Jak si najmout specialistu na PPC kampaně

Jak si najmout specialistu na PPC kampaně
Premium obsah
Doba čtení: 9 minut

Online marketing hraje v náborech nemovitostí významnou roli. Jenže dělat si kampaně sám, to je jen pro technicky zdatné makléře. Pokud k nim nepatříte nebo se tomu nechcete věnovat, je lepší si někoho najmout. A v dnešním článku vám ukážu, jak odborníka přes PPC kampaně najít, jak snadno prověřit jeho schopnosti, a jak mu zadat práci, která generuje výsledky.

Dnes je spoustu lidí, kteří vám nabídnou PPC kampaně, jenže problém spousty "odborníků" je, že to nejsou žádní odborníci. Možná toho o PPC kampaních ví více než vy, ale to vůbec neznamená, že jejich znalosti jsou dostatečné, aby vám dělali kvalitní PPC kampaně. Když si najmete rádoby odborníka, výsledek bude, že váš rozpočet nebude efektivně využíván, v nejhorším případě budete dokonce vyhazovat peníze z okna.

Stanovení rozpočtu na PPC kampaně

Než začnete někoho hledat, nejdříve si řekněte, kolik chcete do PPC kampaní investovat. Nemá smysl začít online marketingem s rozpočtem dlouhodobě nižším než 5.000 Kč/měs. + DPH. Berte tento rozpočet, jako absolutní minimum. Jakmile nejste připraveni dávat každý měsíc dlouhodobě od 5.000 Kč a výše, raději se do PPC kampaní nepouštějte.

Někdy mi začínající makléři řeknou, že by chtěli udělat kampaň třeba na 3 měsíce s rozpočtem 10.000 Kč celkem. A pak, že uvidí, co dál. V takovém případě na PPC kampaně zapomeňte. Byly by to jen vyhozené peníze z okna.

Co tvoří náklady na PPC kampaň

Náklady na PPC kampaň mají 3 základní složky:

Konfigurace účtu je jednorázová záležitost. Občas je sice potřeba rekonfigurace, ale nedělá se to pravidelně.

Měsíčně však platíte náklady na nastavení, tvorbu a správu reklamy a samotnou PPC kampaň. Náklady na správu by neměli přesáhnout 20 % rozpočtu. Spíše méně.

Jenže, když si stanovíte rozpočet 5.000 Kč, tak 20 % náklady na správu jsou jen 1.000 Kč. Otázkou je, jestli seženete někoho, kdo vám kampaně za 1.000 Kč bude dělat. Možná nějaký šikovný student na vysoké škole, ale jinak těžko.

Je dost pravděpodobné, že PPC specialista si vezme za správu 3.000 Kč a investice na samotné PPC budou jen 2.000 Kč. 60 % rozpočtu vás spolkne správa. Efektivita takové kampaně nebude žádná sláva a spolupráce s PPC specialistou o kompromisech.

Když však váš rozpočet bude 10.000 Kč, pak rozpočet 3.000 Kč na správu tvoří už jen 30 % celkových nákladů. S rostoucím rozpočtem roste efektivita kampaní. Při určité částce se efektivita zastaví, ale to se bavíme už v částkách stovek tisíc měsíčně.

Tím, však náklady nekončí. Jsou tu náklady na přípravu reklamních bannerů, textových reklam nebo dokonce videí. Pak jsou tu náklady na tvorbu webových stránek, vytváření samotného obsahu, hosting atd. Online marketing je pro makléře, kteří už vydělávají a jsou připraveni svůj byznys akcelerovat. Pro začínající makléře, kteří ještě nevydělávají a žijí z finanční rezervy, může být online marketing příliš drahý.

Pokud jste si řekli, že do online marketingu chcete dávat min. 5.000 Kč + DPH, ale spíše 10.000 až 20.000 Kč měsíčně bez DPH pak pokračujte ve čtení.

Základy spolupráce

Trvejte na tom, aby vše běželo na účtech, jejichž jste administrátorem. Mějte proto svůj účet pro:

Když jste administrátorem účtů, máte spolupráci pod kontrolou. Můžete kdykoli zkontrolovat nastavení účtů, kampaní a práci vašeho PPC specialisty. A když s ním nebudete spokojeni, můžete s ním spolupráci ukončit, ale všechny účty vám zůstanou. S najmutím nového člověka tak nebude nutné vše nastavovat od začátku, čímž se vám marketing prodražuje.

Mějte své účty i přesto, že PPC kampaním vůbec nerozumíte. Když jste administrátorem účtů, můžete kdykoli dát přístup nezávislému odborníkovi, aby vám udělal audit PPC kampaní.

Kde odborníky hledat

Celý příspěvek je určen pouze pro makléře RE/MAX Alfa.
Chcete se stát naším makléřem?
Kontaktujte nás
Jste-li naším makléřem, heslo najdete na firemním Google Disku.

Příspěvky v blogu