Nový makléř, nováček, zelenáč, začátečník… Jakkoli si chcete říkat, jste ve zcela novém světě a možná si nejste úplně jisti, co dál a jak rozpohybovat své podnikání.
Je lepší strávit život v zaměstnání nebo se vydat na dráhu podnikatele. Pro každého je vhodné něco jiného. V čem je rozdíl?
Abyste se stali úspěšnými, nemusíte do svého života přidávat zbytečné věci. Naopak. Občas je potřeba se některých vzdát. Existuje hned několik univerzálních věcí, které vás učinní úspěšnějšími, pokud se od nich dokážete oprostit.
Podnikatelé mají oproti řadovým zaměstnancům obrovskou výhodu. Mohou delegovat práci na další pracovníky. Naučíte-li se delegovat, váš byznys poroste rychleji.
Jak snadněji získávat více klientů a zakázek? To je otázka, kterou si klade snad každý makléř. Pokud bude vaše vystupování pro ostatní příjemné a přitažlivé, vaše pozice se tím posílí a upevní.
Zkusme si charakterizovat pět kategorií, které jsou podstatné pro každého realitního profesionála. Ohodnoťte se na stupnici jako ve škole od 1 do 5 (5 je nejhorší), a to z pohledu vašeho podnikání. Pokud můžete, tak se podělte o tento dotazník i ve svém profesním okolí – kolegové, klienti nebo obchodní partneři, vám dají nezaujatý vnější pohled, i když založený na dojmech a zkušenostech.
Druhý návyk Stephena R. Coveyho, autora populární knihy 7 návyků skutečně efektivních lidí, zachází ve druhém návyku do extrému a říká: „Napište si vlastní smuteční řeč a do ní napište, co byste si přáli, aby o vás rodina, příbuzní i kolegové z práce řekli na vašem pohřbu“. Je to sice radikální způsob, ale pokud si ho převedeme pro práci realitního makléře, tak si můžete položit otázku následovně: Čeho byste chtěli ve své kariéře dosáhnout, co je pro váš důležité, jaké hodnoty a vztahy chcete vytvářet?
Klíčovým předpokladem pro budování úspěšné realitní kariéry je síť kontaktů, tedy databáze prodávajících i kupujících, kterou makléř musí udržovat neustále „živou“. Samozřejmostí je péče o ty klienty, se kterými má makléř rozjednaný obchodní případ, je ale stejně tak důležité nezapomínat ani na ty, se kterými zrealizoval zakázku před několika měsíci či lety. Právě tato skupina klientů totiž může přinést další kontakty a doporučení, a to i zpětně.
Realitní makléř je podnikatel a jeho produktem nejsou nemovitosti, které prodává nebo pronajímá, jeho produktem je on sám, jeho služby a jeho originální know-how. Prostředí realitních kanceláří a realitních makléřů se může na první pohled zdát velmi konkurenční, ale když pochopíte a převezmete do praxe principy níže uvedené, zjistíte, že na realitním trhu zas tak tvrdá konkurence není. Nevěříte?
Práce realitního makléře je duševně náročnou profesí, to vám po několika letech praxe potvrdí každý úspěšný makléř. Paradoxem je, že si většina laické veřejnosti v ČR myslí, jak je to jednoduchá práce. Koneckonců jsem si to myslel i já, když jsem před 20 lety začal přemýšlet o práci realitního makléře. Myslel jsem si, že prodávající přijde do realitky, já jeho nemovitost naberu, nafotím, připravím inzerát, následně zorganizuji prohlídky, a když přijde kupec, právník připraví kupní smlouvy a je hotovo. Prostě pohoda, hlavně žádné nudné vysedávání v kanceláři. Byla to dost naivní představa a bohužel tuto představu má mnoho nejen mladých lidí, které práce realitního makléře láká.
Sedněte si třeba na zahrádku své oblíbené kavárny, rozhlídněte se a sledujte, jak lidé v okolí upřeně hledí na smartphone, notebook nebo tablet. Zamyslete se také, kolik vašich přátel nemá svůj „on-line“ život a jaký je váš život na sociálních sítích. Není překvapením, že generace mileniálů (lidé, kteří dosáhli dospělosti na přelomu 21. století) vnímá svůj virtuální život stejně jako reálný. Ale díky dostupnosti techniky a Wi-Fi spojení na tom jsou stávající třicátníci i čtyřicátníci velmi podobně.
Uvažujete o práci realitního makléře a nevíte, jestli byste v realitní branži uspěl/a? Možná vám napoví, jestli máte vůbec předpoklady tuto práci dělat. Přečtěte si, jaký mají úspěšní makléři osobnostní profil.
10 praktických lekcí, které by měl znát každý podnikatel o budování mnohamiliónového byznysu. Výtažek z knihy pro ty, kteří chtějí podnikat.
Inspirace z pozadí příběhu společnosti RE/MAX. Bestseller magazínu Wall street journal přichází konečně do našich knihkupectví i v českém jazyce. Kniha Každý zvítězí od Phila Harkinse a Keitha Hallihana není jen skvělé svědectví o naplnění snu o vytvoření nejlepší a největší realitní společnosti na světě a autobiografií zakladatelů společnosti RE/MAX, je to inspirující čtení pro […]