Rozhovor s makléřem roku 2022 Jakubem Žižkou

Rozhovor s makléřem roku 2022 Jakubem Žižkou
Doba čtení: 6 minut

Jakub Žižka nastupoval do RE/MAX Alfa v roce 2013, když mu bylo pouhých 24 let. Od téby na sobě tvrdě pracoval a v posledních letech patřil mezi nejúspěšnější makléře RE/MAX Alfa. Stal se členem celosvětové síně slávy RE/MAX a za 2022 i makléřem roku RE/MAX Alfa.

Za rok 2022 jsi se stal makléřem roku RE/MAX Alfa a patříš i k nejúspěšnějším makléřům RE/MAX v ČR. Co je podle Tebe hlavním důvodem tohoto úspěchu?

Těch důvodů bude možná více, ale pokud bych měl vypíchnout to nejdůležitější, tak bych jmenoval patrně houževnatost a systematická práce. Za ty roky, kdy dělám tuto práci si nevybavuji situaci, kdy bych něco vzdal a nepokoušel se za každých okolností vybojovat to nejlepší pro klienta, kterého právě zastupuji. Zároveň se snažím po celou dobu systematicky pracovat na svém byznysu a neustále jej posouvat o kousek dál. Když bych se snažil porovnat, jaký servis dostali mí klienti, když jsem v tomto oboru začínal a jaký dostávají dnes, tak se to porovnávat vlastně ani moc nedá. Jedno ale zůstává stejné: vždy dělám vše co je v mých silách, aby můj klient získal z naší spolupráce to nejvíc, co dokážu. A dle dosavadních referencí to asi bude správná cesta :-).

Jakým způsobem nejčastěji nabíráš zakázky? 

Za těch zhruba 10 let, kdy jsem v tomto byznysu, tak se samozřejmě nastřádalo relativně velké množství klientů, kteří vědí, co ode mě mohou očekávat a pravidelně se mi tak vracejí, nebo doporučují mé služby svým známým. Nicméně v tomto neusínám na vavřínech a snažím se neustále systematicky pracovat na všemožných marketingových aktivitách. Pravidelně například vydávám články s realitní problematikou, kde radím lidem se všemožnými tématy, které se týkají nemovitostí. Snažím se také být obecně aktivní na internetu a platformách, které dnešní doba nabízí. Ten „trychtýř“, odkud ke mně přichází nové zakázky je vlastně docela velký a nedá se úplně říct, že by jeden zdroj vyloženě vyčníval.

Přečtěte si také: Jak se stát realitním makléřem

Začal jsi budovat vlastní tým. Kde vidíš hlavní přidanou hodnotu?

Je to tak. Přidaných hodnot tam vidím opravdu hodně, a tím jak se postupně rozrůstáme, tak se nám ty obzory neustále rozšiřují. Nicméně to hlavní bude asi to, že jsem nyní schopen mnoho každodenních činností delegovat na některého z kolegů a mě samotnému tak vzniká čas na další aktivity, které vedou k novému náběru zakázek, zlepšování procesů v týmu apod., čímž každému z nás rostou pravidelně výdělky. Není to ale jen o obratu a množství obchodů. Než jsme začali fungovat jako tým, tak si ani nepamatuji, kdy jsem měl dovolenou v tom pravém slova smyslu, realitní makléř je vlastně neustále na telefonu/emailu a je opravdu těžké se od práce byť jen na pár dní zcela odtrhnout. A i to se např. s týmem mění, navzájem jsme nyní schopni se v těchto situacích zastoupit, a přitom naši klienti stále dostávají zcela plnohodnotný servis.

Jaké další činnosti deleguješ na spolupracovníky či dodavatele?

Osobně nejsem moc na činnosti spojené s papírováním apod. Když jsem si tak před pár lety k ruce prvně přizval asistentku, tak prvními činnostmi, které dostala na starosti, by, a tvorba inzerátů, všelijakých formulářů a jednoduchých smluvních dokumentací. Jak se náš tým postupně rozrůstá, tak té delegace přirozeně přibývá, přičemž dnes máme v týmu například takové „malé callcentrum“, kdy zájemci o prohlídku nějaké naší nemovitosti komunikují přímo s asistentkou a ta nám již sama organizuje prohlídky. Výrazně více než dřív také deleguji veškeré právní záležitosti. Veškeré smlouvy mi samozřejmě od počátku zpracovává advokát, nicméně nyní má již na starosti veškeré připomínkování a komunikaci s klienty, se kterými se v rámci obchodu blížíme k podpisu kupních smluv. Cílem by z mého pohledu mělo být to, aby makléř v našem týmu měl na starosti víceméně především komunikaci s klienty, tzn. náběrové schůzky, prohlídky, telefonáty, předání nemovitostí apod. a aby se nezdržoval prací s papírováním a úřady.

Jaké marketingové aktivity a kde pravidelně děláš na podporu propagace svých nemovitostí a služeb? 

Jak jsem již uváděl, zaměřuji se z velké části na obsahový marketing, ve kterém se snažím neustále zdokonalovat. Na ten jsou ale samozřejmě navázány další činnosti. Ke každé prodávané nemovitosti dnes vytváříme webovou stránku. V minulosti jsem realizoval velká množství různých dopisních kampaní, nyní se však stále více přesouvám do online světa a snažím se využívat možností, která nabízí. Většinu nemovitostí tak zároveň propagujeme skrze sociální sítě i v rámci Google Ads, a to především prostřednictvím úzce cílených kampaní na různé skupiny lidí.

Jak bys zhodnotil přidanou hodnotu kanceláře RE/MAX Alfa? 

V RE/MAX Alfa jsem od úplných počátků své realitní kariéry a za celé ty roky mě nikdy nenapadlo měnit barvy. V kanceláři nyní patrně patřím k těm zkušenějším, ale nebylo tomu tak samozřejmě vždy. Na naší kanceláři oceňuji především skvělý kolektiv a inspirativní vedení. Jako začínající makléř jsem měl kolem spousty úspěšných kolegů, od kterých jsem se mohl učit, vzhlížet k nim a snažit se k nim přiblížit. A i když se mi nyní podařilo být na podobné pozici, jako oni, tak mám stále pocit, že je kam se posouvat a na čem pracovat. Pokud má člověk otevřenou mysl a opravdu na sobě chce pracovat, tak v RE/MAX Alfa najde tolik inspirace, že je v podstatě nemožné neuspět, naše kancelář je v tomto zcela jistě tou správnou volbou.

Přečtěte si také: Jak si vybrat realitní kancelář, ve které pracovat jako makléř

Existuje něco, co bys doporučil svým kolegům?

Těm začínajícím bych doporučil, aby vydrželi. Neznám makléře, který by neměl složité začátky v tomto odvětví. Ta známá jména, která nyní vidíme na špičce měli ty začátky možná nejtěžší. Náš obor je ale opravdu krásný a pokud začínající makléř zatne zuby a bude zájmy svého klienta vždy a bez výjimky stavět nad vše ostatní, tak uspěje, v tom jsem si jistý.  Těm zkušenějším bych doporučil to, aby (pokud to již neudělali) si k ruce co nejdříve přibrali alespoň administrativní asistentku. Sám jsem se tohoto kroku hodně bál, ale s odstupem času to hodnotím jako zcela zásadní rozhodnutí, které posunulo mou kariéru na další úroveň

Chcete se stát realitním makléřem nebo se dozvědět o práci makléře více?

Autor článku: Jan Zachystal, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 604 594 234

Příspěvky v blogu