Náplň práce realitního makléře

Náplň práce realitního makléře
Doba čtení: 5 minut

Pojďme se podívat na to, jaká je náplň práce realitního makléře a jak vypadá jeho typický pracovní den. Kde tráví pracovní čas a s čím pracuje.

Začínající makléři mají trochu jinou náplň práce, než makléři zkušení. Je to tím, že začínající makléři hodně času tráví učením, získáváním dovedností a sbíráním zkušeností, kdežto zkušení makléři většinu času věnují obchodování.

Vzdělávání je pro úspěch začínajících makléřů důležité, ale peníze samo vám nepřinese. Proto také začínající makléři nevydělávají zdaleka tolik, co jejich zkušení kolegové.

Pojďme se teď podívat na to, jak vypadá pracovní den makléře, který se již naučil vše potřebné pro svoji práci a ukončil základní výcvikový program. Ten u nás trvá cca 1 rok.

Pracovní nástroje makléře

Hlavní pracovní nástroje každého makléře jsou chytrý telefon, počítač, internet, auto a hlavně hlava.

Kde makléři pracují

Makléři tráví většinu času s klienty na nemovitostech, v terénu, v autě nebo v kanceláři. Nicméně, úspěšní makléři často kanceláří spíše prolétávají, než aby v ní vysedávali. Kancelář využívají zejména na jednání s klienty, uzavírání smluv a pak zase zmizí do terénu, protože v terénu, tam se dělají nejlepší obchody.

Každodenní pracovní aktivity

1. Vyřízení emailů

Vyřizování emailů je každodenní aktivita makléře. Někteří makléři vyřizují emaily jen v některých intervalech, např. ráno, v poledne a na konci pracovního dne, jiní mají emaily v mobilu a vyřizují dotazy klientů prakticky neustále. Rychlost je v naší branži důležitá. I proto mají někteří úspěšní makléři své asistentky, které jim v emailové komunikaci pomáhají.

2. Telefonování

Telefonování patří k nejdůležitějším aktivitám. Makléři stále telefonují. Lidé jim volají a ptají se jich na nabízené nemovitosti nebo chtějí informace o jejich službách. Po telefonu sjednávají schůzky s klienty, domlouvají akviziční schůzky na nemovitostech či vyjednávají obchody. Dobří makléři protelefonují i několik tisíc minut měsíčně.

3. Marketing

Bez marketingu se kola vašeho realitního byznysu neroztočí. I když už se vám realitní byznys točí, stále musíte propagovat nabízené nemovitosti a propagovat své služby. Proto mají realitní makléři své webové stránky, propagují se na sociálních sítích, pracují s obchodní databází, točí videa, píšou články a dělají další aktivity. V dnešní době se spoustu marketingových aktivit dá automatizovat. Automatizace je základ vyšší produktivity.

4. Náborové schůzky

Budete chodit na náborové schůzky, kde budete prodávajícím prezentovat své realitní služby a uzavírat smlouvy o realitních službách. To, kolik budete mít zalistovaných nemovitostí na prodej, rozhoduje, kolik budete vydělávat. Když je trh horký a dobře se prodává, stačí vám mít v nabídce 5 až 8 nemovitostí. Když je trh chladnější a prodává se méně a vy si chcete udržet příjmy, potřebujete mít v nabídce více nemovitostí. Třeba i dvojnásobek. Měli byste však mít v nabídce jen tolik nemovitostí, kolik jste schopni prodat a garantovat prodávajícím kvalitní služby. Počet nemovitostí v nabídce si určujete jen vy, podle toho, jak hodně chcete pracovat.

5. Příprava nemovitostí na prodej

Když nemovitost zalistujete, musíte ji připravit na prodej. Ne každá nemovitost je nablýskaná. Některé nemovitosti jsou zanedbané i plné harampádí. Makléři proto často dělají homestaging někdy i nemovitosti vyklízejí, malují a vůbec dělají aktivity, aby ji mohli ukázat v nejlepším světle. Pochopitelně neběhají po bytě s malířským válečkem atp., ale domlouvají si na to pracovníky. V doporučených dodavatelích máme od profesionálních fotografů, kameramanů, homestagerů po řemeslníky a vyklízecí firmy. Makléř je tak spíše organizátorem a koordinátorem přípravy.

6. Prohlídky nemovitostí

Když je nemovitost připravená na prodej, čekají vás prohlídky. Každá nemovitost se prodává jiným způsobem. Některé nemovitosti prodáváme běžným způsobem, jiné formou aukce. Někdy v nemovitostech organizujeme dny otevřených dveří. Forma prodeje se liší podle typu nemovitosti.

Někdy nemáte nemovitost, ale máte kupujícího klienta, pro něhož nemovitosti vyhledáváte. V takovém případě procházíte inzerci ostatních realitních kanceláří či samoprodejců či vyhledáváte nemovitosti v terénu či děláte vyhledávací kampaně. Když vhodnou nemovitost najdete, pak pro svého kupce domluvíte prohlídku a pomůžete mu vyjednat dobrý obchod.

7. Uzavírání obchodů

Když najdete na nemovitost kupce, nastává fáze vyjednávání podmínek obchodu. Lidé mají často rozdílné představy a vašim úkolem je pro klienta, kterého zastupujete, vyjednat dobrý obchod. To se ne vždy podaří na první schůzce. V této fázi se projeví vaše obchodní dovednosti.

8. Setkávání s lidmi

Úspěšní makléři získávají velkou část zakázek na doporučení od svých přátel, známých či bývalých klientů. Dobří makléři proto tráví hodně času s lidmi. Často to jsou neformální setkávání, společenské události, sportovní, komunitní či jiné akce. Možností setkávání je nepřeberné množství a záleží na vašem vkusu. Způsob, jakým se budete setkávat s lidmi vy, je jen a pouze na vás.

9. Organizační činnosti

Organizaci a koordinaci dodavatelů jsem již zmínil. Nicméně úspěšní makléři si někdy najímají asistentku a někdy i marketingový či podpůrný tým. Pokud se rozhodnete najímat další lidi, budete je muset koordinovat a řídit jejich činnosti.

10. Cestování

Makléři hodně času tráví cestováním. Na jednání většinou jezdí autem, ve městech pak někdy i MHD. Někteří jezdí přes UBER nebo Bolt. Auto je pro makléře taková druhá kancelář. V autě je větší soukromí, než v kanceláři a můžete tak telefonovat a domlouvat obchody. Samozřejmě pokud máte hands free.

11. Práce u počítače

Bez počítače se nikam nepohnete. Emaily, správa webových stránek, online marketing a sociální sítě. K tomu všemu potřebujete počítač. Budete také pracovat s online katastrem, cenovými mapami, budete procházet inzertní portály s nemovitostmi, vyhledávat informace atd.

Práce realitního makléře není jen o prodeji nemovitostí, především je to práce s lidmi. S lidmi budete trávit nejvíce času. Komunikovat s nimi budete osobně, telefonicky a emailem. Jako makléř proto musíte mít pozitivní vztah k lidem.

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu