Jaký je osobnostní profil úspěšných realitních makléřů?

<thrive_headline click tho-post-858 tho-test-5>Jaký je osobnostní profil úspěšných realitních makléřů?</thrive_headline>

Kladete si otázku, jestli máte pro práci makléře předpoklady a můžete uspět? Podívejte se na charakteristiku úspěšných makléřů.

Každý makléř je jiný. Jeden je extrovert, druhý introvert, liší se zájmy, věkem atd. Určité charakteristiky však mají úspěšní makléři. Jaké to jsou?

Nadprůměrné IQ

Chcete-li v realitách uspět, musíte mít shůry dáno. Měli byste být schopni vidět věci v širších souvislostech, dávat si je do kontextu, umět si aktivity plánovat a řídit celý realitní proces.

Přece jenom budete často řešit složité životní situace, se kterými si lidé neumí poradit. Např. nákup jedné nemovitosti, která je financovaná prodejem druhé nemovitosti, do toho hypotéka atd.

Možná namítnete, že v realitní branži je hodně makléřů, kteří nejsou příliš chytří. To je pravda, ale také to tak v realitní branži vypadá. V Alfě chceme spolupracovat jen s inteligentními makléři, kteří jsou schopni problémy řešit, ne je vytvářet.

Nadprůměrná emoční inteligence (EQ)

Emoční inteligence a sociální dovednosti, tzn. umět se vcítit do problémů ostatních lidí, být schopen vytvářet mezilidské vztahy a obchodní partnerství, to je také velmi důležitá schopnost makléře.

Lidé často řeší prodej nemovitosti, když jsou ve složité životní situaci. Rozvody, úmrtí v rodině, spory mezi spoluvlastníky, finanční problémy. A to vyžaduje citlivý přístup a pochopení ze strany realitního makléře. Proto je emoční inteligence důležitá. Práce makléře není pro asociální jedince.

Organizační dovednosti

Organizační dovednosti souvisí s inteligencí. Některé transakce jsou složité a časově náročné a je třeba je dobře zorganizovat. Nebudete-li transakci řídit, vznikne chaos, klienti budou vystresovaní a ve finále nespokojení.

Analytické myšlení a schopnost dělat správné úsudky

Schopnost analyticky uvažovat je také velmi důležitá zejména u složitějších transakcí. Některé nemovitosti mají právní i stavební vady, prodávající někdy mají spoustu problémů, které je nutí svou nemovitost prodat a proto je důležité umět jejich životní situaci zanalyzovat a najít nejlepší řešení jejich realitního problému.

Cit pro obchod

Chcete-li být skutečně úspěšní, musíte v sobě pěstovat cit pro obchod. Budete-li ho mít, uvidíte obchodní příležitosti i tam, kde jiní vidí jen problémy.

Moje nejlepší obchody jsem udělal s lidmi, kteří mi zavolali a řekli: „Pane Podlešáku, mám problém, nevím si s ním rady, potřeboval bych poradit“.

Obchodní cit vám napoví, jak dát dobrou obchodní nabídku ve správnou chvíli. Obchodní cit vám pomůže vyjednat pro kupujícího klienta vyjednat slevu, anebo vám pomůže pro prodávajícího klienta vyjednat více peněz.

Když nebudete mít cit pro obchod, můžete obchody snadno zaříznout. Cit pro obchod se dá do určité míry pěstovat, ale základy musíte mít v sobě.

Asertivita

Realitní branže není práce pro ostýchavé, váhavé jedince. Nesmíte se bát komunikovat. Musíte být schopni umět prosadit zájmy klienta, kterého zastupujete.

Asertivita není totéž co drzost. Můžete být asertivní, ale nikdy nesmíte být drzí. Asertivita je jedním z důvodů, proč si vás klienti najmou. Klienti chtějí makléře, který za ně bude kopat, prosazovat jejich zájmy. Klienti si nechtějí najímat žádného moulu, který jim nedokáže nic vyjednat a zařídit.

Odolnost vůči stresu, schopnost jednat pod tlakem

Práce makléře může být někdy stresující. V realitách jde o hodně peněz a někdy se hraje o čas. Prodávající a kupující mají protichůdné zájmy. Prodávající chce prodat za co nejvíc, kupující chce zase koupit za co nejméně. A vy jste uprostřed, jak hamburger v housce. Někdy prodávající na prodej spěchají, protože jsou v tísni a pak vyvíjí tlak i na vás. Musíte být schopni tlaku odolat a vždy zachovat chladnou hlavu. A to, i když se obchod nevyvíjí příznivě. Mentální odolnost se dá tréninkem zlepšovat.

Dobrá úroveň mluveného a psaného projevu

Obchod je o komunikaci. Musíte být schopni efektivně komunikovat a přesně se vyjadřovat. Když to nedokážete, budete ztrácet obchody a dostávat se do zbytečných konfliktů. Musíte být schopni argumentovat a překonávat námitky klientů. Na to máme tréninky, ve kterých to makléře učíme.

Pracovitost, sebekázeň, trpělivost

Chcete-li uspět, musíte být pracovití, mít disciplínu a být trpěliví. Jako realitní makléři si můžete vydělat hodně peněz, ale úspěch se nedostaví přes noc.

Začátky jsou náročné a bez pracovitosti a sebekázně to nikam nedotáhnete. Když svůj byznys nastartujete, zjistíte, že to všechno stálo. Nejtěžší je první rok, s každým dalším rokem byste měli vydělávat více peněz a snadněji.

Ochota učit se

Úspěšní makléři mají stálou potřebu se učit nové dovednosti. Makléř, který si myslí, že už všechno umí, všechno zná, nic ho nemůže překvapit, ten začne upadat. Např. marketing se vyvíjí neuvěřitelnou rychlostí. Se včerejšími dovednosti ztrácíte konkurenční výhody. Mění také zákony a měli byste být v obraze.

Pozitivní duch a touha po úspěchu

Úspěšné makléře práce baví, mají touhu po úspěchu. Když se budete ucházet o zakázku a budete, jak hromádka neštěstí nebo budete klienta zatěžovat svými problémy, zakázku získáte stěží. Klienti chtějí pracovat s makléři, se kterými je radost pracovat.

Flexibilita, samostatnost

Chcete-li uspět, musíte být flexibilní a samostatní. Má-li klient nějaký problém, měli byste reagovat rychle a být schopni problémy samostatně řešit. Začínající makléři sice mají mentora na telefonu, ale i tak byste měli být schopni spoustu věcí řešit samostatně.

Zavolá-li vám prodávající, že chce prodat byt a vám trvá několik dní, než se rozhoupete a domluvíte schůzku, tak zakázku můžete ztratit. Rychlost vaší reakce a přizpůsobení se potřebám klienta hraje čím dál tím větší roli ve vašem úspěchu.

Přečtěte si také: Co musíte vědět, než začnete podnikat v realitách

Služba lidem

Dobří makléři vnímají svou práci, jako službu lidem. Pomáhejte lidem nacházet nejlepší řešení jejich realitních problémů a bude se vám v realitní branži dlouhodobě dařit. Budete-li se dívat na klienty jen jako na peněženku, vaše podnikání bude drhnout až se zadře.

Nemáte-li všechny dovednosti, nezoufejte

Uvedené charakteristiky jsou charakteristikami ideálního “makléře”.

Nikdo není dokonalý. Spoustu dovedností se dá naučit a zkušenosti získáte časem. V Alfě máme zkušené mentory a manažery, kteří vám v začátku pomohou a o jejichž zkušenosti se můžete opřít.

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více? Kontaktujte nás.

Kontakt

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.
Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer REMAX Alfa
Tel. 603 426 237

Přečtěte si také: Jak si vybrat realitní kancelář, ve které pracovat jako makléř

Co o Alfě říkají naši makléři?

Načítání…

Články o práci makléřů

Načítání…
icon

Osobní růst a vzdělávání

Věříme, že jedním z klíčových bodů úspěchu obchodníka je dlouhodobé, kontinuální vzdělávání. Po makléře zajišťujeme mentoring, koučing, pořádáme workshopy, semináře, na které zveme i hosty od konkurence či z jiných oborů. Naši makléři mají možnost účastnit se evropských či celosvětových RE/MAX Conventions, kde své know-how sdílejí ti nejlepší makléři z celého světa.

icon

Inspirativní prostředí

Pokud máte ambici stále se rozvíjet a patřit k nejlepším, Alfa je místo pro vás. O makléře se starají jen manažeři a mentoři, kteří v oboru dosáhli vynikajících výsledků. Naši makléři patří v oboru ke špičce - v současnosti již 8 našich makléřů patří do prestižní celosvětové RE/MAX síně slávy.

icon

Osobní svoboda

Naši makléři jsou podnikatelé a svůj čas si řídí sami. Jak si naplánují vlastní denní program a kolik času stráví prací je jen na nich. Nezajímá nás vysedávání v kanceláři či vyplňování reportů, pro nás je klíčová především spokojenost a pozitivní zpětná vazba klientů.