Jaký je osobnostní profil úspěšných realitních makléřů?

Jaký je osobnostní profil úspěšných realitních makléřů?
Doba čtení: 6 minut

Kladete si otázku, jestli máte pro práci makléře předpoklady a můžete uspět? Podívejte se na charakteristiku úspěšných makléřů. Nemáte všechny potřebné dovednosti? Nezoufejte. Spoustu dovedností jde získat.

Každý makléř je jiný. Jeden je extrovert, druhý introvert, liší se zájmy, věkem atd. Určité charakteristiky však mají úspěšní makléři. Jaké to jsou?

Nadprůměrné IQ

Chcete-li v realitách uspět, musíte mít shůry dáno. Měli byste být schopni vidět věci v širších souvislostech, dávat si je do kontextu, umět si aktivity plánovat a řídit celý realitní proces.

Přece jenom budete často řešit složité životní situace, se kterými si běžní lidé neumí poradit. Např. nákup jedné nemovitosti, která je financovaná prodejem druhé nemovitosti, do toho hypotéka atd.

Možná namítnete, že v realitní branži je hodně makléřů, kteří nejsou příliš chytří. To je pravda, ale také to tak v realitní branži vypadá. V Alfě chceme spolupracovat jen s inteligentními makléři, kteří jsou schopni problémy řešit, ne je vytvářet.

Nadprůměrná emoční inteligence (EQ)

Emoční inteligence a sociální dovednosti, tzn. umět se vcítit do problémů ostatních lidí, být schopen vytvářet mezilidské vztahy a obchodní partnerství, to je také velmi důležitá schopnost makléře.

Lidé často řeší prodej nemovitosti, když jsou ve složité životní situaci. Rozvody, úmrtí v rodině, spory mezi spoluvlastníky, finanční problémy. A to vyžaduje citlivý přístup a pochopení ze strany realitního makléře. Proto je emoční inteligence důležitá. Práce makléře není pro asociální jedince.

Organizační dovednosti

Organizační dovednosti souvisí s inteligencí. Některé transakce jsou složité a časově náročné a je třeba je dobře zorganizovat. Nebudete-li transakci řídit, vznikne chaos, klienti budou vystresovaní a ve finále nespokojení.

Analytické myšlení a schopnost dělat správné úsudky

Schopnost analyticky uvažovat je také velmi důležitá, nejen u složitějších transakcí. Některé nemovitosti mají právní i stavební vady, prodávající někdy mají spoustu problémů, které je nutí svou nemovitost prodat a proto je důležité umět jejich životní situaci zanalyzovat a najít nejlepší řešení jejich realitního problému.

Cit pro obchod

Chcete-li být skutečně úspěšní, musíte v sobě pěstovat cit pro obchod. Budete-li ho mít, uvidíte obchodní příležitosti i tam, kde jiní vidí jen problémy.

Obchodní cit vám napoví, jak a kdy dát správnou obchodní nabídku. Obchodní cit vám pomůže pro vašeho kupujícího klienta vyjednat slevu. Nebo naopak, když zastupujete prodávajícího klienta, mu vyjednat více peněz z prodeje.

Když nebudete mít cit pro obchod, můžete obchody snadno zkazit. Cit pro obchod se dá do určité míry pěstovat, ale základy musíte mít v sobě.

Asertivita

Realitní branže není práce pro ostýchavé, váhavé jedince. Nesmíte se bát komunikovat. Musíte být schopni umět prosadit zájmy klienta, kterého zastupujete.

Asertivita není totéž co drzost. Můžete být asertivní, ale nikdy nesmíte být drzí. Asertivita je jedním z důvodů, proč si vás klienti najmou. Klienti chtějí makléře, který za ně bude kopat, prosazovat jejich zájmy. Klienti nechtějí najímat žádného moulu, který jim nedokáže nic vyjednat a zařídit.

Odolnost vůči stresu, schopnost jednat pod tlakem

Práce makléře může být někdy stresující. V realitách jde o hodně peněz a někdy se hraje o čas. Prodávající a kupující mají protichůdné zájmy. Prodávající chce prodat za co nejvíc, kupující chce zase koupit za co nejméně. A vy jste uprostřed, jak hamburger v housce. Někdy prodávající na prodej spěchají, protože jsou v tísni a pak vyvíjí tlak i na vás. Musíte být schopni tlaku odolat a zachovat chladnou hlavu. A to, i když se obchod nevyvíjí příznivě. Mentální odolnost se dá tréninkem zlepšovat.

Dobrá úroveň mluveného a psaného projevu

Obchod je o komunikaci. Musíte být schopni efektivně komunikovat a přesně se vyjadřovat. Když to nedokážete, budete ztrácet obchody a dostávat se do zbytečných konfliktů. Musíte být schopni argumentovat a překonávat námitky klientů.

Pracovitost, sebekázeň, trpělivost

Chcete-li uspět, musíte být pracovití, mít disciplínu a být trpěliví. Jako realitní makléři si můžete vydělat hodně peněz, ale úspěch se nedostaví přes noc.

Začátky jsou náročné a bez pracovitosti a sebekázně to nikam nedotáhnete. Když svůj byznys nastartujete, zjistíte, že to všechno stálo. Nejtěžší je první rok, s každým dalším rokem byste měli vydělávat více peněz a snadněji.

Ochota učit se

Úspěšní makléři mají stálou potřebu se učit nové dovednosti. Makléř, který si myslí, že už všechno umí, všechno zná, nic ho nemůže překvapit, ten začne upadat. Např. marketing se vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí. Se včerejšími dovednostmi ztrácíte konkurenční výhodu. Mění také zákony a měli byste být v obraze.

Pozitivní duch

Když se budete ucházet o zakázku a budete jak hromádka neštěstí, nebo budete klienta zatěžovat svými vlastními problémy, zakázku získáte stěží. Klienti chtějí pracovat s makléři, se kterými je radost pracovat. Budete-li klienty nabíjet svým optimismem, nebudete mít o zakázky nouze. S pozitivní náladou jde všechno lépe.

Motivace uspět

Bez vnitřní motivace uspět se daleko nedostanete. Motivovaní makléři snáze překonávají překážky a neúspěchy. Pokud motivaci nemáte, budete mít tendenci se vzdávat, když vám do cesty vstoupí problémy. A oni vstoupí.

Flexibilita, samostatnost, rychlost

Má-li klient nějaký problém, měli byste reagovat rychle a být schopni problémy samostatně řešit. Začínající makléři sice mají mentora na telefonu, ale i tak byste měli být schopni spoustu věcí řešit samostatně.

Zavolá-li vám prodávající, že chce prodat byt a vám trvá několik dní, než se rozhoupete a domluvíte schůzku, tak zakázku zřejmě ztratíte. Rychlost vaší reakce a přizpůsobení se potřebám klienta hraje čím dál tím větší roli ve vašem úspěchu.

Přečtěte si také: Co musíte vědět, než začnete podnikat v realitách

Služba lidem

Dobří makléři vnímají svou práci, jako službu lidem. Pomáhejte lidem nacházet nejlepší řešení jejich realitních problémů a bude se vám v realitní branži dlouhodobě dařit. Budete-li se dívat na klienty jen jako na peněženku, vaše podnikání bude drhnout, až se zadře.

Práce makléře by vás měla bavit

Práce, která vás baví, vám půjde mnohem snáze a máte mnohem větší pravděpodobnost, že v ní uspějete. Pokud vás práce makléře nebude uspokojovat, radši jděte dělat něco jiného.

V realitní branži se dá vydělat hodně peněz. A nejhorší je, pokud je vaší jedinou motivací vydělat hodně peněz.

Nemáte všechny dovednosti? Nezoufejte

Uvedené charakteristiky jsou charakteristikami ideálního “makléře”.

Nikdo není dokonalý. Spoustu dovedností se dá naučit a zkušenosti získáte časem. V Alfě vám pomůžeme potřebné dovednosti a zkušenosti získat.

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více? Kontaktujte nás.

Kontakt

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA od Google s ochranou soukromí

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Přečtěte si také: Jak si vybrat realitní kancelář, ve které pracovat jako makléř

Příspěvky v blogu