Informační portál pro realitní makléře

Často kladené otázky

V této rubrice najdete odpovědi na otázky, na které se nás zájemci o spolupráci ptají. Pomůže Vám to zjistit zdali je pro vás RE/MAX Alfa správnou volbou či nikoli.

Nenašli jste tady odpověď na otázku, která vás pálí? Napište nám, můžete se ptát na cokoli, zajímavé dotazy zde uveřejníme. A nebojte, u všech tazatelů neuvádíme jejich jména a příjmení.

Na dotazy odpovídal: Petr Podlešák, manažer kanceláře

Líbí se mi motivující prostředí díky nově vstupujícím makléřům, dobrý kolektiv, inspirativní šéf 🙂 A líbí se mi takováto možnost vyjádření názoru k situaci v kanceláři (tj. dotazníky) – dělal bych častěji.

profile-pic
Ing. Jakub Žižka
makléř RE/MAX Alfa

 

Stát se realitním makléřem není těžké. Stát se však úspěšným realitním makléřem vyžaduje čas, energii a hodně práce, výsledek však stojí za to.

K tomu, abyste se stali realitním makléřem potřebujete jen živnostenský list, nasmlouvat inzerci na několika realitních serverech, pořídit si počítač, telefon, připojení na internet a můžete začít. Nepotřebujete nic dalšího, tedy ani žádné zkoušky prokazující kvalifikaci atd. A protože si mnoho lidí řekne, že je to tak snadné, vrhají se do víru podnikání na realitním trhu a podle toho to taky tak vypadá. Na realitním trhu se pohybuje velké množství “realitních makléřů”, kteří poskytují služby, z nichž běhá mráz po zádech. Pověst realitních makléřů je pak kvůli těmto “specialistům” stále špatná.

Abyste se stali dlouhodobě úspěšným realitním makléřem potřebujete mnohem více. Především neustále investovat do sebe samého, do rozvoje svých dovedností, do marketingu a budování vztahů s lidmi. Práce v realitní branži je běh na dlouhou trať a zdaleka ne každý uspěje. Přečtěte si také článek Profil úspěšného makléře.

 

Chtěl bych se stát realitním makléřem. Je to těžké?
3.6 (72%) 5 votes

Nabízíme komplexní realitní výcvik pro začínající i zkušené realitní makléře, kteří se chtějí dále rozvíjet a učit se nové strategie v budování realitního byznysu.

Seznam našich kurzů najdete na www.realitnikariera.cz/kurzy-a-treninky-pro-realitni-maklere. Kurzy neustále vyvíjíme a přizpůsobujeme situaci na trhu.

Našimi lektory se mohou stát pouze makléři, kteří sami dosahují či dosahovali výborných obchodních výsledků a zároveň mají talent učit a touhu se o své zkušenosti a dovednosti podělit s ostatními.

Nenaučíme vás pouhou teorii, naučíme vás praktické strategie, abyste uspěli v reálném světě realitního byznysu. Za nás hovoří čísla a úspěchy našich studentů.

Podívejte se na vyjádření úspěšných absolventů kurzů zde>>.

 

 

 

Jaká školení pro makléře nabízíte?
4 (80%) 1 vote

Ano, samozřejmě. Nicméně vám doporučujeme, abyste své telefonní číslo převedl pod naši rámcovou smlouvu s telefonním operátorem a získal tak naše výborné telefonní tarify, ve kterých získáte za 350,- Kč + DPH neomezené volání do všech sítí v České republice, neomezené zasílání sms zpráv, 1,5 GB dat v ceně paušálu a navíc velmi zajímavé roamingové poplatky.

V případě, že dojde k ukončení spolupráce, můžete si své telefonní číslo, za předpokladu, že nebudete mít vůči nám žádné závazky, převést zpět na sebe či vámi určenou osobu. Převedení čísla vám pochopitelně můžeme garantovat v písemné smlouvě.

Pokud s vámi začnu jako makléř spolupracovat, mohu používat nadále své telefonní číslo, na které jsou moji klienti zvyklí?
Ohodnoťte příspěvek

RE/MAX nenabízí práci na HPP, nabízíme lidem příležitost vybudovat si svoji vlastní realitní živnost pod žáštitou společnosti RE/MAX. Náš servis spočívá ve vytváření zázemí pro samostatné makléře, v podpoře jejich obchodních aktivit, nabídkou profesního vzdělávání atd.

Podnikat s námi je pro makléře snažší a levnější než podnikat na vlastní pěst. Poskytujeme makléřům např. kompletní kancelářský servis, vyjednáváme jim lepší podmínky u dodavatelů (např. v inzertních médiích, u telefonních operátorů atd.), poskytujeme jim znalosti semináře, tréninky a workshopy, jak dělat svůj byznys lépe a tím více vydělávat a snažíme se v maximální míře vytvářet synergie napříč celou sítí RE/MAX. Je to pro ně však stále levnější než kdyby operovali sami na vlastní pěst.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Chtěla bych se zeptat, zdali je práce makléřky na HPP nebo na ŽL?
Ohodnoťte příspěvek

Náš systém práce velmi liší od všech zmiňovaných společností. Například jako jediní z výše uvedených společností pracujeme pro prodávající pouze exkluzivně, protože bez exkluzivní smlouvy nemůžeme efektivně hájit zájmy prodávajících. Napsal jsem na toto téma článek “Je exkluzivní smlouva s realitkou cesta do pekel nebo výhra?” Těch rozdílů je však mnohem víc.

Kdo je pro vás největším konkurentem? A jak vnímáte na trhu společnosti Century 21, MM Reality, Dům Realit, Sting, Next Reality?
Ohodnoťte příspěvek

Někteří naši makléři sice na částečný úvazek pracují, ale jejich výkonnost není obvykle velká. Přísloví “honíte-li dva zajíce, nechytíte ani jednoho” nebo “desatero řemesl, jedenáctá bída” vystihuje podstatu věci. Zastávám názor, že pokud chcete být v nějakém oboru dobrý, a my chceme dobré obchodníky, je třeba se činnosti věnovat naplno a systematicky rozvíjet své dovednosti. Ačkoli si mnoho lidí mimo náš obor myslí, práce profesionálního makléře není náročná na dovednosti, opak je pravdou. Abyste se ji zvládl, je třeba do svého osobního rozvoje, dovedností a byznysu investovat čas. Otázkou k zamyšlení je, jestli se vám vyplatí investovat čas do studia oboru a budování byznysu, kterému se chcete věnovat pouze částečně. Mimochodem podmínkou přijetí do naší kanceláře je absolvování základního výcvikového programu. Pokud byste chtěl pracovat jako makléř částečně pouze po dobu, než se vám byznys rozběhne a začnete dobře vydělávat, pak říkám, že je to možné. Stejně tak je to možné, pokud jste již vybudoval prosperující byznys a již se této práci nechcete věnovat naplno, například jste zainvestoval do nemovitostí a máte trvalé příjmy z pronájmu. Chcete-li se této práci věnovat na částečný úvazek dlouhodobě a zatím o realitní branži nic nevíte, doporučuji vám zvolit jinou realitní společnost či obor.

Zajímalo by mě, zdali je možné pracovat pro RE/MAX na pozici realitního makléře na částečný úvazek.
Ohodnoťte příspěvek

Nemýlíte se. Opravdu nám počet nabídek klesl. Mám radost z toho, že mohu říct, že síť RE/MAX vyzrává a makléři RE/MAX pracují pouze exkluzivně tj. na základě výhradních práv k prodeji nemovitostí. Opravdu zastupovat zájmy prodávajícího klienta je totiž možné pouze, pokud makléř má plnou důvěru klienta a exkluzivitu v prodeji jeho nemovitosti. V případě, že je nemovitost nabízena vícero realitními makléři, není možné klienta efektivně zastupovat a poskytovat mu prvotřídní servis. Ptáte se proč? Napsal jsem na toto téma článek “Je exkluzivní smlouva s realitkou cesta do pekel nebo výhra?” Z tohoto důvodu schopní makléři mohou dovolit odmítat nabízet nemovitosti, které nám klienti nejsou ochotni svěřit exkluzivně. Více času nám pak zbývá k zastupování prodávajících klientů, kteří nám plně důvěřují a svěří nám nemovitosti exkluzivně. Nechceme jít cestou, jako mnozí naši konkurenti, a to náborem nemovitostí za každou cenu. Nabízet nemovitosti za nesmyslně vysoké ceny, bez písemného mandátu prodávajících či jako desátá kancelář v pořadí. O takovou spolupráci nemáme zájem. Makléře učíme, aby si vybudovali s prodávajícím nadstandardní obchodní a lidské vztahy, ve kterých vládne důvěra, a aby každou nemovitost, kterou zalistují prodali. Prodat každou zalistovanou nemovitost se nám sice zatím 100 % nedaří, nicméně poměr zalistovaných a prodaných nemovitostí se neustále zlepšuje.

Mám dojem, že vám klesá počet nabídek. Není to tak dávno, co měl RE/MAX v nabídce 15.000 nemovitostí a dnes jich cca 11.000. Vašim nejvýznamnějším konkurentům počet nabídek roste. Co se děje?
Ohodnoťte příspěvek

Nenabízíme. Jsme společností orientovanou na lidi, kteří chtějí podnikat nikoli ty, co hledají zaměstnanecký či kvazi zaměstnanecký poměr. Jsme orientovaní na lidi, kteří preferují maximální provizní odměny a nikoli krátkodobou jistotu průměru.

Zamyslel jste se nad tím, co se stane, když makléř, který dostává fixní odměnu nevygeneruje žádný obchod? To se totiž celkem běžně stává. Firma zřejmě takového makléře propustí, dejme tomu po třech měsících. Je však v mínusu 45.000,- Kč plus náklady na inzerci jeho nemovitostí a náklady za jeho školení, řekněme celkem cca 55.000,- Kč. Kdo tyto náklady v konečném důsledku zaplatí? Pokud hádáte, že se musí uhradit ze zisku firmy, hádáte správně.

Co to však znamená pro makléře této realitní kanceláře?

Kancelář, pokud chce být dlouhodobě finančně zdravá, si musí pro tyto účely zákonitě vytvářet finanční rezervu. Vytvoří si jí tím, že produktivmím makléřům nabídne nižší provize než kanceláře, které fixní odměny makléřům nenabízejí. V současné době totiž už moc jiných možností, jak stlačit náklady a vytvářet si rezervu není.

Pokud si nevěříte či nevíte jestli uspějete, pak je pro vás společnost nabízející fixní odměnu, lepší volbou.

Pokud jste však přesvědčen o svých schopnostech a věříte ve svůj úspěch, pak je pro vás spolupráce s takovouto společností dlouhodobě finančně méně výhodná.

A ještě upozornění na závěr. Pokud vám společnost zpočátku nabízí fixní odměnu, tak si vás obvykle pojistí smluvním zákazem odchodu ke konkurenci, tzv. konkurenční doložkou, čímž částečně zamezí snahám, aby se u nich makléři řemeslo naučili za stálý plat a pak odešli ke konkurenci, která jim nabídne vyšší provize.

V jedné realitní kanceláři mi nabízejí na ŽL fixní odměnu 15.000,- + procenta na první 3 měsíce. Nabízíte také nějakou fixní odměnu?
Ohodnoťte příspěvek

MLS (z angličtiny multiple listing service nebo multiple listing system) jsou systémy, zpravidla webové aplikace, v kterých mají realitní makléři možnost sdílet nabídky nemovitostí s poptávkami. Tyto systémy automaticky neustále párují vložené nabídky s poptávkami podle zvolených kritérií. V systému mohou makléři vzájemně sdílet pouze kritéria nabídek a poptávek nikoli kontaktní údaje na své klienty. Kontaktní údaje na klienta jsou přístupné pouze makléři, který kontakt vložil. Pokud tedy dojde ke spárování nabídky s poptávkou, makléři jsou o tom notifikování emailem, následně se mohou spolu spojit a dohodnout obchod. Jednoduše platí, že čím více relevantních nabídek a poptávek je v systému uloženo, tím větší je pravděpodobnost, že dojde ke zrealizování obchodu. Proto zpravidla MLS systémy provozují sítě realitních kanceláří či realitní asociace, které zároveň vzdělávají své makléře v efektivním využívání těchto systémů a zajišťují průběžnou kontrolu. Vzdělávání makléřů, především týkající se jejich dovedností kvalifikovat potřeby klientů, průběžná kontrola užívání systému a dodržování pravidel spolupráce je totiž nezbytná podmínka efektivního fungování MLS. Bez systematického vzdělávání makléřů a průběžné kontroly vzniká nebezpečí, že se systém zaplňuje nekvalitně zpracovanými údaji, které makléřům práci mohou naopak ztěžovat. Kvalifikovat potřeby kupujících a prodávajících makléře učíme např. v tréninkovém programu “Realitní profesionál 1“.

Trochu čísel:

Na vyspělých zahraničních trzích MLS systémy provozují zpravidla realitní asociace. Ve Spojených státech se díky MLS systémům realizuje přes 90 % všech transakcí, v Kanadě je to dokonce 98 %. V České republice provozují MLS systémy zatím pouze velké realitní sítě jako např. RE/MAX.  

Makléři RE/MAX v ČR realizují významnou část zakázek právě díky MLS systému.

Co je to MLS a v čem spočívá jeho význam pro makléře?
4 (80%) 1 vote

Pokud počítáte výsledky prostým aritmetickým průměrem (obrat děleno počtem registrovaných makléřů) můžete mít pocit, že výsledky nejsou zas tak vysoké, jenže to je zavádějící.

V seznamu makléřů jsou zahrnuti i naši manažeři, mentoři a lektoři, kteří velkou část svého času věnují vedení a rozvoji makléřů a na svůj byznys již nemají tolik času. Někteří naši bývalí úspěšní makléři dokonce pomáhají školit makléře v jiných kancelářích RE/MAX po České republice. Dále jsou v seznamu makléřky, které odešly na mateřskou dovolenou, ale vzhledem k tomu, že je práce baví, vybudovaly si již svou klientelu, pokračují v práci dál i na mateřské dovolené, nicméně práci nevěnují tolik času, proto je jejich produkce pochopitelně nižší. V seznamu jsou dále rovněž i makléři, kteří práci realitního makléře dělají mnoho let, v realitách již vydělali peníze, investují do nemovitostí, které teď pronajímají a žijí z renty, práci realitního makléře již dělají také pouze pro radost na částečný plyn a věnují se pouze svým dlouhodobým klientům.

Samozřejmě jsou v seznamu i začínající makléři, jejichž produkce je zatím minimální.

Máme snad s některými z těchto makléřů spolupráci ukončit jenom proto, abychom vykazovali vyšší průměr na makléře jako to dělají některé jiné úspěšné kanceláře? Znám kanceláře, které jsou velmi úspěšné, nicméně makléři tam vydrží max. 3 roky, protože nároky na ně kladené jsou dlouhodobě vyčerpávající.

Naším cílem není z makléřů sedřít kůži, chceme jim pomáhat vytvářet lepší život, učit je nejen pracovat stále produktivněji, ale rovněž je učit investovat do nemovitostí, aby se stali skutečně finančně nezávislými.

Mým dlouhodobým přáním je, aby nás naši makléři, pokud se rozhodnou nás již opustit, aby tak činili jako realitní rentiéři a investoři.

Máte hodně makléřů, ale váš průměrný obrat na makléře není tak vysoce nadprůměrný.
Ohodnoťte příspěvek

Nejdříve musím říct, že byznys je o lidech. I v REMAXu pracují jen lidé, takže si možná jen nevybral správný tým lidí. Vašeho známého neznám, proto nedokážu posoudit.

Pravdou ovšem je, že mnoho lidí nevidí příležitosti, které jsou okolo nich. Dnes a denně jsme vystaveni příležitostem, lidé kolem nich chodí a stěžují si, že je nemají. Kdysi jsem zjistil, že mám dar příležitosti vidět. Bral jsem to jako samozřejmost, ale začal jsem si uvědomovat, že to co vidím já, velké množství lidí nevidí. Pokud byste některé lidi postavili před strom obsypaný zlatými jablky, tak si stejně budou stěžovat, jak ten život je nefér, kéž by také dostali nějakou příležitost. Když jim řeknu “za vámi stojí strom se zlatými jablky, vemte žebřík a očesejte je”, tak na to řeknou: “Žebřík? Kde ho mám vzít? To je moc složitý, taky bych z toho žebříku mohl spadnout a zranit se. A jak se uživím než se mi je podaří otrhat, nemám dost peněz? A jsou ta jablka vůbec zlatá? Kdyby byla zlatá, tak už je přeci někdo otrhal ne? Ne, já radši budu chodit do zaměstnání, tak mám své jisté”. Nepřijde vám to legrační? Ano, říkám to s nadsázkou, ale tak nějak uvažuje většina lidí. Jenže život je plný příležitostí, kdybych chtěl zrealizovat všechny příležitosti, které vidím, stačilo by mi to na 10 životů. A proto se snažíme otevírat oči lidem a učit je, jak v realitách vydělat peníze. To, že se mnoho lidí nechce ani probudit, natož otevřít oči, je už věc druhá. Byznys s realitami, to je ten zlatý strom. A RE/MAX nabízí mnohem víc příležitostí než jakákoli místní realitní kancelář. Vím to, protože jsem kdysi v takové lokální kanceláři pracoval a znám řadu lidí, kteří v malých kancelářích pracují stále.

Můj známý mi říkal, že pracoval v RE/MAXu a očekával více příležitostí než se mu dostávalo. Nevím, proto jestli mám do RE/MAXu vstoupit.
Ohodnoťte příspěvek

Nosit oblek není nezbytně nutné. Doporučujeme, aby se naši makléři oblékali tak, aby se přiblížili své cílové skupině klientů.

Např. je-li vaším klientem právník z renomované advokátní kanceláře, který chce prodat svůj rodinný dům je nezbytné přijít na jednání v obleku. Je-li však vaším klientem např. zástupce zemědělského družstva, který chce prodat budovu kravína, oblek od Versace může být překážkou k navázání blízkého vztahu, dokonce to může vést až k odmítnutí takového makléře.

Náš “Kodex oblékání” sice nestanoví strikní pravidla oblékání, předpokládáme, však že makléř svým oděvem bude důstojně reprezentovat svoji profesi.

Není-li si makléř jist, k jaké sociální skupině klient patří, pak je lepší zvolit oblek či oděv pro obchodní jednání. V mnoha případech se však již při prvním telefonickém rozhovoru dá poznat k jaké sociální skupině klient patří, např. dle způsobu vyjadřování, slovníku atd. Důležitou roli hraje empatie makléře.

Náš “Kodex oblékání” nepovoluje nosit na jednání s klienty následující oděv:

  • šortky
  • trenýrky
  • trička
  • tílka
  • plavky
  • jakékoli potrhané, zmačkané či špinavé oblečení
  • oblečení s nevhodnými nápisy (tj. např. nápisy expresivními, vulgárními, s rasistickým, xenofobním, politickým či sexuálním podtextem)
  • převleky či kostýmy
  • sandále, plážová obuv
Jak mají chodit oblékaní vaši makléři? Mají povinnost nosit oblek?
Ohodnoťte příspěvek

Práce realitního makléře je kvalifikovanou profesí ačkoli si to stále mnoho lidí nemyslí. Tuto profesi vykonával a někdy i stále vykonává kde kdo bez odpovídající průpravy, proto ještě nemá takové renomé, kterou by si zasloužila, a které mají naši kolegové v zemích, ve kterých je realitní trh vyzrálejší.

Profesionální makléř nemůže být jen dobrým obchodníkem, musí znát velmi dobře realitní problematiku a okolí, ve kterém působí, musí znát základy práva a daňové problematiky týkající se nemovitostí. Makléř musí mít i dobrou průpravu v oblasti psychologie a být dobrým vyjednávačem s velkou trpělivostí. Musí znát rovněž základy ekonomie a financí. Všechny tyto dovednosti naše makléře učíme.

Krom toho je však důležité, aby makléř:

  • měl cit pro obchod
  • disponoval sociální inteligencí (empatie atd.)
  • byl schopen tvořit úsudky a analyticky uvažovat
  • byl asertivní
  • byl odolný vůči stresu a schopný jednat pod tlakem
  • byl flexibilní
  • měl dobrou úroveň mluveného a psaného projevu (schopnost správně a jasně se vyjádřit)
  • byl pracovitý, samostatný, disciplinovaný
  • měl touhu se stále učit novým věcem a rozvíjet svojí osobnost

Toto jsou samozřejmě předpoklady, které by měl mít ideální makléř. Pokud jste však člověkem, který některou z vlastností nedisponuje, neznamená to, že nemůžete v realitách uspět. Víme, že nikdo není dokonalý, a proto se snažíme našim makléřům pomoci jejich slabé stránky překonat a naopak jim pomoci rozvíjet schopnosti, v nichž vynikají a identifikovat jejich skrytý potenciál.

 

Uvažuji o práci realitního makléře. Jaké osobnostní předpoklady bych měl mít?
Ohodnoťte příspěvek

Předně musím říct, že na počet makléřů nemáme vůbec málo nemovitostí, dokonce bych řekl, že jich máme stále více, než považuji za optimální počet. Neženeme se za maximálním množstvím nabídek, tak jako to dělají naši konkurenti. Úspěch realitní společnosti se neměří podle počtu zalistovaných nemovitostí a počtu makléřů, ale podle celkového počtu prodaných nemovitostí a spokojeností klientů. Ačkoli tuto informaci si všichni velcí hráči střeží, podle mých informací patříme ke společnostem, které jsou v tomto ohledu neúspěšnější.

Nejde nám o kvantitu zalistovaných nemovitostí, jde nám o jejich kvalitu.

Pokud makléř zalistuje na základě výhradní zprostředkovatelské smlouvy 5-10 kvalitních, právně prověřených a dobře prodejných nemovitostí, o jejichž prodej se max. stará a nakonec ho ve všech případech zrealizuje, je to lepší než, aby jich zalistoval několik desítek, ale z celkového počtu prodal pouhý zlomek, což je bohužel smutnou skutečností makléřů orientujících se na kvantitu. Jak jsou spokojeni klienti, kterým makléř nemovitost neprodá či se jim 100% nevěnuje, není těžké si domyslet.

Naopak makléři, kteří se striktně orientují na kvalitu, mají více času si vybudovat s klientem dlouhodobý vztah, což má vliv na jejich schopnost získávat další kvalitní klienty a reference v budoucnu.

Pokud makléř ztrácí čas prací na nekvalitních zakázkách, má méně času na ty kvalitní.

Na dotaz odpověděl: Petr Podlešák

Díval jsem se na nabídku vašich nemovitostí a připadá mi, že jich máte málo, na to kolik máte makléřů. Na trhu jsou kanceláře s menším počtem makléřů, ale výrazně vyšší nabídkou nemovitostí. Proč máte tak málo nemovitostí?
4 (80%) 2 votes

Pokud se rozhodnete vydělávat v realitách, máte v zásadě 3 možnosti.

Můžete:

  1. investovat peníze do nemovitosti za účelem následného spekulativního prodeje nemovitosti
  2. investovat  peníze do nemovitosti za účelem jejího následného pronájmu
  3. zprostředkovávat prodej a nákup nemovitosti jako realitní makléř.

První varianta je finančně nejnáročnější. Zpravidla budete potřebovat kapitál několik miliónu Kč eventuelně si půjčit v bance. V tomto případě nejsou vhodné hypotéky, protože ty vám z důvodu váznoucího zástavního práva neumožňují nemovitost rychle prodat. Vhodnější mohou být běžné úvěry od banky. Tento způsob příjmů předpokládá výbornou znalost situace na trhu, v opačném případě můžete dost prodělat. Mnoho bývalých i současných úspěšných realitních makléřů se tímto způsobem také živí.

Druhá možnost je finančně méně náročnější. Stačí vám pouze 10 až 15 % z celkové ceny pořízení nemovitosti. Pokud dobře nakoupíte, může vám následný pronájem nemovitosti pokrývat splátky hypotéky. Jedná se o zajímavý nástroj, jak si např. spořit na staří. Hypotéka bude za 30 let splacena a vy tak v důchodovém věku můžete mít zajímavý vedlejší příjem z pronájmu. Ačkoli se může jednat o zajímavý příjem, hrozí vám případné škody na nemovitosti či nezaplacený nájem od neseriózních nájemníků.

Třetí možnost je finančně nejméně náročnější, potřebujete však nejvíce dovedností. Na start vlastní zprostředkovatelské živnosti vám většinou stačí kapitál do cca 50.000 – 100.000,- Kč.

Máte-li zájem se dozvědět více informací, jak vydělávat v realitách navštivte naše kurzy. Více informací na www.realitnikariera.cz/kurzy-a-treninky-pro-realitni-maklere

Pořádáme kurzy jak pro realitní makléře, tak i pro realitní investory.

Jak mám vydělávat peníze v realitách?
Ohodnoťte příspěvek

Práce realitního makléře je velmi různorodá.

Hlavní činností makléřů je získat do nabídky nemovitosti prodávajících klientů a na ty pak vyhledávat zájemce o koupi či pronájem.

Na tyto činnosti se však nabalují další činnosti. Práce makléře je tak o budování vztahů s lidmi, marketingu, psychologii. Makléři by se měli orientovat v právní i daňové problematice, měli by být odolní vůči stresu atd. Je toho hodně a práce rozhodně není pro každého.

V čem spočívá práce realitního makléře?
Ohodnoťte příspěvek

Makléřem se stát můžete i bez řidičského oprávnění, nicméně nebudete tak flexibilní. Osobně jsem jako makléř také začínal bez auta a auto jsem si koupil až jsem si na něj po 5 měsících vydělal a mnoho dalších makléřů po městě také jezdí výhradně MHD. Nicméně jste pak limitován pouze prodejem nemovitostí v dosahu MHD. Také je třeba říci, že naše makléře učíme hodně působit v místě, kde bydlí, a pak se bez auta operovat dá bez problému. Řidičský průkaz je však velkou výhodou.

Rád bych se stal realitním makléřem, ale nemám řidičské oprávnění. Je možné stát se makléřem i bez řidičského oprávnění ?
Ohodnoťte příspěvek

Naprosto vás chápu. Kdysi jsem byl v podobné situaci. Postavíte tým, a pak vám v rámci “restrukturalizace” majitel změní podmínky k horšímu. Neznám sice váš konkrétní případ, ale protože několika mým přátelům a mně samotnému se kdysi stalo něco podobného, vím, jak negativní dopad má jednostranná změna podmínek k horšímu na motivaci pracovníků a v konečném důsledku na výsledky hospodaření společnosti.

U nás nic podobného nepřipadá v úvahu. Naše finanční kalkulace je pečlivě zpracována, víme, jaké jsou naše možnosti a tyto jsou prověřeny praxí. Vůbec není myslitelné, že bychom manažera nechali vybudovat prosperující tým a pak mu jednostranně snížili odměnu. Víme, že to co bychom na jedné straně ušetřili, bychom na druhé straně ztratili následkem demotivace pracovníků. Naprosto se takové jednání neztotožuje s našimi firemními principy a etickým kodexem, které jsou pro nás naprosto zásadní.
Proto u nás platí ve vztahu k manažerům následující pravidla:

  • pokud se s manažerem dohodneme na spolupráci, podmínky jsou jasně definovány ve smlouvě o spolupráci a veškeré změny jsou prováděny dohodou.
  • manažeři mají velký prostor pro seberealizaci, pokud jednají v souladu s firemními principy, etickým kodexem a finančními možnostmi týmu, který řídí
  • manažer, který vybuduje tým makléřů může, v případě zájmu a podle předem stanoveného harmonogramu, otevřít svojí vlastní frančízu a do takto založené frančízy převést makléře z jím budovaného týmu, pakliže dotčení makléři budou s tímto souhlasit, a to výměnou za obchodní podíl v nové frančíze. Mateřská společnost v tomto případě poskytne podporu pro budování nové frančízy
  • pokud by nastala situace, kvůli níž by se společnost dostala do složité finanční tísně, snižování provizí našim makléřům a manažerům je smluvně naprosto nepřípustné, možné je snižovat pouze veškeré další náklady na provoz společnosti.
Jsem manažerem v realitní kanceláři, mám pod sebou tým 6 makléřů, ale již několik měsíců mě demotivuje majitel společnosti svým nekompetentním jednáním, mění podmínky spolupráce a jednostranně mi snížil odměnu, zasahuje mi do řízení týmu atd. Já i moji makléři, které jsem si vychoval začínají být demotivováni. Rád bych odešel, ale je mi líto práce, kterou jsem vynaložil do budování týmu. Jaké jsou podmínky budování týmu u vás? Nerad bych znovu dopadl tak jako teď, že vybuduji úspěšný tým a jakmile bude fungovat někdo řekne “moc vyděláváš, nemůžeme si to dovolit a musíme ti snížit odměnu”. Uvažuji, že si založím vlastní kancelář, ale nemám dostatek financí.
Ohodnoťte příspěvek

Záleží, jaké jsou vaše cíle a priority. Nicméně jsem přesvědčen, že následující kritéria mohou být universálním klíčem pro výběr:

1. Vzdělávání. Odpověze si na otázku, “v  které kanceláři mám možnost se toho nejvíce naučit”. Znalosti jsou totiž pro váš úspěch v realitách to nejdůležitější. Pokuste se zjistit, jaké vzdělávací programy kancelář má, kdo bude vaším mentorem, manažerem, školitelem či trenérem, který vás bude min. v začátcích vést, co tito lidé sami v realitách dokázali. Rovněž zjistěte, jakých výsledků dosahují další makléři ve vybrané kanceláří a jaká je v takovéto kanceláři fluktuace makléřů. Napoví vám to jak je vzdělávání a tým v této kanceláři kvalitní a sehraný.

2. Pověst realitní kanceláře na trhu, délka jejího působení a síla značky. Je velmi důležitá, při získávání zakázek. Pokud budete spolupracovat s renomovanou kanceláří, získáte zakázky snáze než, když budete registrováni u kanceláře, která má na trhu špatnou pověst.

3. Lidé ve firmě, spolupráce, týmová atmosféra, vnitrofiremní pravidla. Se spolupracujícími makléři bude trávit hodně času. Proto byste měli vědět, jakým lidským potenciálem kancelář disponuje. Jako člověk z venku sice nemůžete jen tak obvykle nahlédnout dovnitř firmy, manažer, který s vámi vede pohovor, vám může navyprávět o firmě pohádky a skutečnost může být jiná. Pokud zjistíte, že situace ve firmě není zdaleka tak růžová jak vám ji líčil přijímající pracovník, tak poté, co se zavážete k nějakým podmínkám spolupráce, můžete mít problém. Proto je dobré si poměry ve firmě ověřit nejlépe přes makléře, kteří ve firmě pracují.Ideální je, pokud uvnitř firmy máte někoho známého, pokud ne, zkuste aspoň zavolat či se zeptat náhodně některých makléřů, jak jsou ve firmě spokojeni, což by vám mohlo více napovědět. Můžete také do firmy zavolat a předstírat, že jste klient, a pozorovat jak se k vám chová přijímající makléř či asistentka. Kvalita lidí vypovídá o kvalitě celé firmy mnohé.

4. Možnost sdílet zakázky s ostatními makléři ve firmě či v síti (pokud je kancelář zapojena do sítě). Sdílení a spolupráce je ve zvyšující se konkurenci čím dál tím důležitější  faktor pro váš úspěch na trhu. V ČR se v rámci spolupráce mezi makléři zrealizuje zatím celkově málo všech zakázek, kdežto na nejvyspělejších realitních trzích světa jako např. v Kanadě či USA je to více než 95%. Tento poměr poroste i u nás. Kanceláře, které nepodporuji spolupráci mezi makléři, nemají v budoucnu šanci obstát.

5. Odměňování makléřů Výše provize je sice velmi důležitá, nicméně na začátku vaší kariéry nemusí být pro vás to nejdůležitější. Pokud vám jedna realitní kancelář ihned nabízí 70% ze zrealizovaných obchodů a druhá pouze 30%, neznamená to, že první je lepší než druhá. 70% z nuly je totiž stále nula, ale 30% ze 100.000,- je 30.000,- Kč. Proto výši provize vždy poměřujte s dalšími kritérii.

6. Marketingová podpora Má opět vliv na množství obchodu, které zrealizujete. Pokud vám v některé kanceláři někdo tvrdí opak, pak to bude tím, že na marketingovou podporu prostě nemá. Proto se ptejte, kolik kancelář investuje do marketingové podpory a budování značky. Záleží však na vyváženém poměru těchto investic. Kancelář, která investuje málo, není známá a vy získáte méně zakázek. Příliš velké investice do marketingu mohou jít na úkor vaší provize, přičemž vysoké investice do marketingu se neprojeví ihned, ale někdy až s odstupem několika let. Proto pozor, pokud kancelář argumentuje, že vám dá nižší provize, protože investuje nyní do vaší větší podpory. Pokud v kancelářii nehodláte být dalších několik let, nemusí to pro vás být výhodné. RE/MAX za léta praxe našel vyvážený způsob investice do marketingové podpory a vytváření synergie mezi svými realitními kancelářemi.

Uvažuji o práci v realitách. Podle čeho si mám vybrat realitní kancelář? Zjistil jsem, že nabídky od různých kanceláří se podstatně liší.
Ohodnoťte příspěvek

Záleží na tom, v jakém odměňovacím modelu makléři jsou. V odměňovacím modelu 50 % makléři na náklady kanceláře nepřispívají. V modelech 80 % makléři platí příspěvky na náklady kanceláře. Pravdou však je, že téměř všichni úspěšní makléři jsou u nás v modelu 80%. Tento model je makléři žádaný, jednoduše protože je to pro ně výhodné. 

Podívejte se také na provizní kalkulačku na www.realitnikariera.cz/kalkulacka>> 

 

Je pravdou, že makléři finančně přispívají na náklady kanceláře?
Ohodnoťte příspěvek

Výše členského poplatku je 120 EUR + DPH či ekvivalent v Kč.

Cena zahrnuje:

  1. Osobní webová prezentace makléře na stránkách www.re-max.cz, včetně SEO optimalizace (makléři zalistovali v roce 2013 díky této prezentaci podle statistik 15% nemovitostí)
  2. Příspěvek na marketing portálu www.re-max.cz (makléři prodali v roce 2013 podle statistik 24% nemovitostí z tohoto portálu)
  3. Registraci a správa makléře v globální databázi makléřů společnosti RE/MAX, a to na firemním intranetu „Mainstreet” na www.remax.net a internetu www.remax.com.
  4. Přístup do systému MAXIS (MLS systém pro správu nabídek, poptávek, kontaktů, agendy
  5. CRM systém pro obchodníky Business Booster pro správu obchodní databáze a tvorbu cílených reklamních kampaní ve variantě Basic v ceně 2.400,- Kč.
  6. Design centrum – systém pro tvorbu tištěných propagačních materiálů (letáky, newslettery atd.)
  7. Emailová adresa ve formátu [email protected] s přístupovým protokolem přes POP 3, IMAP a webové rozhraní
  8. Přístup k informačním zdrojům na firemním intranetu „Mainstreet” (např. RE/MAX Times, Marketing, web Roster, Downloads atd.)
  9. Přístup na intranetovou sekci RE/MAX University a její vzdělávací programy. Program je převážně v anglickém jazyce.
  10. Přístup na RSN – RE/MAX Satellite network, je satelitní televize poskytující informace zaměřené na jednotlivá realitní témata, zajišťuje kontinuální vzdělávání a online video tréninkové programy. RSN od svého založení v roce 1994 obdržela desítky ocenění za její přínos v realitním byznysu. V našich zeměpisných podmínkách je RSN přístupná pouze přes firemní intranet. Program je v anglickém jazyce.
  11. Přístup k informacím v českém intranetu společnosti RE/MAX Česká republika na www.re-max.cz
  12. Práva na čerpání slev od dodavatelů společnosti RE/MAX (seznam dodavatelů včetně podmínek je k dispozici u asistentek).

Poplatek za členství se platí jednou ročně vždy při výročí spolupráce.

 

Jaká je výše členského poplatku v síti RE/MAX?
Ohodnoťte příspěvek

To opravdu ne:-) Budujeme tým z lidí, kteří mají předpoklady být úspěšnými a férovými makléři. Do našeho týmu v Alfě se zdaleka nedostane každý. Myslím si dokonce, že v Alfě máme jedny z nepřísnějších požadavků na makléře vůbec.

Slyšel jsem, že RE/MAX má hodně makléřů, protože přijímáte každého, kdo má ruce a nohy. Příjímáte opravdu každého?
Ohodnoťte příspěvek

Máte pravdu, že makléři by to ocenili. Nicméně neuvažujeme o tom. Peníze, které nám složí klient, patří až do řádného uzavření transakce klientovi a podle nás je neseriózní s nimi nakládat. V zájmu ochrany prostředků klientů nám frančízingová smlouva toto jednání striktně zakazuje. Prostředky klientů musíme mít deponovány na zvláštním depozitním účtu v bance. Nemyslím si, že takového jednání konkurence se líbí klientům těchto kanceláří, pokud se o něm dozví. Může se totiž stát, že transakce se nakonec z nějakého důvodu nerealizuje a klient bude chtít peníze zpět. Rovněž makléři dostávající odměnu před tím než je celá transakce dokončena, pak mohou polevit v úsilí, transakci rychle uzavřít. Zájmy klienta jsou pro nás na prvním místě. Osobně bych si za těchto podmínek od takovéto kanceláře nemovitost nekoupil.

Někteří z Vašich konkurentů nabízí na svých stránkách vyplacení odměny realitním makléřům okamžitě poté, co kupující klient složí zálohu na koupi nemovitosti. Vy však vyplácíte vašim makléřům odměny až poté co je transakce dokončena. Neuvažujete, že byste to dělali také. Vaši makléři pak dostanou peníze dříve, což určitě ocení.
Ohodnoťte příspěvek

Většina realitních kanceláří působících v ČR realitním makléřům nenabízí žádný plat, ale procentuální provizi ze zrealizovaných obchodů. Makléři tak nejsou zaměstnanci, ale samostatnými živnostníky pracující pod hlavičkou realitní kanceláře. Odměny se zpravidla pohybují od 20 do 80% z celkově zrealizované provize.

Konkrétně to znamená, že pokud realitní makléř např. prodá byt v hodnotě 2 mil. a získá od majitele 5% provizi za zprostředkování transakce, tj. 100.000,- Kč, tak z této částky realitní kancelář vyplatí makléři odměnu. Pokud odměna činní např. 40 %, dostane od kanceláře 40.000,- Kč.

Nabídky realitních kanceláří se velmi různí v návaznosti na službách, které svým makléřům poskytují.

Naše kanceláře nabízí makléřům tři odměňovací modely.

  • Odměňovací model 60 % pro začínající makléře
  • Odměňovací model 70 % výměnou za příspěvky na náklady kanceláře
  • Odměňovací model 80 % výměnou za příspěvky na náklady kanceláře
  •  

Jste-li zkušeným realitním makléřům, podívejte se také na naší provizní kalkulačku na www.realitnikariera.cz/kalkulacka.

 

 

Jaký je plat realitního makléře?
Ohodnoťte příspěvek

 

 

 

 

Často kladené otázky
4 (80%) 1 vote

Na našich stránkách používáme cookies. Prohlížením stránek souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close