Co je to remarketing a jaké jsou jeho druhy
Co to je remarketing, jaké jednotlivé druhy známe a jak vám může remarketing pomoci v efektivnějším získávání klientů.
Co to je remarketing
Remarketing, někdy nazývaný také retargeting, je v online marketingu cílení online reklamy na lidi (potenciální klienty), se kterými již v minulosti proběhla nějaká komunikace, interakce.
Možnosti identifikace klienta a cílení reklamy
Remarketing můžete rozlišovat podle toho, jak proběhla komunikace s potenciálním klientem a jaký identifikátor klienta nám tato komunikace poskytla pro další cílení reklamy.
Může to být:
Akce | Identifikátor klienta |
Návštěva webových stránek či vašeho Youtube kanálu | Cookies (anonymní) |
Emailová komunikace | Emailová adresa |
Telefonická komunikace | Telefonní číslo |
Remarketing podporují všichni poskytovatelé reklamy. V České republice nejčastěji využijete Google Ads, Sklik.cz (inzertní platforma Seznam.cz) a Facebook.com
Pojďme si popsat, jak to funguje.
Když na vaše webové stránky, na nichž jsou umístěné remarketingové kódy, vstoupí návštěvník, váš web vyšle do prohlížeče návštěvníka tzv. cookies (krátké textové soubory), které umožňují anonymně zaznamenat informace o návštěvě stránky. Informace se následně přenesou do vašeho inzertního účtu, ve kterém máte spuštěny reklamy, které jsou zacíleny na lidi, kteří předtím navštívili vaše webové stránky. V inzertním účtu můžete vytvářet více skupin návštěvníků, které mohou být rozlišené např. podle toho, jaké konkrétní stránky navštívili.
Podmínkou je, abyste na vašich webových stránkách měli umístěné remarketingové kódy, které informace o návštěvnících zpracovávají.
Remarketingový kód najdete ve svém inzertním účtu vašeho poskytovatele online reklamy. Pro vkládání kódů na vaše webové stránky a jejich správu doporučuji používat Google Tag manager.
Na stejném principu funguje i remarketing směřovaný na návštěvníky vašeho Youtube kanálu. Tady jen potřebujete propojit svůj Youtube kanál s vaším účtem Google Ads. Prolinkování provedete ve svém Studio.youtube.com.
Telefonická komunikace
U telefonního remarketingu můžete cílit online reklamu na držitele určitého telefonního čísla. Funguje to tak, že telefonní číslo vašeho zákazníka vložíte ve svém inzertním účtu do vybraného seznamu zákazníků a na tento seznam zákazníků zacílíte online reklamu.
Cílit online reklamu na držitele telefonních čísel umí Google Ads a Facebook.com. Sklik.cz bohužel ne.
Google a Facebook porovná vámi vložené telefonní číslo s telefonními čísly uživatelů Googlu či Facebooku. Pokud zjistí shodu, tak číslo anonymně spáruje a vy můžete začít na držitele tohoto telefonního čísla cílit reklamu. Podmínkou u Googlu je, abyste měli v seznamu zákazníků spárovaných min. 100 telefonních čísel pro reklamy v obsahové síti a 1000 čísel pro reklamy ve vyhledávací síti.
Telefonní čísla můžete vkládat do svého inzertního účtu manuálně, ale to je nepraktické a zdlouhavé. Lepší je proces automatizovat.
Automatizace funguje následovně:
Zavoláte potenciálnímu klientovi nebo on vám. Na základě hovoru usoudíte, že byste chtěli s dotyčným klientem navázat obchodní spolupráci, např. mu prodat nemovitost.
Telefonní kontakt včetně čísla si uložíte do svého telefonu, konkrétně do Google kontaktů. Google kontakty máte propojené přes integrační službu Zapier.com se svým inzertním účtem Google Ads nebo Facebook.com. V Zapieru máte nastavený tzv. Zap (název pro automatický úkol), který vámi vložený telefonní kontakt automaticky naimportuje do seznamu zákazníků, na který se budou cílit reklamy.
V praxi to pak vypadá tak, že potenciální klienti, se kterými jste hovořili a následně si je uložili do svého telefonu, začnou na internetu vidět vaše reklamy.
Emailová komunikace
Remarketing u emailů funguje stejně, jako je to u telefonních čísel. Párování však probíhá porovnáváním vložené emailové adresy s databází emailových adres uživatelů Googlu či Facebook. Dojdete-li ke shodě, můžete začít cílit online reklamu na uživatele emailové adresy.
Emailovou adresu můžete opět vložit do seznamu zákazníků ručně nebo automaticky.
Automaticky můžete kontakt vložit do inzertního účtu např. hned poté, co vám vyplní kontaktní formulář na vašem webu. Po vyplnění formuláře se email klienta automaticky exportuje přes integrační službu Zapier přímo do vašeho inzertního účtu. K tomu však potřebujete kontaktní formuláře, které podobné propojení umí. Umí to i kontaktní formuláře WPForms, které naším makléřům nabízíme zdarma ve verzi Elite.
Staňte se naším makléřem a pomůžeme vám více a snadněji vydělávat.
Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?
Kontaktujte nás
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237