8 důvodů, proč noví makléři neuspějí v realitním obchodě

8 důvodů, proč noví makléři neuspějí v realitním obchodě

Realitní obchod je zajímavá práce, kde skloubíte obchod, komunikační dovednosti, kreativitu při marketingu či znalost problematiky. Je to obor, kde se neustále učíte něco nového a který zajišťuje základní lidskou potřebu. Nicméně hodně nových makléřů na začátku neuspěje a z oboru odchází. Níže jsem shrnul několik důvodů, proč noví makléři v realitách neuspějí.

Nemají dostatečný finanční polštář

Začátky bývají složité v každém podnikání, reality nejsou výjimkou. Pokud přemýšlíte, jak začít podnikat v realitách, patrně nejdůležitější otázka, kterou byste si měli položit, je “Mám dostatek finančních prostředků na živobytí na začátek?“. Nejprve se budete muset naučit spoustu věcí, najít klienty a v neposlední řadě dokončení realitní transakce také nějakou dobu trvá. V prvních několika měsících s největší pravděpodobností nebudete vydělávat vůbec. Pokud se chystáte na kariéru realitního makléře, doporučuji mít zajištěné finance na alespoň 6 měsíců života.

Absence mentora

Jak se říká “žádný učený z nebe nespadl“. Když jsem v realitách v roce 2001 začínal já, v podstatě neexistovalo žádné školení, neměl jsem ani k dispozici mentora, který by mi v začátcích pomohl a moje začátky probíhaly stylem pokus – omyl. Pokud nechcete, aby se váš business rozvíjel stejným stylem a naopak chcete ušetřit měsíce až roky času, najděte člověka, který vám v začátcích poskytne nezbytnou oporu. Dobrý mentor by na vás měl dohlížet, měl by vám ukázat, na jaké aktivity se zaměřovat, abyste byli úspěšní a provázet vás prvními obchodními případy. 

Přečtěte si také: Jak se stát realitním makléřem

Nesoustředí se na klíčové aktivity

Starý realitní vtip amerických makléřů, zní: realitní obchod stojí na třech základních aktivitách: 1) Lead Generation, 2) Lead Generation, a nakonec za 3) Lead Generation. Lead generation se dá volně přeložit jako „aktivity, které vedou k akvizici nových klientů“. Na začátku je potřeba se soustředit na klíčové aktivity. Které to jsou, závisí na marketingovém mixu, který je pro každého makléře individuální a který potřeba nastavit se zkušeným kolegou, mentorem či manažerem.   

Zkouší pracovat na částečný úvazek

Velmi často dostávám otázku, jestli je možné jako realitní makléř pracovat na částečný úvazek. Možné to samozřejmě je, nicméně reality jsou podnikání na full-time se vším všudy a v podstatě neznám úspěšného makléře, který by se realitní branži věnoval na takzvaně částečný úvazek.  

Bojí se oslovit cizí lidi

Pokud jste stydliví, neradi mluvíte s lidmi, je pro vás nemyslitelné oslovit cizího člověka či se třeba necítíte komfortně při nabízení čehokoliv, zvažte, jestli kariéra v realitách a obchodě obecně je pro vás to pravé. Aby makléř byl úspěšný, musí cílevědomě pracovat na propagaci svojí osobní značky a dám všem okolo vědět, co dělá. Pokud je makléř členem tenisového klubu, je potřeba, aby všichni v klubu věděli, že je profesionálním realitním makléřem a že se na něj mohou s klidem a jistotou obrátit. Tajní realitní agenti v konkurenčním prostředí mají jen velmi malou šanci na úspěch.

Zaměstnanecká mentalita

Nikdo vám nebude říkat, co máte dělat, nikdo po vás nebude chtít, abyste byli ráno v určitou dobu v kanceláři. To zní dobře, ne? Patrně však jen do doby, než vám na konci měsíce přijde vyúčtování. Práce realitního makléře je extrémně dobře placená dřina, ale nejhůře placená flákárna. Bez určité stupně vnitřní motivace a schopnosti si samostatně a zodpovědně řídit čas to prostě nejde. Stejně tak jako mentální nastavení “od devíti

Nemají jasné cíle či plán

Pokud nevíte, kam jdete, nikdy nikam nedojdete. Speciálně na začátku je potřeba zaměřovat se pravidelně na aktivity, které mají smysl a které vám budou generovat business. S nastavením by vám měl na začátku pomoci váš mentor či manažer. Ať už se jedná o volání, online či lokální marketing, nebo jiné aktivity, vždy je potřeba mít konkrétní plán, kterého se můžete držet.

Nepracují dost

Reality jsou tvrdý business ve velmi konkurenčním prostředí. „No pain, no gain“. Na začátku je potřeba prostě zatnout zuby a pracovat více, než ostatní. Nicméně pokud se vám podaří prorazit, čeká vás zajímavá, dynamická práce, která rozhodně nenudí a kde limit vašich výdělků je dán pouze vaší pracovitostí.

Autor článku: Jan Zachystal, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 604 594 234

Chcete se dozvědět více? Kontaktujte nás

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Co o Alfě říkají naši makléři?

Načítání…

Články o práci makléřů

Načítání…
icon

Osobní růst a vzdělávání

Věříme, že jedním z klíčových bodů úspěchu obchodníka je dlouhodobé, kontinuální vzdělávání. Pro makléře zajišťujeme mentoring, koučing, pořádáme workshopy, semináře, na které zveme i hosty od konkurence či z jiných oborů. Naši makléři mají možnost účastnit se evropských či celosvětových RE/MAX Conventions, kde své know-how sdílejí ti nejlepší makléři z celého světa.

icon

Inspirativní prostředí

Pokud máte ambici stále se rozvíjet a patřit k nejlepším, Alfa je místo pro vás. O makléře se starají jen manažeři a mentoři, kteří v oboru dosáhli vynikajících výsledků. Naši makléři patří v oboru ke špičce - v současnosti již 8 našich makléřů patří do prestižní celosvětové RE/MAX síně slávy.

icon

Osobní svoboda

Naši realitní makléři jsou podnikatelé a svůj čas si řídí sami. Jak si naplánují vlastní denní program a kolik času stráví prací je jen na nich. Nezajímá nás vysedávání v kanceláři či vyplňování reportů, pro nás je klíčová především spokojenost a pozitivní zpětná vazba klientů.