Informační portál pro realitní makléře

Proč nejsme a nikdy nebudeme Multi-level marketingovou realitkou?

Mnoho realitních kanceláří se nechalo zlákat konceptem MLM (multi-level marketing). Realitní MLM koncepty sice mají některé výhody, ale mají také spoustu nevýhod, kvůli kterým nejsme a nikdy nebudeme MLM realitkou.

Proč odmítáme koncept MLM realitní kanceláře?

1. MLM realitky jsou pro realitní makléře z dlouhodobé perspektivy finančně nevýhodné

O provize se v MLM realitce dělí kromě realitního makléře i celá řada lidí v linii nad ním. Z tohoto důvodu mají makléři MLM realitek nižší odměny ze zrealizovaných obchodů. Nejvíce v MLM systému profitují makléři a manažeři, kteří jsou na nejvyšších příčkách pyramidy, těch je však menšina. V Alfě, žádné složité organizační struktury nejsou a makléři si tak nechávají většinový podíl z provize pro sebe.

2. Vysoká fluktuace realitních makléřů

Podíly realitních makléřů na provizích jsou v MLM realitkách mnohdy tak nízké, že dobří makléři na nižších příčkách pyramidy často z takových kanceláří přechází do realitek, kde mohou získat vyšší  podíly z provizí. Vysoká fluktuace tak negativně ovlivňuje pracovní atmosféru MLM realitek.

3. Realitní makléři tříští své aktivity mezi prodejem nemovitostí a náborem makléřů

Makléři v MLM realitce často tráví hodně pracovního času někdo dokonce většinu získáváním lidí do svého týmu, než aby prodávali nemovitosti. Je prokázáno, že více pracovních aktivit negativně ovlivňuje celkový výsledek. Makléři, kteří se 100% koncentrují pouze na prodej nemovitostí, jsou tak schopni poskytovat zpravidla lepší realitní služby, než makléři, kteří se věnují zároveň i náboru či zaškolování nových makléřů. MLM realitky podporují makléře, aby se věnovali oběma činnostem zároveň, a to negativně ovlivňuje kvalitu jejich realitních služeb. 

4. MLM realitní koncepty mají ve vyspělých zemích malý tržní podíl

Jedině čas umí prokázat, zdali je úspěšnější MLM koncept nebo frančízing. Realitnímu světu v mnoha vyspělých zemích dominují frančízingové, nikoli MLM realitky. Proč asi? Osobně jsem přesvědčen, že koncept MLM realitek bude po počátečním nadšení v ČR postupně vytlačován koncepty frančízingu.

 

Na druhou stranu je třeba říci, že MLM má i své výhody. Jaké to jsou?

  • Z krátkodobé perspektivy mohou MLM realitky zaznamenat rychlejší růst makléřské základny a tržního podílu, což je velmi lákavé. Makléři jsou vidinou snadného zisku motivováni hledat do svého týmu nové makléře. Bohužel vidina snadného zisku se často během několika let rozplývá, když makléři zjišťují, že jim jimi získaní makléři odcházejí do kanceláří, kde dostávají větší podíly z provizí. A to často přispívá k tomu, že MLM realitky po několika letech začnou stagnovat či upadat.
  • Začínající makléři tak mohou získat podporu od makléřů ve struktuře nad ním. Obchodníci ve vyšších příčkách struktury totiž mají motivaci začínajícím makléřům pomáhat, protože participují na jejich provizích.

Pokud chcete budovat tým makléřů, kontaktujte některou z Multi level marketingových realitek např. Fincentrum realityMM Reality atd.

Chcete prodávat nemovitosti nebo budovat obchodní tým?

Alfa je kanceláří pro ty, co chtějí prodávat nemovitosti.

Pro více informací k možnosti stát se realitním makléřem nás kontaktujte.

Článek připravil: Petr Podlešák, manažer společnosti
Proč nejsme a nikdy nebudeme Multi-level marketingovou realitkou?
4.8 (95%) 4 votes

Na našich stránkách používáme cookies. Prohlížením stránek souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close