E-vizitky. Jak je efektivně používat při práci

E-vizitky. Jak je efektivně používat při práci
Doba čtení: 8 minut

Co je e-vizitka, jak funguje a jak je používat při práci? V dnešním článku se dozvíte jejich výhody.

Co to e-vizitka?

E-vizitka (elektronická vizitka) je digitální verze tradiční papírové vizitky. Slouží k rychlému sdílení kontaktních údajů a dalších informací elektronickou cestou. V e-vizitce můžete sdílet i informace, které se na běžnou papírovou vizitku nevejdou. Např. i odkazy na všechny vaše profily na sociálních sítí nebo třeba odkaz na váš profil na Googlu a Firmy.cz, kde máte recenze od klientů. Na webové stránce, kde je e-vizitka mohou být i vaše multimediální prezentace.

E-vizitky jsou často ve formátu vCard (.vcf), což je standardní formát, který můžete sdílet emailem, SMSkou či přes Whatsapp atd. Klienti si pak mohou soubor vCard uložit do svých kontaktních aplikací.

Často je však lepší klientům posílat odkaz na webové stránky, kde je vCard soubor ke stažení, než ho posílat přímo. Např. Vcard můžete poslat jen jako MMS zprávu, nikoli jako SMS, kdežto url adresu SMSkou poslat můžete. Navíc, když pošlete odkaz, klienti se o vás ze stránek dozví více informací, než se dozví jen posláním vCard souboru.

Proč používat e-vizitky?

Klasické papírové vizitky sice ještě nevymřely a asi jen tak nevymřou, ale i tak se pomalu začínají rozmáhat e-vizitky. E-viziky mají totiž určité výhody, které papírové vizitky nemají.

Výhody e-vizitek oproti papíru

  • Své e-vizitky máte stále u sebe ve svém chytrém telefonu.
  • Můžete mít více variant vizitek. Např. jednu v češtině, druhou v angličtině atd.
  • Ušetříte za tisk vizitek. Většina aplikací pro tvorbu e-vizitek je v základu zdarma, stejně tak e-vizitka na vašich stránkách www.remaxalfa.cz. Platíte zejména za pokročilejší funkce aplikací.
  • Flexibilní úpravy. Potřebujete změnit nějaké údaje jako adresu, telefon, vaši fotku atd? Změníte je během chvilky v telefonu nebo na webu.
  • Jsou multimediální. Vaše vizitka nemusí obsahovat jen vaši profilovou fotku, ale také profilové video, ocenění, odkaz na vaše profily na sociálních sítích, odkaz na Google moje firma, Firmy.cz, kde jsou recenze atd.
  • Lidem, kterým pošlete e-vizitku ušetříte čas, který musí vynaložit, aby si vaše údaje manuálně přepsali do telefonu. Dosáhnete tím i to, že se jim do telefonu uloží všechny údaje z e-vizitky, nikoli jen váš telefon. Když si totiž manuálně přepíší jen váš telefon a jméno, za rok se klidně může stát, že nebudou vědět, kam si vás zařadit a váš kontakt smažou. Když budou mít v telefonu kompletní vaše údaje včetně fotky a jména firmy, tak si vás snadněji vybaví. A to může rozhodnout nejen, že si vás v telefonu nechají, ale že si na vás snadněji vzpomenout, až budou řešit nějaký realitní problém.
  • E-vizitkou klientům ukazujete, že jste moderní makléř, který jde s dobou. A pro některé klienty to může být signál, že by s vámi měli spolupracovat.

Nevýhody

  • Lidé, kteří si moc nerozumí s chytrým telefonem (např. starší lidé) výhody e-vizitek neocení. Proto vždy noste s sebou, jako zálohu i papírové vizitky.
  • Někdy se může stát, že lidé na vaši e-vizitku zapomenou, neuloží si ji. V některých případech může být výhodnější prezentovat kontaktní údaje papírově v nějaké prezentaci. Byla by škoda, kdyby si vás klient nevybral jen proto, že si vybírá makléře jen podle tištěné prezentace a vaše mezi nimi chybí.

4 nástroje na e-vizitky

Abyste nemuseli trávit čas výběrem nástrojů na e-vizitky, vybral jsem 4 včetně aplikací, které si můžete vyzkoušet.

1. E-vizitka na webových stránkách

Jste-li makléřem Alfy můžete používat e-vizitky, které jsou na vašich makléřských profilech na stránce www.remaxalfa.cz.

Já osobně lidem posílám odkaz www.petrpodlesak.cz/vizitka, který je přesměrován na stránku www.remaxalfa.cz/petr-podlesak, která slouží i jako e-vizitka. Hned pod fotkou je umístěna e-vizitka ve formátu vCard ke stažení. Stránka je optimalizovaná pro mobily. Pokud si klient otevře stránku na počítači, zobrazí se mu navíc i QR kód s vaší e-vizitkou ke stažení.

Podobnou e-vizitku si můžete nechat vytvořit vaším webmasterem i na vašich osobních makléřských stránkách. Toto řešení je ideální pro všechny makléře, kteří nepotřebují žádné pokročilé funkce.

Samozřejmě, pokud byste chtěli rozšířit možnosti e-vizitek na vašem makléřském profilu na www.remaxalfa.cz o další údaje, ozvěte se mi.

2. E-vizitka v QR kódu

E-vizitka ve statickém QR kódu

E-vizitka ve statickém QR kódu je rychlá cesta, jak jednoduše sdílet své kontaktní údaje, např. na tištěné vizitce nebo na tištěných propagačních materiálech. Klienti si tak mohou snadno naskenovat QR kód a uložit vaše kontaktní údaje do telefonu.

Statickou vizitku si můžete vytvořit zdarma v generátoru QR kódů, např. na stránkách The-qrcode-generator.com.

QR kód vizitky

Nevýhodou je, že v podobném QR kódu nemůžete mít hodně informací, třeba vaši fotku. Jinak by byl QR kód obsáhlý a pak se může stát, že ho některé telefony nebudou schopny naskenovat. Nevýhodou je také, že při každé změně údajů, musíte vygenerovat nový QR kód. To není vždy praktické, zejména, pokud jste QR kód použili na vytisknutých propagačních materiálech.

V mnoha případech je lepší, když QR kód obsahuje jen url adresu, kde je vaše e-vizitka umístěná. Samotné kontaktní údaje, vaše fotka je pak na stránce ke stažení jako soubor Vcard.

Výhodou je, že můžete kdykoli změnit údaje v e-vizitce na webových stránkách, ale neměníte samotný kód. Takový QR kód není tak datově obsáhlý, jak vidíte v QR kódu níže. Zvládnou ho naskenovat i telefony s horší kamerou. I drobná poškození QR kódu na tištěné prezentaci pak nepředstavují problém s jeho čitelností.

QR kód e-vizitka

Výše uvedený QR kód jsem vytvořil prostřednictvím aplikace QR code generator pro Android. Je to výborná aplikace, která umí vytvářet graficky atraktivní QR kódy.

E-vizitka v dynamickém QR kódu

Pro úplnost dodám, že existují i dynamické QR kódy, které umí měřit počet naskenování vašich QR kódů. Jsou to však placené aplikace a mají smysl např. pokud chcete měřit skenování QR kódů v kampaních.

3. E-vizitky SWOPI

Chcete-li od vizitek více funkcí, můžete vyzkoušet českou aplikaci na e-vizitky SWOPI. V bezplatné verzi toho moc neumí, má smysl využít jen placenou verzi, která stojí 670 Kč ročně. Má třeba navíc možnost vytvářet emailové podpisy s odkazem na vaší e-vizitku.

4. E-vizitky Hi Hello

Ze zahraničních aplikací se mi nejvíc líbí aplikace Hi Hello, která i v bezplatné verzi nabízí docela dost funkcí. Pokud máte zahraniční klienty a chcete mít e-vizitku v angličtině či dalších jazycích, pak Hi Hello vyzkoušejte. Takto vypadá v Hi Hello moje vizitka.

Hi Hello si můžete stáhnout i jako aplikaci do telefonu. Stáhnout v Google play store nebo Apple store.

Aplikací na e-vizitky je samozřejmě spoustu. Výše uvedené aplikace mi pro makléře přijdou jako nejlepší. Chcete-li vyzkoušet další aplikace, zkuste třeba Bliq.me, Mobilo, Wave connect či. Popl.

Skenování vizitek

Aplikace na tvorbu e-vizitek umí v placených verzích skenovat i normální papírové vizitky. Nicméně na to si aplikaci platit nemusíte. V článku Nejlepší aplikace pro skenování vizitek zmiňují výbornou aplikaci na skenování vizitek. Je rychlá, spolehlivá a přitom úplně zdarma.

Aplikaci na skenování vizitek oceníte, když obdržíte vizitku, kterou si chcete rychle uložit do kontaktů v telefonu. Dělám to tak stále a mám ve svých kontaktech pořádek.

A když se vrátíte z nějaké networkingové akce s plnou kapsou vizitek, pak je takový skener k nezaplacení.

SMS šablony pro zasílání e-vizitek a často opakujících zpráv

Pokud budete často posílat e-vizitky formou SMS zpráv, můžete si vytvořit šablony zpráv v aplikaci SMS šablony (pouze pro Android).

Aplikace na SMS šablony se vám vůbec hodí, pokud odesíláte často opakující zprávy. Např. žádost o hodnocení na Googlu atd. V SMS šabloně mám předefinovanou tuto zprávu. Dobrý den, posílám vám svou e-vizitku. Můžete si jednoduše uložit do svých kontaktů. Petr Podlešák. https://www.petrpodlesak.cz/vizitka

Příklady využití e-vizitek v praxi

1. Příklad

Jednáte telefonicky s novým klientem. Chcete mu sdělit např. email, adresu kanceláře. Jednoduše mu pošlete e-vizitku smskou, emailem či přes Whatsapp. Klient si ji otevře a pokud chce, uloží si ji jako nový kontakt do telefonu. Když se s ním pak uvidíte osobně, má vás v telefonu a nemusíte mu tak dávat svou papírovou vizitku.

2. Příklad

Jdete na obchodní jednání a klient vám předkládá svou vizitku. Vy si ji vezmete, naskenujete si ji během několika sekund do mobilu pomocí skeneru vizitek. Tím se vám naskenuje i jeho mobilní telefon, na který mu obratem pošlete svoji e-vizitku. Když to natrénujete, výměna vizitek trvá jen několik málo sekund. Zejména, pokud jste na networkingových akcích, kde potkáte desítky lidí, můžete takto rozdistribuovat spoustu svých e-vizitek.

3. Příklad

Nový klient váš požádá o email, adresu kanceláře atd? Místo, abyste mu posílali jednotlivé údaje, pošlete mu celou e-vizitku, kde jsou všechny vaše údaje.

Využívání e-vizitek je jen o zvyku. Když se je naučíte používat, vaše spotřeba papírových vizitek výrazně klesne.

Chcete se stát realitním makléřem v Alfě nebo se dozvědět o práci makléře více?

Kontaktujte nás

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek

Petr Podlešák

Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu