Informační portál pro realitní makléře

Dovednosti, které byste měli převzít od velmi oblíbených a sympatických lidí

Jak snadněji získávat více klientů a zakázek? To je otázka, kterou si klade snad každý makléř. Pokud bude vaše vystupování pro ostatní příjemné a přitažlivé, vaše pozice se tím posílí a upevní. Pokud jste se právě přistihli, že nad nějakou myšlenkou či myšlenkami uvedenými níže souhlasně pokyvujete hlavou, napište si je a cíleně je uvádějte do praxe tak dlouho, dokud je nebudete dělat automaticky. Učíme se pozorováním, napodobováním a opakováním. Jak to tedy ti nejúspěšnější z nás dělají?

Sympatický realitní makléř

  1. Hodně se usmívají. Vidět úsměv činí ostatní šťastnými, dělá jim to radost. Takže pokud se při komunikaci s lidmi budete usmívat, shledají Vás příjemnými a snáze si Vás oblíbí.
  2. Kladou ostatním hodně otázek. Neexistuje nic, co by lidé měli rádi více, než mluvit o sobě. Konverzace je pro člověka mnohem zapamatovatelnější a pozitivnější, když dostane příležitost a čas mluvit o sobě.
  3. Věnují pozornost. Když budete ostatním naslouchat více, než mluvit, dáte jim tím najevo, že Vám na nich záleží. I když budete klást otázky, pokud lidé budou mít pocit, že je neposloucháte, neotevřou se Vám. Když toho druhého budete přerušovat a žádat ho, aby vám něco vysvětlil nebo objasnil, nebo aby vám zopakoval některé informace, bude to vypadat, že ho neposloucháte. Nemusíte si pamatovat každý detail, ale měli byste zajistit, aby si ten druhý nemyslel, že je nutné vám vše opakovat několikrát. Když budete mluvit s lidmi, dívejte se jim do očí, aby viděli, že vám záleží na tom, co říkají. Lidé, kteří ostatním více naslouchají, si více všímají svého okolí a díky tomu lépe rozumí světu. Snažte se vždy naslouchat pozorně a nevěnovat se ničemu jinému. Měli byste věnovat veškerou pozornosti tomu, s kým mluvíte.
  4. Pamatují si jména. Jméno je základní součástí naší identity. Lidé se cítí dobře, pokud je v konverzaci oslovíte jménem a velmi ocení, že si jejich jméno třeba i po hodně dlouhé době pamatujete.
  5. Opakují a zdůrazňují. Pokud někomu zopakujete, co Vám řekl, dáte mu tím najevo nejen že posloucháte, ale také skutečně dáváte pozor. Pokud např. lehce přikývnete, či zareagujete překvapeně, ten druhý bude mít pocit, že s ním soucítíte. A to je to hlavní, co lidé chtějí. Abyste se vcítili do jejich pocitů a dali jim najevo, že Vám na nich záleží.
  6. Nedávají nevyžádané rady. Počkejte, až vás ten druhý požádá o radu, nenabízejte mu ji sami. Musíte na chvíli odložit své názory a počkat, až na vás přijde řada. Nechte je dokončit myšlenku, jinak nebudou poslouchat, co jim říkáte, budete jim připadat netrpěliví. Navíc budete-li lidem kolem sebe nutit svůj názor, mohou vás považovat za arogantního a panovačného, i když se jen snažíte pomoci.
  7. Nepovažují vše soutěž a konkurenci. Snažit se každému konkurovat a muset být ve všem nejlepší vás v očích jiných může činit nesympatickými. Není to tak dlouho, kdy se opakovalo, že konkurence je zdravá, vede k inovaci a kreativitě. Nicméně, dnes již nestačí jen soutěžit. Abyste byli úspěšní v dnešním světě obchodu, musíte vašemu odvětví dominovat. Je velký rozdíl mezi konkurencí – soupeřením, soutěžením a dominancí – nadvládou. Soupeření je úsilí, často těžké, o úspěch, o váš cíl, snaha udržet se. Nadvládou získáte možnost ovlivnit a kontrolovat všechno kolem Vás, v dobrém slova smyslu.
  8. Jsou zodpovědní. Pokud uděláte chybu, vezměte za ni odpovědnost. Uznejte ji a nesvádějte vinu na druhé.
  9. Pokud se osobně věnují druhému, nezvedají telefon. Lidé ocení, když se jim plně věnujete. Mají pak pocit, že jim opravdu nasloucháte, že vám na nich záleží. Vždy se věnujte pouze jednomu rozhovoru, ať už je to osobní nebo telefonický hovor. Nemusíte být pro každého k dispozici okamžitě, ale když už máte něčí čas a pozornost, měli byste se jim věnovat.
  10. Nesrovnávají zkušenosti toho druhého se svými vlastními. Možná si myslíte, že to nejlepší, co můžete udělat, abyste tomu druhému porozuměli, je srovnat jeho zkušenosti s těmi svými, ale ve skutečnosti nemůžete být dále od pravdy. Pokud vám někdo vypráví například o smrti jeho pejska, pozorně mu naslouchejte a věnujte mu pozornost, protože to je to, o co stojí. Pokud i Vy máte za sebou nějakou smutnou událost, můžete mu sdělit své poznatky, ale určitě neříkejte „Přesně takhle jsem to prožíval já ….., také jsem byl zasažený ohromnou bolestí a žalem …….“ Mohli byste tím působit necitlivě, zejména pokud srovnáváte něco skutečně vážného s něčím méně vážným. Neříkejte tomu druhému také nic takového, jako „Není to konec světa,“ nebo „Zítra se budeš cítit lépe.“ Pravděpodobně by si myslel, že se snažíte jeho pocity bagatelizovat a cítil by se špatně. Snažte se co nejméně mluvit o sobě. Dali byste tomu druhému najevo, že se na sebe soustředíte více, než na něj.

Jak hodnotím Alfu? Vzhledem k tomu, že mohu porovnat s minulou kanceláří, za mě naprostá spokojenost.

profile-pic
Ing. Kamil Jelínek
makléř RE/MAX Alfa
Tento článek je zkráceným výtažkem z e-learningu Alfa realitní akademie. 
  
Jste-li makléřem Alfy, celý článek si můžete přečíst v e-learningu pod názvem 16 dovedností, které byste měli převzít od velmi oblíbených a sympatických lidí.

Z originálu přeložila:

Jana Schwarz, realitní makléřka RE/MAX Alfa

Chcete pracovat ve společnosti, kde je pozitivní atmosféra, férové prostředí a naučíte se spoustu nového? Staňte se realitním makléřem v Alfě 😉 
 
 
 

V případě zájmu o spolupráci nás neváhejte kontaktovat.

 

Dovednosti, které byste měli převzít od velmi oblíbených a sympatických lidí
4 (80%) 5 votes

Na našich stránkách používáme cookies. Prohlížením stránek souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close