abyste uspěli a časem se také stali realitními rentiéry.

Mám zájem stát se realitním makléřem

Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer REMAX Alfa

Co o Alfě říkají naši makléři?

Načítání…

Články o práci makléřů

Načítání…
icon

Vysoké ohodnocení

Nabízíme nadstandardní ohodnocení. Naučíme vás slušně vydělávat.

icon

Pomáháme makléřům růst

Profesní i osobní růst makléřů je pilířem našeho i jejich úspěchu.

icon

Zkušení kolegové

Náš tým zkušených realitních profesionálů vám rád pomůže i poradí.

icon

Moderní technologie

Využíváme moderních technologií a neustále pracujeme na zdokonalování našeho online marketingu.

icon

Prvotřídní servis

Poskytujeme našim klientům prvotřídní servis a neustále sledujeme jejich spokojenost.

icon

Jsme makléřům a klientům blíže

Rozšiřujeme naši pobočkovou síť, aby makléře nemuseli trávit zbytečně moc času cestováním a byli klientům k dispozici, která je jim nejbližší.