Proč jsou poprodejní služby tak důležité?
Poprodejní služby mají velký vliv na prosperitu realitních makléřů. A proto by se měli o klienty starat i po prodeji nemovitosti.
Význam poprodejních služeb
Když pomáháte klientům poté, co je obchod uzavřen, dostali jste zaplaceno a na obzoru není žádný další realitní obchod, zanecháváte v lidech dojem, že vám na nich opravdu záleží. Poprodejní služby zvyšují spokojenost a loajalitu klientů.
Poprodejní služby vám pomáhají, aby na vás klienti nezapomněli. Mnohem častěji pak vaše služby doporučí svým přátelům a známým. Doporučení patří u kvalitních realitních makléřů k významným zdrojům zakázek. Více v článku Referenční (doporučitelský) marketing.
Poprodejní servis realitních makléřů
Poprodejní servis realitních makléřů může mít mnoho podob. Například:
- Po prodeji nemovitosti se můžete kupujících po nějaké době zeptat, jak se jim v novém domově žije, zdali je všechno v pořádku a nepotřebují s něčím pomoci. Máte přece kontakty na spoustu řemeslníků, ne? A kupující třeba ocení doporučení na šikovného malíře pokojů, instalatéra atd. A šikovný malíř zase ocení, že jste ho doporučili a pak vám i on rád někoho doporučí. O recipročním marketingu napíšu příště.
- Kupujícím můžete doporučit i účetní, která jim vypracuje daňové přiznání k dani z nemovitých věcí a prodávajícím nabídněte, že je odhlásíte od daně z nemovitých věcí.
- Můžete kupujícím připomenout, do kdy mají zaplatit daň z nemovitých věcí.
- A ze všeho nejdůležitější je nabídnout vašim klientům celoživotní realitní poradenství. Budou-li mít nějaký realitní problém, dotaz týkající se realit či realitního trhu, povzbuďte je, aby se neostýchali vám kdykoli zavolat. Buďte připraveni jim pomáhat. Uděláte si tak zákazníky na celý život a budou vás doporučovat svým přátelům a známým.
Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?
Kontaktujte nás
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237