Nejdůležitější je trpělivost, důslednost a víra v úspěch

Nejdůležitější je trpělivost, důslednost a víra v úspěch
Doba čtení: 3 minuty

Hana Gregorová, ročně uskuteční cca 15 prodejů a 10 pronájmů. Ve své nabídce mívá cca 20 nabídek k prodeji a 5 k pronájmu, její obrat za rok 2010 byl 2,3 mil. Kč

Jak dlouho pracujete v realitách a proč jste se rozhodla být realitním makléřem?

V oblasti realitního trhu se pohybuji tři roky, tato práce mě vždy velmi lákala, neměla jsem však nikdy dostatek odvahy stát se podnikatelem. K rozhodnutí mě nakonec donutila životní situace, kdy jsem se musela finančně postavit na vlastní nohy, což by v původním státním zaměstnaneckém poměru nebylo myslitelné.

Co považujete u práce v realitách za nejdůležitější?

U práce v oboru realit spatřuji jako nejdůležitější obrovskou trpělivost, důslednost a víru v úspěch. Nenechat se odradit v případě negativních reakcí klientů, kterých je především v počátku praxe poměrně dost.

Co vás na práci realitního makléře nejvíce baví a co vám naopak na této práci vadí?

Při své práci je pro mě velmi důležité provázet klienty celým procesem prodeje nemovitosti od počátku až do konce. Tím se práce stává velmi rozmanitou a to mi vyhovuje. Spokojený klient je pak pro mě velkou odměnou. Nedá se říci, že by mi na této práci něco vadilo, špatně se smiřuji s tím, že se člověk občas potká s lidmi, kteří nejednají férově a snaží se naši práci svým přístupem komplikovat.

V čem si myslíte, že spočívá jádro vašeho úspěchu?

Jádro úspěchu? To spočívá určitě v maximálním nasazení na začátku mé praxe, aktivním vyhledávání kontaktů a také ve velké podpoře mých známých a rodiny. Z toho všeho se pak velmi rychle vyvinul fungující referenční byznys.

Jakým způsobem získáváte klienty (prodávající či kupující)?

Díky referenčnímu byznysu se mi již nyní klienti hlásí sami na doporučení lidí, se kterými jsem úspěšně spolupracovala. Je to nejspíš ta nejideálnější forma získávání nových kontaktů.

Jakým způsobem prodáváte nemovitosti, jaké metody se vám nejvíce osvědčily?

Mezi mé prodejní aktivity patří kromě inzerce na významných inzertních serverech především roznos nabídkových letáčků v okolí nabízené nemovitosti, vyvěšení plachty na nemovitost. V poslední době, kdy ceny nemovitostí stále klesají, musím dbát na správné stanovení prodejní ceny a pracovat s prodávajícím na tom, abychom s cenou nebyli mimo realitu.

Proč jste se rozhodla právě pro RE/MAX? V čem je pro vás spolupráce výhodná?

Když jsem se v roce 2008 rozhodovala pro práci v realitách, oslovila jsem tři velké realitní kanceláře. Protože v té době již realitní trh rozhodně neslavil nejlepší období, cítila jsem u silné společnosti větší jistotu.

Co byste doporučila ostatním realitním makléřům, kteří chtějí být také úspěšní? Chtěla byste jim něco vzkázat?

Dosažení úspěchu je bohužel spojeno i se zvládnutím prvotních nezdarů. Především v počátku činnosti statisticky výrazně převládají neúspěšné schůzky s potencionálními prodávajícími, ze kterých nakonec obchod nevznikne. Je potřeba si tuto skutečnost uvědomit a nenechat se tím zlomit. Naopak, i takové schůzky jsou pro následující praxi velmi důležité, učí nás, jak s klienty jednat, jak si také své klienty vybírat.

Rozhovor zpracoval: Miloš Motoška

Příspěvky v blogu