Proč a jak se připomínat bývalým klientům?

Proč a jak se připomínat bývalým klientům?
Premium obsah
Doba čtení: 5 minut

Připomínat se bývalým klientům má velký vliv na to, kolik budete mít zakázek v budoucnu. Následujících 7 jednoduchých možností připomínání vaši bývalí klienti ocení. Utužíte tím vztahy, což vám následně pomůže v náboru nemovitostí na doporučení.

Proč se vůbec připomínat bývalým klientům?

Jeden z nejdůležitějších způsobů získávání zakázek je doporučení od bývalých klientů (tzv. referenční marketing). U mnohých makléřů je to dokonce největší způsob získávání zakázek. To vám může vygenerovat tržby až několik miliónů Kč ročně.

K tomu, aby vaše realitní služby bývalí klienti doporučovali svým přátelům a známým, je důležité dělat určité aktivity, které jsem shrnul v článku Referenční marketing. Jednou z těch aktivit je udržování kontaktů s lidmi a budování vztahů. A proto byste se měli svým bývalým klientům čas od času připomínat.

Nebudete-li se připomínat, časem na vás mohou zapomenout. Znáte to: "Sejde z očí, sejde z mysli". A tak vás zapomenou doporučit, když někdo z jejich přátel bude prodávat nemovitost. Nebo si na vás třeba vzpomenou, ale nevybaví si vaše jméno nebo si řeknou, že už možná makléře neděláte, protože se po vás slehla zem. Tím přicházíte o zakázky. A věřte, že možná i o hodně zakázek. Práce makléře je postavena na doporučení. Ten, kdo aktivně komunikuje s klienty a udržuje vztahy, ten získává zakázky.

Jak udržovat kontakt, aby to nebylo vnucování?

Každá přímá komunikace, kterou s klienty vedete, by jim měla přinášet hodnotu. Bude-li komunikace s vámi pro ně hodnotná, budou s vámi rádi komunikovat. Hodnotou mohou být informace, ale třeba i vlídné, povzbudivé slovo, pobavení či vyslechnutí si jejich problémů. Vždy se ujistěte, že kontakt, který iniciujete má hodnotu, jinak se může stát, že vás lidé budou blokovat. A to přeci nechcete?

Možností, jak se klientům připomínat je celá řada. Od necílené reklamy na internetu (bannery, soc. sítě, články, videa), tištěných médií (plachty, billboardy, časopisy) po cílenou osobní komunikaci, která patří do kategorie tzv. Přímého marketingu. A o ní je dnešní článek.

Následující tipy jsou velmi snadné na provedení a přitom účinné.

Celý příspěvek je určen pouze pro makléře RE/MAX Alfa.
Chcete se stát naším makléřem?
Kontaktujte nás
Jste-li naším makléřem, heslo najdete na firemním Google Disku.

Příspěvky v blogu