Přes 40% všech transakcí realizujeme v rámci spolupráce

Jaká výhoda z toho spočívá pro realitní makléře?

Již přes 40 % všech transakcí realizujeme v rámci spolupráce prostřednictví MLS s makléři RE/MAX (měřeno objemem zrealizovaných prodejních transakcí za období leden – listopad roku 2011).

Jaká výhoda z toho spočívá pro makléře?

Makléři mohou prostřednictvím MLS systému prodat nemovitost rychleji a někdy i za vyšší cenu než naši konkurenti, kteří MLS systém nemají.

Podstata fungování MLS systému je následující. Makléři prostřednictvím MLS systému sdílejí své nabídky nemovitostí a poptávky po nich. Systém provádí neustálé porovnávání kritérií. Pokud se shoduje nějaká nabídka s poptávkou, systém o tom dotyčné makléře informuje emailem. Např. makléř RE/MAX vloží do systému poptávku svého klienta, protože sám nic v nabídce nemá. Detaily o párování jsou rovněž zobrazeny v systému.

Čím více kvalitních makléřů systém používá, tím větší pravděpodobnost, že dojde ke spárování nabídek s poptávkami a k realizaci obchodní transakce. Aby systém mohl efektivně fungovat, je třeba:

  • stanovit pravidla pro spolupráci a používání systému
  • dohlížet nad dodržováním stanovených pravidel a za jejich porušování udělovat sankce
  • stanovit nezávislého rozhodce, který bude řešit případné spory mezi spolupracujícími makléři
  • vzdělávat makléře, aby uměli kvalifikovat potřeby prodávajících a kupujících klientů, a také aby znali pravidla spolupráce.
  • Pokud tyto mechanizmy nefungují, spolupráce se může stát kontraproduktivní. Na trhu mezi konkurenčními makléři spolupráce obecně nefunguje. Nejsou jasně stanovena pravidla a neexistuje instituce, která dohlíží nad jejich dodržováním.

Mnoho konkurenčních makléřů dokonce odmítá spolupráci, jako neefektivní prodejní nástroj, čímž snižují pravděpodobnost prodeje nemovitostí svých klientů.

Spolupráce, pokud je správně pojatá, může významnou měrou urychlit prodej nemovitosti a dosáhnout pro prodávajícího vyšší cenu.

RE/MAX má v tomto nezanedbatelnou konkurenční výhodu, kterou většina realitních kanceláří klientům při prodeji nenabízí.

Makléři, kteří mají přístup do MLS, získávají další argumenty, díky nimž jsou schopni přesvědčit více prodávajících, aby jim svěřili nemovitosti exkluzivně a s vyšší provizí. Zalistují tedy více nemovitostí. Mohou rovněž nabízet nemovitosti ostatních makléřů RE/MAX, což jim otevírá prostor pro obchod i v případě, kdy sami v nabídce nemají vhodné nemovitosti. V konečném důsledku mohou vydělávat více. Rád vám poskytnu více informací, jak můžeme pomoci i vám více a přitom snadněji vydělávat.

Na druhou stranu je třeba říct, že ačkoli je 40% objem transakcí ve spolupráci výborný výsledek, ve srovnání s našimi zahraničními kolegy pokulháváme. V mnoha regionech v zahraničí makléři RE/MAX totiž v rámci MLS zrealizují i více než 90% všech realitních transakcí. Je tu tedy stále obrovský prostor pro zlepšení.

Petr Podlešák
Autor článku: Bc. Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa
Tel. 603 426 237

Co o Alfě říkají naši makléři?

Načítání…

Články o práci makléřů

Načítání…
icon

Osobní růst a vzdělávání

Věříme, že jedním z klíčových bodů úspěchu obchodníka je dlouhodobé, kontinuální vzdělávání. Pro makléře zajišťujeme mentoring, koučing, pořádáme workshopy, semináře, na které zveme i hosty od konkurence či z jiných oborů. Naši makléři mají možnost účastnit se evropských či celosvětových RE/MAX Conventions, kde své know-how sdílejí ti nejlepší makléři z celého světa.

icon

Inspirativní prostředí

Pokud máte ambici stále se rozvíjet a patřit k nejlepším, Alfa je místo pro vás. O makléře se starají jen manažeři a mentoři, kteří v oboru dosáhli vynikajících výsledků. Naši makléři patří v oboru ke špičce - v současnosti již 8 našich makléřů patří do prestižní celosvětové RE/MAX síně slávy.

icon

Osobní svoboda

Naši realitní makléři jsou podnikatelé a svůj čas si řídí sami. Jak si naplánují vlastní denní program a kolik času stráví prací je jen na nich. Nezajímá nás vysedávání v kanceláři či vyplňování reportů, pro nás je klíčová především spokojenost a pozitivní zpětná vazba klientů.