Referenční marketing, výborný způsob náboru nemovitostí
Na referencích se dá postavit velmi úspěšný realitní byznys. Referenční marketing by proto měl patřit k důležitým činnostem každého realitního makléře. Díky referencím můžete zalistovat s menší námahou dobře prodejné nemovitosti a získat řadu velmi kvalitních klientů.
Při budování obchodu na základě referencí je však mezi makléři jeden podstatný rozdíl. Tento:
Pasivní referenční marketing
Tímto způsobem získávají zakázky úspěšní makléři. Odvádějí perfektní práci, a proto je spokojení klienti doporučují svým přátelům a známým. Úspěšní makléři takto z referencí získávají 3 i více dobře prodejných nemovitostí měsíčně.
Aktivní referenční marketing
Nejúspěšnější makléři však běžně z referencí zalistovávají exkluzivně i více než 10 dobře prodejných nemovitostí měsíčně. Bohužel makléřů, kteří patří do této 1. ligy je v ČR zatím jako šafránu.
Rozdíl spočívá v aktivní práci s databází stávajících a potenciálních klientů, přátel, známých a referenčních partnerů. Tomuto způsobu práce říkám „aktivní referenční byznys”. Zatímco úspěšní makléři odvádějí kvalitní práci a tak se jejich dobré jméno šíří napříč regionem, ti nejúspěšnější aktivně přispívají k šíření jejich dobrého jména. Tzn. aktivně pracují s databází, systematicky žádají své klienty o recenze na své služby a snaží se šířit své dobré jméno trhem všemi dostupnými informačními kanály. Tito makléři aktivně žádají své klienty o další reference, poskytují hodnotné informace o vývoji realitního trhu atd.
Mnoho realitních makléřů nepracuje či neví, jak efektivně pracovat s databází, připravili jsme proto pro vás ve spolupráci se společností Expanzia s.r.o. novou službu: Tipy na téma „Databázový marketing, aneb jak využít potenciál vaší databáze v rozvoji firmy“

Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer REMAX Alfa