Obchodní databáze je zlato realitních makléřů

Jak pracovat s obchodní databázi, aby vás generovala nové obchody.

Budování obchodní databáze vám může přinést netušené obchodní příležitosti.

Makléři, kteří umí s obchodní databází správně pracovat, umí vygenerovat často příjmy v řádech několika miliónů ročně. Obchodní databáze je tak jedním z významných zdrojů získávání zakázek.

Práce s obchodní databází přitom může být nákladově a časově velmi efektivní, pokud víte jak na to. Vlastě je to bezkonkurenčně nejefektivnější způsob získávání zakázek.

Je přitom až s podivem, jak málo realitních makléřů v ČR dokáže plně využívat potenciál své obchodní databáze. Mnoho makléřů se omezuje pouze na emailové kampaně, které často dělají tak nesmyslně a lacině, že jim to spíš ubližuje. Rád bych zdůraznil “pracovat s obchodní databází v žádném případě neznamená obtěžovat či spamovat lidi nesmyslnými zprávami.

To, co určuje hodnotu vaší databáze, není jen počet kontaktů, ale hlavně kvalita obchodních a mezilidských vztahů. Platí:

Čím kvalitnější vztahy budete s lidmi z vaší databáze mít, tím hodnotnější  vaše databáze bude.

Je výrazně efektivnější pracovat s lidmi, které znáte, a kteří ví, co od vás mohou očekávat a důvěřují vám, než se pouze snažit získávat nové obchodní kontakty a zapomínat na lidi, které znáte. Samozřejmě, pokud chcete, aby váš byznys rostl, je důležité, abyste stále navazovali nové obchodní kontakty, nikdy však přitom nezapomínejte na ty stávající!

Někdy se mě makléři ptají, proč mají pracovat s bývalými zákazníky. Slýchávám argument “Když si ode mě klient koupí byt, tak už ode mě přece nebude nic potřebovat. Většina lidí si koupí bydlení na celý život”. To je však obrovský omyl. Ano, často si lidé od vás koupí byt nebo dům a vydrží jim to na celý život. Pokud jste však vašim klientům poskytli perfektní realitní servis, tak vás mohou doporučit svým přátelům a známým, kteří také prodávají nemovitost. Přetvořte vaše bývalé a současné klienty ve vaše aktivní doporučitele. Ti nejlepší naši makléři získávají z doporučení desítky nových klientů ročně. A to není vše. Pamatujte, že lidé se rozvádějí, umírají, dědí, rodí se jim děti, či jim děti odcházejí z domova, ztrácí zaměstnání nebo naopak dobře vydělávají. Všechny tyto životní události sebou přinášení nové realitní potřeby. Pokud se lidé rozvádí, často potřebují vypořádat společné jmění manželů a prodat společnou nemovitost. Stejně tak lidé, kteří zdědí nemovitost, kterou nepotřebují, tak ji prodají. Je-li dědiců více, je prodej velmi pravděpodobný. S rostoucí rodinou si lidé pořizují větší bydlení a menší byty prodávají. Naopak pokud stárnou, chtějí se zbavit velkého bytu a pořizují bydlení menší. Lidé občas ztratí zaměstnání a neutáhnou hypotéku, tak nemovitost prodají. Někdy se jim daří natolik dobře, že chtějí začít investovat. A kam uložit peníze? Nemovitost je často volba č. 1. Jeden klient z vaší databáze může mít ve svém životě několik realitních potřeb a velmi často zná další lidi, kteří jsou na tom podobně.

728x90 2016

Poskytujte kvalitní realitní servis a motivujte lidi z vaší databáze, aby vás doporučovali svým přátelům a známým. Když váš spokojený klient řekne svým makléřům, že jste schopný a spolehlivý makléř, má to mnohonásobně větší váhu, než když to o sobě řeknete sami. Lidé vás budou doporučovat mnohem víc, pokud s nimi budete komunikovat. Nebudete-li komunikovat, stane se strašná věc. Nic. Znáte to “sejde z očí, sejde z mysli”.  Aby se to nestalo, potřebujete budovat obchodní databázi. 

Navazování nových obchodních kontaktů je zpravidla složitější, než pracovat s lidmi, které znáte. Proč? Protože nový potenciální zákazník vás nezná, přirozeně vám nedůvěřuje. Abyste s ním udělali obchod, musíte si nejdříve získat jeho důvěru. A to nějakou dobu trvá. Někdy musíte čelit odmítnutí a často muset překonávat jeho námitky. Navíc v ČR, kde většina makléřů poskytuje mizerné realitní služby, je cesta k získání důvěry pracná. U klientů, kteří vás již znají a mají s vámi dobré zkušenosti, podobné starosti odpadají.

728x90

Suma sumárum, obchodní databáze je jádrem realitního byznysu. Pokud se jednou rozhodnete s realitním podnikáním skončit a například odejít do důchodu, můžete ji převést na své potomky nebo ji můžete prodat. 
Abyste byli schopni vaši rostoucí databázi správně obhospodařovat, potřebujete k tomu kvalitní systém pro správu databáze. Takový systém, který vám usnadní práci, sběr a zpracování kontaktů, vytváření kampaně a řadu rutinních prací zautomatizuje.

Naši makléři mohou zdarma využívat CRM systém Business Booster. Více informací o systému najdete zde>> 

Chcete se naučit maximálně využívat vaší obchodní databázi v získávání zakázek? Staňte se naším realitním makléřem a naučíme vás to.

 

Přečtete si příklady, jak můžete pomocí své databáze získávat více klientů>>

Článek připravil: Petr Podlešák

 

Oceňuji možnost účastnit se různých seminářů nebo skupinového koučinku. Líbí se mi inovativní přístup kanceláře k novým trendům a technologiím. Velmi hodnotné jsou nástroje, které máme k dispozici – především Business Booster.

profile-pic
Martin Březina
makléř RE/MAX Alfa

 

Chcete být úspěšným realitním makléřem? Kontaktujte nás.

Obchodní databáze je zlato realitních makléřů
4 (80%) 1 vote

Na našich stránkách používáme cookies. Prohlížením stránek souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close