Co máte vědět, než začnete podnikat

Co máte vědět, než začnete podnikat
Doba čtení: 2 minuty

10 praktických lekcí, které by měl znát každý podnikatel o budování mnohamiliónového byznysu. Výtažek z knihy pro ty z vás, kteří chtějí podnikat.

Dlouhodobá hodnota zákazníka

Mnozí podnikatelé nechápou, jakou hodnotu má každý zákazník. Tito podnikatelé oslavují, když prodají jeden produkt jednomu zákazníkovi.

Opravdový úspěch však máte teprve tehdy, když máte komunitu stálých zákazníků, kteří u vás nakupují opakovaně. Například místní klenotnice Carol prodá nějaký šperk Joeovi. Jestliže se Joeově manželce šperk líbí, Joe se pravděpodobně ke Carol vrátí, až bude opět potřebovat nějaký šperk, a stane se Caroliným stálým zákazníkem.

Carol má teď zákazníka, který má mnohem větší potenciál než jeden náhodný zákazník. Carol si uvědomuje dlouhodobou hodnotu zákazníka. To má hodně společného s dobrou pověstí byznysu, o které jsme mluvili v minulé kapitole. S kým byste dělali byznys raději? S někým, kdo má dobrou pověst, nebo s někým, koho vůbec neznáte?

Kromě toho je mnohem obtížnější sehnat nového zákazníka než si udržet spokojeného zákazníka. Jedním z největších aktiv byznysu je seznam zákazníků.

Obsah knihy

1. kapitolaJaký je rozdíl mezi zaměstnancem a podnikatelem?
2. kapitolaHloupí a hloupější jsou stále bohatší
3. kapitola Proč pracovat zadarmo?
4. kapitola Prakticky vzdělaní lidé versus akademicky vzdělaní lidé
5. kapitola Rozhodují peníze
6. kapitola Tři druhy peněz
7. kapitola Jak přejít z malého byznysu do velkého
8. kapitola Co je úkolem velkého podnikatele
9. kapitola Jak najít dobré zákazníky

Knihu doporučuji každému začínajícímu podnikateli. Koupíte ji v každém knihkupectví.

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Příspěvky v blogu