Začínejte vždy s tím, čeho chcete dosáhnout

Začínejte vždy s tím, čeho chcete dosáhnout
Doba čtení: 3 minuty

Druhý návyk Stephena R. Coveyho, autora populární knihy 7 návyků skutečně efektivních lidí, zachází ve druhém návyku do extrému a říká: „Napište si vlastní smuteční řeč a do ní napište, co byste si přáli, aby o vás rodina, příbuzní i kolegové z práce řekli na vašem pohřbu“. Je to sice radikální způsob, ale pokud si ho převedeme pro práci realitního makléře, tak si můžete položit otázku následovně: Čeho byste chtěli ve své kariéře dosáhnout, co je pro vás důležité, jaké hodnoty a vztahy chcete vytvářet?

Vlastní vize a směr

Tato otázka a hlavně nalezení odpovědi vám pomohou ujasnit si směr, kterým se můžete v kariéře realitního makléře vydat. Až objevíte vaše poslání a ztotožníte se s ním, bude nezbytné stanovit si konkrétnější kroky k jejímu naplnění. Určitě vaši definovanou vizi zapište, je důležité si ji připomínat a kontrolovat, jestli kroky, které nyní děláte, této vizi odpovídají.

Pokud jste se rozhodli být realitním makléřem, vaše vize, směr může být například:

Chci mým klientům pomáhat činit nejlepší realitní rozhodnutí v jejich životě. Chci mít kvalitní, korektní a dlouhodobé mezilidské vztahy s mými klienty, chci patřit k nejkvalifikovanějším a nejprofesionálnějším obchodníkům s nemovitostmi, proto na sobě a svých dovednostech budu neustále pracovat.

Pokud si mě najme kupující, chci mu pomoci nalézt nemovitost, která je pro něj nejvhodnější vzhledem k jeho preferencím a finančním možnostem. Pokud si mě najme prodávající chci mu pomoci prodat nemovitost, tak aby se o nic nemusel starat, aby se jeho nemovitost prodala v dané situaci, za co nejlepších podmínek, a aby vše probíhalo bezpečně, bez stresu a přispěl tak k jejich klidnému spánku. Vždy budu v jedné realitní transakci zastupovat a maximálně hájit zájmy pouze klienta, který si mě najal. Tj. buď prodávajícího, anebo kupujícího.

Pokud si správně nastavíte svoji dlouhodobou profesní vizi a směr, kterým se chcete v životě ubírat, můžete mnohem snáze nastavit konkrétní a měřitelný plán vašich aktivit.

Využití návyku při prodeji konkrétní nemovitosti

Tento návyk, profesní filozofie vám pomůže v každodenním prodeji nemovitosti. Je to kotva, která vás ochrání, abyste se nedostali na scestí. Právě proto je důležité, abyste návyk měli napsaný písemně, viditelně na očích a mohli si ho tak kdykoli připomenout.

Doporučení závěrem

  1. Zní to sice zvláštně, ale zkuste si opravdu napsat smuteční řeč několika klientů na vašem vlastním pohřbu. Může vám to pomoci dostat se snadněji k vašemu poslání realitního makléře.
  2. Vyberte si pár běžných činností, které děláte a stanovte si u nich, co je vaším cílem, a jaké kroky je k tomu potřeba udělat v souladu s tímto návykem. Může jít např. o telefonát klientovi, prohlídku nemovitosti s kupujícím nebo email kolegovi.

Příspěvky v blogu