Proč by každý úspěšný makléř měl mít svoji asistentku

Proč by každý úspěšný makléř měl mít svoji asistentku
Doba čtení: 4 minuty

Pokud chcete být skutečně úspěšným makléřem, měli byste si najmout v určité fázi asistentku. Proč? Jaké výhody vám to přinese, kdy si ji najmout a jak ji odměňovat?

Kdy si najmout asistentku?

O asistentce začněte přemýšlet hned, jakmile své podnikání stabilizujete. Tzn. budete schopni pravidelně nabírat a prodávat nemovitosti a váš příjem bude stabilní.

Osobně se domnívám, že ideální je, když o asistentce budete přemýšlet, když vaše příjmy budou od 100.000 Kč měs. výše. Toho schopní makléři dosáhnou zpravidla v druhém roce realitního podnikání.

Asistentku si však můžete najmout i dříve, pokud ještě tolik nevyděláváte na občasnou výpomoc, na částečný úvazek.

Proč si najmout osobní asistentku?

Dělejte, co vás baví a co umíte nejlépe. To, co vás nebaví či neumíte tak dobře, delegujte.

Asistentka vám pomůže k vyšší produktivitě a spokojenějšímu životu.

1. Budete více vydělávat

Asistentka vám pomůže zbavit se úkolů, které vás jako makléře nebaví nebo v nich nevynikáte. Tím, že se zbavíte podružných nebo administrativních úkolů, budete mít více času na nábor a prodej nemovitostí. Díky tomu budete víc vydělávat a váš byznys bude stabilnější.

2. Budete mít více času pro sebe

Tím, že převedete některé činnosti na svoji asistentku, získáte více času. Když jste na všechno sami, může to být stresující. Když budete část práce delegovat na svoji asistentku, získáte více času i na své zájmy, a rodinu. Život není jen o práci, užijte si ho.

Zaměstnanci nemohou delegovat, vy jako realitní makléři, podnikatelé delegovat můžete.

Delegování určitých činností na asistentku ale i další pracovníky, jako např. fotografy, právníky, homestagery, marketéry atd. vám umožní vydělávat více a pracovat méně. Delegováním vytváříte pákový efekt lidské síly. Funguje podobně, jako klasická finanční páka, jen místo finančního kapitálu, používáte lidský kapitál.

Na jaké úkoly asistentku zaměstnat?

Je jen a pouze na vás, jaké aktivity se rozhodnete delegovat. Nejčastěji makléři využívají asistentky na administrativní činnosti, telefonování, sjednávání schůzek, koordinační aktivity, podpůrnou činnost v marketingových aktivitách (např. správa sociálních sítí, webových stránek, blogů, inzertních služeb Google Ads či Sklik.cz atd.). Zaleží jen a jen na vás.

Pokud o asistentce přemýšlíte, začnete tím, že si začnete připravovat písemný seznam pracovních činností, které byste chtěli delegovat. U každé činnosti si napište i časovou kvótu činností.

Plný nebo částečný úvazek?

Podle toho, kolik pracovních činností jste vymysleli, se rozhodněte, na jak velký úvazek asistentku přijmete. Zpočátku asi nebudete mít tolik práce, abyste zaměstnali asistentku na plný úvazek. To vůbec nevadí. Je velká poptávka po částečných úvazcích. Ocení je zejména ženy na mateřské nebo studentky.

Forma odměňování

Asistentku můžete zaměstnat na hlavní pracovní poměr, vedlejší pracovní poměr, ale i dohodu o provedení práce nebo můžete najmout asistentku, která pro vás bude dělat na živnost. Jen pozor na Švarc systém, je nelegální. Existují agentury, které nabízí služby virtuálních asistentek pro podnikatele. Tento outsourcing asistentek má výhodu, že nemusíte nikoho zaměstnávat a jen platíte faktury agentuře, která vám garantuje stálý servis. Nehrozí tak výpadky v podobě nemocí a dovolených.

Odměna za čas strávený v práci

Tato odměna je u asistentek běžná. Platíte peníze za určitý objem času, který pro vás asistentka bude pracovat.

Může to mít dvě nevýhody, kterých byste si měli být vědomi a ošetřit je.

Když si najmete asistentku a nebudete pro ní mít dostatek práce, budete to pro vás představovat ztrátu. Musíte proto zajistit dostatek práce. Druhým problémem může být, že si najmete asistentku, která pracuje neefektivně, pomalu. Práce na základě hodinové sazby totiž pracovníky netlačí do vyšší produktivity. Můžete tam mít více starostí s dohlížením, aby asistentka pracovala efektivně a nezneužívala vaší vstřícnosti.

Úkolová odměna

Nevýhody odměňování podle času odstraňuje úkolová mzda. Najmete si asistentku na určitý úkol a dohodnete se, kolik ji za daný úkol nabízíte odměnu a kdy chcete mít práci hotovou. Pak vás nemusí trápit, že plnění úkolu ji zabere více času, než je běžné. Lidé pracující v úkolové mzdě práci udělají často rychleji než, když jsou placeni od hodiny.

Kombinace

Ideální je kombinované odměňování. Můžete vytvořit model odměňování za čas v kombinaci s úkoly, a navíc přidat bonusovou odměnu podle vašich hospodářských výsledcích. To, jakou kombinaci zvolit, záleží na tom, jaké činnosti od asistentky budete žádat.

Nebojte se delegovat

Když se necítíte na delegování nebo nevíte, jak začít, začněte s delegováním opatrně, postupně a v malém. Nemusíte mít hned asistentku na plný úvazek. Začněte třeba uklízečkou ve vaší domácnosti, najměte si fotografa, delegujte více práce na vašeho právníka atd. Vaše podnikání můžete budovat postupně krůček po krůčku, jak se cítíte. Je to jen na vás. O delegování se dozvíte více v článku Chcete-li být úspěšnější, delegujte.

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Tato stránka je chráněna systémem reCAPTCHA od Google s ochranou soukromí

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu